Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
Tumppi 131
Viestit: 15
Liittynyt: 11.02.2017 15:15
Paikkakunta: Riihimäki

Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Viesti Kirjoittaja Tumppi 131 »

Oliskos kenellä kokemusta / vinkkejä / toteutuksesta kuvia, miten kannattaisi rakentaa pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle. Tuntuu hankalalta ainakin alkuperäisellä vaijerilla?

Mielellään otetaan apuja / vinkkejä vastaan ja jos jollain olisi kuvia, niin niitäkin saa laittaa näkyviin.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

On hankalaa joo, tuossa on toteutettu alkuperäisellä vaijerilla ja oli siinä tekemistä. Vaijerikiinnike on kiinni toisessa kaasuläpän säätöruuvissa. Voin ottaa parempiakin kuvia mutta ei ole joo helppoa näin toteuttaa. Vaan tulihan tehtyä ja hyvin on toiminut. Tuo 124BC imusarja vaatii matalat mutterit läppäakselien päihin, kaasuttimet tulee ihan toisiinsa kiinni. Ja normaalimpi tapa olisi kai laittaa vaijeri toiseen päähän kaasutinpatteristoa ja kaasuttimen väliin säätö, mutta oikeastaan tämä on helpompi säätää ja tosiaan tähän ei olisi edes mahtunut säätöä kaasuttimien väliin. Ja onpahan originaalivaijeri, helppo vaihtaa vakiokaasari tilalle jos tulee päästöjen kanssa ongelmia. En muista olenko kertaakaan leimannut tätä tuplilla.

Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

Kuva

Eikös noita vaijereita ole aika montaa erimittaista 131:ssä, itsellä on ainakin niin lyhyt että läppärunkojen keskelle yltää juuri ja juuri. Sämpyn vaijeri taitaa kuitenkin kiertää kaasarit ja palaa 270 ast kehää kaasareiden keskelle. Tuossa ylhäällä olevassa Jukan autossakin on pidempi vaijeri kuin minulla, ja siinä on käytössä oma vivusto tosin siirrettynä eri kohtaan. Ja Jukalla synkronoiti on keskellä, ahdasta on mutta onnistuu.

Kuva
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mulla on joku pitkä vaijeri, ylettää hyvin jakopään yli kaasarien keskelle... Dellortot tosin tässä kyseessä, synkat keskellä.

Kuva
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8347
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Pysty tuplaWebereiden kytkentä kaasupolkimelle?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ainakin 82-85-superissa on alunperin tuollainen pitkä vaijeri. En muista ulkoa oliko Racingissa sitten lyhyempi. Niin siinä oli nokkapukissa tuo lisävivusto? Mutta Superissa tuo siis korvattu pitkälla vaijerilla.

Noita Superin vaijereita on varastossa ja taisi olla kaupassakin, Racingin vaijerista en tiedä eroaako jotenkin perusmallin vaijerista.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin