Bravan Takapusla

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
SonnyBoy_
Viestit: 4
Liittynyt: 11.02.2017 20:03

Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja SonnyBoy_ »

Terve, katsuri nappas hylsyn, juurikin takatukivarren etummainen pusla väljä.
elikkä millanen homma vaihtaa itse? joutuuko tosiaan aukasta puoli perää auki? haynesinki opas anto ympäripyöreen vastauksen
käytössä ahdas talli ja perus vermeet.
kiitos jo valmiiksi vastauksista :thumb:

Fiat Brava 1.2 -99
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja VTO »

Ei se ihan kahden nortin välissä tehtävä homma ole, mutta hieman etukäteen varautumalla tehtävissä. Aiheesta on kirjoiteltu aiemmin aika paljon, joten hakua peliin.
SonnyBoy_
Viestit: 4
Liittynyt: 11.02.2017 20:03

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja SonnyBoy_ »

asia pihvi, ei ekalla kerralla sattunu silmään, jatkan siis etsimistä.
VTO
Viestit: 1445
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja VTO »

Sama rakenne kaiketi Mareassa ja Temprassakin. Mareasta muistan olleen kuvasarjakin ko. hommasta.
MultiplaJTDmies
GFF
Viestit: 1311
Liittynyt: 22.01.2010 12:05
Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja MultiplaJTDmies »

Kurkistelepas tuonne! Kirjoittelin sinne aikoinaan Multipla:n vastaavasta (=Bravo, Brava, Marea; taitaa olla Tipo ja Temprakin samalla konstruktiolla), ja viritin lisälinkkiä ulkomaillekin:

http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
SonnyBoy_
Viestit: 4
Liittynyt: 11.02.2017 20:03

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja SonnyBoy_ »

alkaa jo aukeemaan, kiitos näistä. löytyisiköhän mistään kuvia, tietäisi varmasti mitä tekee? mielellään isoilla nuolilla ja ympyröitynä 8-)
aloin tarkemmin tavaamaan Hra. Haynesin opusta
- takajarrut auki
- käsijarru vaijeri irti
- irroita pyörän napa?
- irroita jousi
- irroita kallistuksen vakaaja
- ruuvaa irti pivot bolt = juurikin se pisin ja vaikein pultti?
jarrutletkuille puristuspihdit vaiko tulppa päähän? muita niksejä ja kikkoja?
sitte muuten, kerran jos/kun kynkän saan irti, mitä siihen kannattaa vaihtaa? pelkkä etummainen pusla vaiko?
millasella rasvalla voidellaan ja mihin kaikkiin kannattaa työntää?

Tuossa vielä kuvana.
Kuva
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja wellu »

Käsittääkseni on mahdollista tehdä myös paikoillaan oikeilla välineillä. Eli tällöin ei tarvitsisi purkaa jarruja yms. irti kynkästä, vaan "isopultti" irti ja kynkkä roikkumaan etukenoon --> prässäten vanha laakeri pois ja uusi tilalle. Näin ainakin teoriassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
SonnyBoy_
Viestit: 4
Liittynyt: 11.02.2017 20:03

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja SonnyBoy_ »

jospa tämä teoria toimisi, pääsisi pieni mies "suht" helpolla. Huomenna perä ilmaan ja tutkailla. missä kohtaa se iso pultti sijaitsee? osaa irrotussprayta jo ruikkasta.
Leifhackman
Viestit: 39
Liittynyt: 08.10.2016 16:54

Re: Bravan Takapusla

Viesti Kirjoittaja Leifhackman »

Saitkos homman hoidettua? Syksyllä tein saman homman kaveein verstaalla. En itse mikään mestariasentaja ole, mutta mun omatarveasennusuralla tämä kyllä oli tiukin rasti tähän asti.

Tässä on keskustelua mun vastaavan rojektin ajoilta.
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;

Sain korvaamattoman arvokkaita neuvoja. Esim. ilman kierretanko-putki-ulosvetäjää homma olisi varmasti jäänyt tekemättä. Itse jätin jarrut roikkumaan letkuistaan ja vaijereistaan. Puslaa ja laakereita ei olisi sanut kynkästä irti mitenkään jos ei kynkkää olisi laittanut ruuvipenkkiin kiinni. Lycka till jos homma on vielä edessä päin.
- Ei ne varmat kilometrit mitään, mutta se että välillä pääsee vähän rassaamaan. -
Vastaa Viestiin