Imukanavat TC

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
NesteHukka

Imukanavat TC

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Nyt on haussa kokemuspohjaista tietoa 2.0 TC koneen imukanaviston pituuden vaikutuksesta tehoon ja vääntökäyrään.

Tarkoitan siis kanaviston pituutta venttiililtä imutorvien päähän.

Ritmo Abarthissahan on todella lyhyt tuo kanavisto, mutta sellainen ei jostakin syystä oikein toiminut omassa koneessani. Sain huomattavan tehonlisäyksen, kun jatkoin imutorvia 10-15 senttiä. En sitten tiedä miksi näin.

Ruiskun kanssa olisi tarkoitus taas vaihteeksi kokeilla niin lyhyttä imusysteemiä, että täysin suora systeemi mahtuu Mirafiorin jarrutehostajan ollessa alkuperäisellä paikallaan.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei ole itse tullut kokeiltua, mutta Croftin kirjan jossain esimerkissä oli tutkimusta 6cm pitkistä extenziooneista imusarjan ja kaasarien välissä. Keskialueella oleva vääntökuoppa muuttui patiksi.

Tehodynossahan tuota voisi kokeilla jos varaa noita välikappaleita mukaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mihinkähän muuten Tampereelta kannattaa lähteä dynottamaan? Saattaa olla huhu, mutta yks kaveri väitti, että Harinen ei säädä enää muita kuin Hestec asiakkaiden autoja. Kävin aina ennen Harisella.
Vastaa Viestiin