1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Olisikohan täällä jollakin asiantuntijalla vinkkiä mistä lähteä etsimään vikaa -94 turbo coupen ongelmaan.
Kylmänä tuntuu kulkevan ja vetävän normaalisti, ehkä alavääntö hieman hukassa, mutta kun kone lämpiää käyntilämpöön
4000rpm kohdalla meno hyytyy ja ruisku valo syttyy.
Vikkejä?
Kylmänä tuntuu kulkevan ja vetävän normaalisti, ehkä alavääntö hieman hukassa, mutta kun kone lämpiää käyntilämpöön
4000rpm kohdalla meno hyytyy ja ruisku valo syttyy.
Vikkejä?
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
jeps,ja milläs koneella tämä on ?
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Käsittääkseni tuon ikäinen coupe on 2.0 16vt.4d60elx kirjoitti:jeps,ja milläs koneella tämä on ?
Melkeimpä veikkaisin pa-pumppua on vakio coupessa aivan onneton.
Paukkuuko pakoputkessa?
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Juu tosiaan tuon ikäinen turbo on 2.0 16v koneella. Voihan tuo bensapumppukin huono olla, mutta kylmällä koneella pelaa ok. vasta lämmetessään kiihdyttäessä
4000rpm kohdalla tuntuu samalta kun löisi rajoittimen päälle, ei pauku putkessa, ei vaan kiihdy enää.
4000rpm kohdalla tuntuu samalta kun löisi rajoittimen päälle, ei pauku putkessa, ei vaan kiihdy enää.
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Mulla oli samantyyppinen vika erimerkin autossa(ei Fiat) ja vikana oli kampiakselin asentotunnistin, vaihdettiin uuteen ja ongelma poistui. Jos sulla olis saatavilla ehyt käytetty niin testaa.Enzola kirjoitti: vasta lämmetessään kiihdyttäessä 4000rpm kohdalla tuntuu samalta kun löisi rajoittimen päälle, ei pauku putkessa, ei vaan kiihdy enää.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Itse ihmetteilin puntossani samoja oireita ja pätkimistä.
Kaikki tulpat yms kävin läpi.Kampiakselin tunnistimenkin vaihoin.
Bensajärjestelmän kävin läpi...Ei auttanu.Putputus pakoputkessa ja tehottumuus oli ärsyttäävää...
Meinasi jo keinot loppua.Mutta sitten obd järjestelmä pelasti tilanteen ja oli sitä mieltä että "ruiskun ilma anturi"vikatilassa.
Eilen motonetistä anturi paikalleen ja nyt toimii kuin uusi punto!
Tossa nyt yks mahdollinen vikapaikka.
Kaikki tulpat yms kävin läpi.Kampiakselin tunnistimenkin vaihoin.
Bensajärjestelmän kävin läpi...Ei auttanu.Putputus pakoputkessa ja tehottumuus oli ärsyttäävää...
Meinasi jo keinot loppua.Mutta sitten obd järjestelmä pelasti tilanteen ja oli sitä mieltä että "ruiskun ilma anturi"vikatilassa.
Eilen motonetistä anturi paikalleen ja nyt toimii kuin uusi punto!
Tossa nyt yks mahdollinen vikapaikka.
Fiat Punto 1.1 8v 1999
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Taisi löytyä tähän ratkaisu .
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7972468" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/fiat/coupe/7972468" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Tietääkö kukaan tän auton kohtaloa, että selvisikö tuo rötäämisjuttu ikinä? Itsellä nimittäin samalla koneella olevassa Kapassa ihan sama vika, ja melkein kaikki mahdollinen ja mahdoton vaihdettu tuloksetta.
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Kiertopalkinnossakin on pari kertaa meno loppunut rajoitinta vastaavaan röpinään ja paukkeeseen niillä kierroksilla joissa yleensä turbolle alkaa meno maistua - itse olisin veikannut sitä polttoaineensyöttöä ensimmäisenä.TDN kirjoitti:Tietääkö kukaan tän auton kohtaloa, että selvisikö tuo rötäämisjuttu ikinä? Itsellä nimittäin samalla koneella olevassa Kapassa ihan sama vika, ja melkein kaikki mahdollinen ja mahdoton vaihdettu tuloksetta.
Mitä kaikkea Kappaan on siis jos vaihdettu?
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Vaihdettuja on kaikki sytkäosat moduulia myöten, lambda, pa-suodatin, suuttimet, ilmi, jääh.nesteen sekä imuilman lämpötila-anturi, kampuran asentoanturi, olikohan siinä kaikki
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Täällä oli Dedra Integralessa samantyyppinen vika, syylliseksi osoittautui väsynyt bensapumppu.Wesulius kirjoitti:Käsittääkseni tuon ikäinen coupe on 2.0 16vt.4d60elx kirjoitti:jeps,ja milläs koneella tämä on ?
Melkeimpä veikkaisin pa-pumppua on vakio coupessa aivan onneton.
Paukkuuko pakoputkessa?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Oliko siinäkin niin, että ongelma korostui lämmetessä?
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Muistaakseni ei kyllä ollut eroa. Mut onkos toi polttoainekartta kylmällä koneella niin erilainen ettei välttämättä vaadi yhtä paljon bensanpainetta silloin? Ihan mutua vaan mutta jos kerta kaikki muu on vaihdettu..TDN kirjoitti:Oliko siinäkin niin, että ongelma korostui lämmetessä?
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
- Polkuautoilija
- Viestit: 143
- Liittynyt: 22.03.2016 20:21
Re: 1994 Coupe Turbo rötää 4000rpm
Vähän muuten näyttäisi että kaasuläpän asentoanturi voisi olla yksi syyllinen - omaan autooni sain kyseisen osan vaihtamalla nyt tuon ongelman aikaiseksi.
Kiertopalkinnosta kun on korkeiden HC -arvojen vikaa etsitty ja iagnostiikkasofta antoi virhettä Throttle Position Sensor - Open Circuit;
Uuden käytetyn osan kun sain saksanmaalta kalliilla haalittua ja nyt kun se on paikallaan, vikakoodi pysyy mutta tuo vedon loppuminen noin 4000 kierroksen kohdalla "kuin rajoittimeen" muuttui lähes säännölliseksi.
Taisi olla uusi osa entistä huonompi.
Tosin, eipä tuosta tietenkään tiedä josko uusi osa toimisi paremminkin ja nyt vain polttoaineensyöttö sitten olisi isompi ongelma - tilailenpa varuilta uuden pumpun niin katsotaan miten käy.
Vähän näyttää huoltohistorian perusteella että tätä ongelmaa on aiemminkin etsitty, omalta osalta toistaiseksi vaihdettua ainakin:
- Tulpat, johtosarja, puolat
- Ilmansuodattimet, polttoaineensuodatin
- Kaasuläpän asentotunnistin
Kiertopalkinnosta kun on korkeiden HC -arvojen vikaa etsitty ja iagnostiikkasofta antoi virhettä Throttle Position Sensor - Open Circuit;
Uuden käytetyn osan kun sain saksanmaalta kalliilla haalittua ja nyt kun se on paikallaan, vikakoodi pysyy mutta tuo vedon loppuminen noin 4000 kierroksen kohdalla "kuin rajoittimeen" muuttui lähes säännölliseksi.
Taisi olla uusi osa entistä huonompi.
Tosin, eipä tuosta tietenkään tiedä josko uusi osa toimisi paremminkin ja nyt vain polttoaineensyöttö sitten olisi isompi ongelma - tilailenpa varuilta uuden pumpun niin katsotaan miten käy.
Vähän näyttää huoltohistorian perusteella että tätä ongelmaa on aiemminkin etsitty, omalta osalta toistaiseksi vaihdettua ainakin:
- Tulpat, johtosarja, puolat
- Ilmansuodattimet, polttoaineensuodatin
- Kaasuläpän asentotunnistin