Nyt on haussa kokemuspohjaista tietoa 2.0 TC koneen imukanaviston pituuden vaikutuksesta tehoon ja vääntökäyrään.
Tarkoitan siis kanaviston pituutta venttiililtä imutorvien päähän.
Ritmo Abarthissahan on todella lyhyt tuo kanavisto, mutta sellainen ei jostakin syystä oikein toiminut omassa koneessani. Sain huomattavan tehonlisäyksen, kun jatkoin imutorvia 10-15 senttiä. En sitten tiedä miksi näin.
Ruiskun kanssa olisi tarkoitus taas vaihteeksi kokeilla niin lyhyttä imusysteemiä, että täysin suora systeemi mahtuu Mirafiorin jarrutehostajan ollessa alkuperäisellä paikallaan.
Imukanavat TC
Ei ole itse tullut kokeiltua, mutta Croftin kirjan jossain esimerkissä oli tutkimusta 6cm pitkistä extenziooneista imusarjan ja kaasarien välissä. Keskialueella oleva vääntökuoppa muuttui patiksi.
Tehodynossahan tuota voisi kokeilla jos varaa noita välikappaleita mukaan...
Tehodynossahan tuota voisi kokeilla jos varaa noita välikappaleita mukaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -