Croman ohjaus

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
tetu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.01.2003 09:12

Croman ohjaus

Viesti Kirjoittaja tetu »

:D Olisi suunnitteilla laittaa tehostettu ohjaus tuohon ralliritmoon ja siksipä kysymyksiä Cromasta:
- kuinka nopea ohjaus on (kierrosta) tehostetussa Croman hammastangossa ja onko niitä montaa mallia ?
- kuinka kestävä tuo ohjausvälitys on (pysyykö liemet sisällä) vai onko tyyppivikoja siviiliajossa ?
- onko Cromaan tarjolla montaa mallia tehostinpumppua...näin vaan yhden ja jumalattoman ison kokoinen---> minkähänlainen paine Cromassa on jos tuon pumpun vois ottaa vaikka jostain toisesta vehkeestä :roll:
- HH joskus minulle mainitsi Regattan tehostetusta ohjauksesta...Onko sama kuin Cromassa ?

:idea: Oisko jollakulla tarjolla kuvia Cromasta miten pumppu on kiinnitetty koneeseen...helpottais tuota suunnittelutyötä !
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Eipä ole Cromassa samaa hammastankoa mielstäni kuin tehostetussa Reginassa. Noi Croman hammastangot on tunnettuja siitä että alkavat vuotamaan eli kannattaa miettiä laittaako sitä... Tuossa voi olla myös leveydessä eroa aika tavallakin, voi tuon leveyden mitata viikonloppuna.

Ohjaus on mielestäni pikkasen vajaa 3,5 kierrosta, olikohan 3,2. Suomessa noi on mielestäni yhdentyyppisellä tehostajalla, ja pumpulla.

Ja lopuksi, miksi et sitä tehostettua ohjausta ota Reginasta, sehän on bolt-on homma kun auto on periaatteessa sama kuin Risto... :?:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
tetu
Viestit: 48
Liittynyt: 21.01.2003 09:12

Viesti Kirjoittaja tetu »

Missä mallissa Regattassa on oh.tehostin ? Mulla on pihalla 100:nen (kaasarimallia) ja muistaakseni siinä ei tehostinta ole...siis onkos niitä jostain vuosiluvusta eteenpäin ?
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hmmm... - mun mielestä 100:ssa piti jo olla mutta nyt sit enää en ole varma, onkohan ollut sitten vaan valinnaisvarusteena, tai tiisselissä. Pakko vetää sanojaan takaisin, mutta jossain Reginassa tuota tehostinta on ollut.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Satkussa ei ainakaan ole, eikä todennäköisesti ainakaan pienemmissä. Dieselistä en tiedä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Krisu
Viestit: 161
Liittynyt: 10.01.2003 12:09
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Krisu »

Se ohjaustehostin oli tosiaan pelkkä lisävaruste ainakin alkuun, mutta itse olen aika usein sellaisen nähnyt noissa uudemmissa 100 SIE ruiskumalleissa.
Vastaa Viestiin