Bravan Takapusla
Bravan Takapusla
Terve, katsuri nappas hylsyn, juurikin takatukivarren etummainen pusla väljä.
elikkä millanen homma vaihtaa itse? joutuuko tosiaan aukasta puoli perää auki? haynesinki opas anto ympäripyöreen vastauksen
käytössä ahdas talli ja perus vermeet.
kiitos jo valmiiksi vastauksista
Fiat Brava 1.2 -99
elikkä millanen homma vaihtaa itse? joutuuko tosiaan aukasta puoli perää auki? haynesinki opas anto ympäripyöreen vastauksen
käytössä ahdas talli ja perus vermeet.
kiitos jo valmiiksi vastauksista
Fiat Brava 1.2 -99
Re: Bravan Takapusla
Ei se ihan kahden nortin välissä tehtävä homma ole, mutta hieman etukäteen varautumalla tehtävissä. Aiheesta on kirjoiteltu aiemmin aika paljon, joten hakua peliin.
Re: Bravan Takapusla
asia pihvi, ei ekalla kerralla sattunu silmään, jatkan siis etsimistä.
Re: Bravan Takapusla
Sama rakenne kaiketi Mareassa ja Temprassakin. Mareasta muistan olleen kuvasarjakin ko. hommasta.
-
- GFF
- Viestit: 1311
- Liittynyt: 22.01.2010 12:05
- Paikkakunta: Päijät-Hämeestä pohjoiseen
Re: Bravan Takapusla
Kurkistelepas tuonne! Kirjoittelin sinne aikoinaan Multipla:n vastaavasta (=Bravo, Brava, Marea; taitaa olla Tipo ja Temprakin samalla konstruktiolla), ja viritin lisälinkkiä ulkomaillekin:
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;
50 vuotta ja 127:sta Panda-"Nallukan", "Uuno(je)n", Zastava 1100:n, Ritmon, Tipo(je)n ja Punto(je)n kanssa Multiplahan ynnä Y10:iin, Musaan sekä uuteen Ypsiloniin!
Re: Bravan Takapusla
alkaa jo aukeemaan, kiitos näistä. löytyisiköhän mistään kuvia, tietäisi varmasti mitä tekee? mielellään isoilla nuolilla ja ympyröitynä
aloin tarkemmin tavaamaan Hra. Haynesin opusta
- takajarrut auki
- käsijarru vaijeri irti
- irroita pyörän napa?
- irroita jousi
- irroita kallistuksen vakaaja
- ruuvaa irti pivot bolt = juurikin se pisin ja vaikein pultti?
jarrutletkuille puristuspihdit vaiko tulppa päähän? muita niksejä ja kikkoja?
sitte muuten, kerran jos/kun kynkän saan irti, mitä siihen kannattaa vaihtaa? pelkkä etummainen pusla vaiko?
millasella rasvalla voidellaan ja mihin kaikkiin kannattaa työntää?
Tuossa vielä kuvana.
aloin tarkemmin tavaamaan Hra. Haynesin opusta
- takajarrut auki
- käsijarru vaijeri irti
- irroita pyörän napa?
- irroita jousi
- irroita kallistuksen vakaaja
- ruuvaa irti pivot bolt = juurikin se pisin ja vaikein pultti?
jarrutletkuille puristuspihdit vaiko tulppa päähän? muita niksejä ja kikkoja?
sitte muuten, kerran jos/kun kynkän saan irti, mitä siihen kannattaa vaihtaa? pelkkä etummainen pusla vaiko?
millasella rasvalla voidellaan ja mihin kaikkiin kannattaa työntää?
Tuossa vielä kuvana.
Re: Bravan Takapusla
Käsittääkseni on mahdollista tehdä myös paikoillaan oikeilla välineillä. Eli tällöin ei tarvitsisi purkaa jarruja yms. irti kynkästä, vaan "isopultti" irti ja kynkkä roikkumaan etukenoon --> prässäten vanha laakeri pois ja uusi tilalle. Näin ainakin teoriassa.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Bravan Takapusla
jospa tämä teoria toimisi, pääsisi pieni mies "suht" helpolla. Huomenna perä ilmaan ja tutkailla. missä kohtaa se iso pultti sijaitsee? osaa irrotussprayta jo ruikkasta.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 08.10.2016 16:54
Re: Bravan Takapusla
Saitkos homman hoidettua? Syksyllä tein saman homman kaveein verstaalla. En itse mikään mestariasentaja ole, mutta mun omatarveasennusuralla tämä kyllä oli tiukin rasti tähän asti.
Tässä on keskustelua mun vastaavan rojektin ajoilta.
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;
Sain korvaamattoman arvokkaita neuvoja. Esim. ilman kierretanko-putki-ulosvetäjää homma olisi varmasti jäänyt tekemättä. Itse jätin jarrut roikkumaan letkuistaan ja vaijereistaan. Puslaa ja laakereita ei olisi sanut kynkästä irti mitenkään jos ei kynkkää olisi laittanut ruuvipenkkiin kiinni. Lycka till jos homma on vielä edessä päin.
Tässä on keskustelua mun vastaavan rojektin ajoilta.
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t=37939" onclick="window.open(this.href);return false;
Sain korvaamattoman arvokkaita neuvoja. Esim. ilman kierretanko-putki-ulosvetäjää homma olisi varmasti jäänyt tekemättä. Itse jätin jarrut roikkumaan letkuistaan ja vaijereistaan. Puslaa ja laakereita ei olisi sanut kynkästä irti mitenkään jos ei kynkkää olisi laittanut ruuvipenkkiin kiinni. Lycka till jos homma on vielä edessä päin.
- Ei ne varmat kilometrit mitään, mutta se että välillä pääsee vähän rassaamaan. -