Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 01.06.2016 00:58
Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Elikkä tommonen fiat 1300 tuli ostettua. Auto siis 1964 vuotinen. Mistä tohon löytäisi parhaiten osia? Moottori jumissa ja jarrut oli myös, nyt tosin avattu.
Autoa ajattelin alkaa katsomaan tarkemmin lähipäivinä joten pikaisia vastauksia olisin vailla noihin osien saatavuuksiin
Lisäksi kiinnostaa ihan kaikki mahdollinen tieto kyseisestä automallista
Autoa ajattelin alkaa katsomaan tarkemmin lähipäivinä joten pikaisia vastauksia olisin vailla noihin osien saatavuuksiin
Lisäksi kiinnostaa ihan kaikki mahdollinen tieto kyseisestä automallista
- Liitteet
-
- sketch-1465246818293~2.jpg (21.3 KiB) Katsottu 12246 kertaa
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (1964)
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
E-Bay on osoittautunut erittäin hyväksi osien saatavuuden suhteen. Tietysti myös suomalaisilta harrastajilta löytyy osia.
E-Bayssa joidenkin osien hinnat törkeällä tasolla, mutta kohtuuhintaisia yleensä löytyy.
Kannattaa muistaa myös yhteensopivuus Polski Fiatin joidenkin osien suhteen. Laatu voi olla näiden kohdalla heikompaa, mutta
yleensä riittävää harrastuskäyttöön.
Itsellä takana 30 vuotta Milletrecentolla. Harrastajien hyljeksimä ja rahallisesti arvoton, mutta mielenkiintoinen malli. 3-mäntäiset
tehostetut levyjarrut ei olleet ihan standardia 60-luvun alkupuolella. Samoin läpihengittävä kansi kierrosherkkyyteen yhdistettynä.
E-Bayssa joidenkin osien hinnat törkeällä tasolla, mutta kohtuuhintaisia yleensä löytyy.
Kannattaa muistaa myös yhteensopivuus Polski Fiatin joidenkin osien suhteen. Laatu voi olla näiden kohdalla heikompaa, mutta
yleensä riittävää harrastuskäyttöön.
Itsellä takana 30 vuotta Milletrecentolla. Harrastajien hyljeksimä ja rahallisesti arvoton, mutta mielenkiintoinen malli. 3-mäntäiset
tehostetut levyjarrut ei olleet ihan standardia 60-luvun alkupuolella. Samoin läpihengittävä kansi kierrosherkkyyteen yhdistettynä.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 01.06.2016 00:58
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Ahaa, millaisia yhteensopuvuuksia mahtaa sitten löytyä?Niin ja mahtaako jarruosia löytää ihan suomesta vai täytyykö ulkomailta etsiä? Osaatko kertoa onko näissä jotain ns. tyyppivikoja tai heikkouksia?
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (1964)
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Nimimerkiltä sha löytyy runsaasti ainakin sytytysosia (kannet, pyörijät, kärjet, konkat), kannattaa kysellä.
Niin vanha sitä on näköjään jo itsekin, että muistaa vielä, kun näitä näki liikenteessä ihan käyttöautoina...
Niin vanha sitä on näköjään jo itsekin, että muistaa vielä, kun näitä näki liikenteessä ihan käyttöautoina...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Korjauskäsikirja ja käyttöohjekirja löytyy ainakin tuolta: http://www.antikvariaatti.net/search.ph ... language=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostin eilen Unon suomenkielisen korjaamokoulutusmateriaalin niin jäi mieleen että jotain 1300:aankin taisin nähdä.
Ostin eilen Unon suomenkielisen korjaamokoulutusmateriaalin niin jäi mieleen että jotain 1300:aankin taisin nähdä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Moottori on melko 1:1 polskin moottorin kanssa, tästähän se on kopioitu. Tai siis enimmäkseen nuo polskit taitaa olla isompaa 1500 mallia. Toki Fiatin moottoreissa kaikki osat on vähän laadukkaampia. Mutta tuota kautta löytyy vesipumppuja, jakoketjua ja sytkäosia sekä laakereita jotka VOI sopia Fiiuun.
Mutuna vailla parempaa tietoa olisin veikannut että polskissa on myös milletrecenton taka-akseli sekä jouset, akseliin on vain sovitettu 125:sen levyjarrut. Voi toki olla että polskin koko akseli on 125;sta, mutta mielestäni banjo muistuttaa enemmän vanhaa Fiatin 1300/1500 mallia.
Polskiinhan otettiin 125:sen kori ja jarrut mutta 1500:sen tekniikka sekä lehtijousitettu taka-akseli.
Polskin jarrut on sitten tosiaan ihan eri kuin Fiat 1300/1500. Siinä eräänlainen "tyyppivika" että milletrecenton jarruihin ei löydy osia aina ihan helpolla, koska ovat omansa, joten kannattaa pitää niistä huolta purkaessaan. Toinen tyyppivika on korin ruostuminen. Muuten viat lienee melko normaaleja yleisiä vanhojen autojen vikoja. Lähtökohtaisestihan tällainen on ollut aikanaan ihan laadukas auto.
Siitäkään en ole varma, onko Ladan jarrurumpu sama kuin 1300:ssa? Kovasti niissä taisi olla samaa näköä.
Mutuna vailla parempaa tietoa olisin veikannut että polskissa on myös milletrecenton taka-akseli sekä jouset, akseliin on vain sovitettu 125:sen levyjarrut. Voi toki olla että polskin koko akseli on 125;sta, mutta mielestäni banjo muistuttaa enemmän vanhaa Fiatin 1300/1500 mallia.
Polskiinhan otettiin 125:sen kori ja jarrut mutta 1500:sen tekniikka sekä lehtijousitettu taka-akseli.
Polskin jarrut on sitten tosiaan ihan eri kuin Fiat 1300/1500. Siinä eräänlainen "tyyppivika" että milletrecenton jarruihin ei löydy osia aina ihan helpolla, koska ovat omansa, joten kannattaa pitää niistä huolta purkaessaan. Toinen tyyppivika on korin ruostuminen. Muuten viat lienee melko normaaleja yleisiä vanhojen autojen vikoja. Lähtökohtaisestihan tällainen on ollut aikanaan ihan laadukas auto.
Siitäkään en ole varma, onko Ladan jarrurumpu sama kuin 1300:ssa? Kovasti niissä taisi olla samaa näköä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Vaihteisto on kaiketi sama Polskin kanssa vaikka uudemmissa olikin valitsin lattiassa. Mutta kuoret ja sisukset samaa sarjaa. yhtenä heikkoutena pitäisin osavirta öljynsuodatinta. Vaikka linko toimiessaan tehokas onkin niin öljyt valuu aina takaisin öljypohjaan hieman pidemmän seisonnan jälkeen.
Satulan tiivisteet ja takasylinterit sekä etupalat löytyy aika helposti. Niillä pärjää pitkälle kun kengät voi pinnoittaa. Levyt ja rummut tuntuvat olevan vahvat. Omassani vielä alkuperäiset. Toki kilometrit alle 300 tkm.
Satulan tiivisteet ja takasylinterit sekä etupalat löytyy aika helposti. Niillä pärjää pitkälle kun kengät voi pinnoittaa. Levyt ja rummut tuntuvat olevan vahvat. Omassani vielä alkuperäiset. Toki kilometrit alle 300 tkm.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 01.06.2016 00:58
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Kiitos kaikille vastanneille.
Moottori laitettu nyt muhimaan, jos vaikka alkaisi sitten pyörimään, kaasutin täytyisi puhdistaa, etsiä/tilata jarruosia, sekä startti.
Auto yllättävän ruosteeton, oikeastaan vain etukaaret kun ei ole ollut mitään suojaa niissä ja päässyt sieltä sitten ruostuttamaan.
Sisusta aivan äärettömän upeassa kunnossa, vaaleilla nahkapenkeillä! Jopa radion peitelevy oli tallessa
Moottori laitettu nyt muhimaan, jos vaikka alkaisi sitten pyörimään, kaasutin täytyisi puhdistaa, etsiä/tilata jarruosia, sekä startti.
Auto yllättävän ruosteeton, oikeastaan vain etukaaret kun ei ole ollut mitään suojaa niissä ja päässyt sieltä sitten ruostuttamaan.
Sisusta aivan äärettömän upeassa kunnossa, vaaleilla nahkapenkeillä! Jopa radion peitelevy oli tallessa
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (1964)
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
No kyllähän tuollainen helmi ansaitsee päästä takaisin tien päälle.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Onko kellään mittoja/kuvaa tuollaisen kannen tiivisteestä?
Mulla on läjä(17kpl) tiivisteitä jotka ehkä on 1300sen vaan
en ole varma.
Mulla on läjä(17kpl) tiivisteitä jotka ehkä on 1300sen vaan
en ole varma.
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
http://www.ebay.com/itm/FIAT-1300-Head- ... 1O&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tuosta e-Bay kuvasta saa jotakin vinkkiä. Kaiketi isommallakin reiällä kuin 74mm, siis 1500-mallin tiivistettä, on kiinni laitettu. Kaiketi ovat kestäneetkin.
tuosta e-Bay kuvasta saa jotakin vinkkiä. Kaiketi isommallakin reiällä kuin 74mm, siis 1500-mallin tiivistettä, on kiinni laitettu. Kaiketi ovat kestäneetkin.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: 01.06.2016 00:58
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Saisiko vielä sen verran apua että millä hakusanoilla voisi etsiä noita jarruosia? Ainakin palat/kengät ja pääsylinteri? Sitten jos saisi vielä tietää kaasuvaijerin ja oven listan niin olisin jo todella iloinen
Ei oikeen tällä härmän kielellä löydy ebaystä mitään
Ei oikeen tällä härmän kielellä löydy ebaystä mitään
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (1964)
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Projektina: Fiat 1300 milletrecento (196?)
Projektina: Alfa Romeo 156 V6 (1999)
Käyttis: Chevrolet evanda (2006)
Harrasteet: VW Kupla (1967)
Ex autoja n.35..
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Lingotto-parts.com löytyy mm. uusi jarrupääsylinteri alle 16 eurolla.
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Kiitos. Tuollaisia näyttivät olevan. Laitan myyntiin.VTO kirjoitti:http://www.ebay.com/itm/FIAT-1300-Head- ... 1O&vxp=mtr
tuosta e-Bay kuvasta saa jotakin vinkkiä. Kaiketi isommallakin reiällä kuin 74mm, siis 1500-mallin tiivistettä, on kiinni laitettu. Kaiketi ovat kestäneetkin.
Fiat 126 1975
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Fiat 500 Nuova 1963
"Huvipuistolaite" reunion
500L 1,4
Re: Fiat 1300 milletrecento kunnostus.(1964)
Fiat 1300 brake pads
Fiat 1300 brake cylinder
Fiat 1300 carburetor(throttle) cable
Fiat 1300 door crome
Tuossa muutama hakusana rallienglannilla. Kaar vas guud, but reis vas bääd.
Fiat 1300 brake cylinder
Fiat 1300 carburetor(throttle) cable
Fiat 1300 door crome
Tuossa muutama hakusana rallienglannilla. Kaar vas guud, but reis vas bääd.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.