Fiat Ducato 2.8JTD -06 (Vikakoodi P0235 Kuormituspaine)

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
PForesholm
Viestit: 2
Liittynyt: 02.10.2016 17:30
Paikkakunta: Itä-Suomi

Fiat Ducato 2.8JTD -06 (Vikakoodi P0235 Kuormituspaine)

Viesti Kirjoittaja PForesholm »

Tervehdys!
Laitetaas ensimmäinen ongelmatapaus esille, näin uutena tulokkaana. :)

Auton tietoja:
Fiat Ducato 2.8JTD v.2006 (manuaali)
Moottorikoodi: 8140.43N (107kw)
Ecu:n laitettu Power-softa @Digituning.com

Ongelmana on kuormituksessa vilahtava moottorin vikavalo ja siitä johtuva tehottomuus.
Kun ajelee ylämäkeen ja tarvitsee moottorista saada tehoa (joko vakkarilla tai jalkakaasulla ajaessa), mittaristo vilauttaa vikavaloa joka häviää samointien kuin tulikin.
Samalla moottorista katoaa tehot ja vikamuistiin tallentuu vikakoodi P0235 Kuormituspaine.
Vikaa on tutkittu jo jonkin aikaa ja se ei ole vielä tuottanut tulosta.

Vika on ollut pitkään (jo ennen tehonnostoa) ja sen kanssa tullaan toimeen. :D

Tarkastuksia ja osien vaihtoja:
On vaihdettu MAP-Anturi imusarjaan (seikkaili imuilman lämpötilan kanssa omiaan satunnaisesti) ja herkästi väljistyvä liitin fiksattu kestämään paremmin tärinöitä,
Ahtimen hukkaportin toiminta ja alipaineputket tarkistettu ja viottuneet letkut vaihdettu uusiin.
Ahtopaineen alipaineohjauksen solenoidi tarkistettu ja todettu toimivaksi, väljä liitin vaihdettu ja fiksattu kestämään paremmin tärinässä kiinni.
Kaikki ahtoputket ja ilmanlauhdutin tarkistettu/putsattu, moottorin jäähdytyskennon vaihdon yhteydessä.
Ajolenkin aikana "autocömmillä" :lol: seurattu livedataa antureista ja ei havaittavissa sähkövian kaltaisia oireita.

Ainut tähän mennessä oleva poikkeama on halutun ja mitatun ahtopaineen ero mäki rasituksessa. (Suuresti kuormitettuna)
Kierrokset: 2320rpm, haluttu paine: 2300mbar, mitattu paine: 2574mbar (mielestäni näiden ero on liian suuri).

Mistähän asiaa lähtis purkamaan?, Kokemuksia?, Ideoita?
Kiitos etukäteen vastauksista.
-PF

PS: Meinasi mennä väärän topikkiin.
Kuuluisia viimeisiä sanoja:
1. Check Engine valon palaessa, tietää moottorin toimivan oikein.
2. Savun hälvettyä tarkistamme kytkennät.
3. Kytke vaan, sen pitäs olla jännitteetön...
:lol: