Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Tollanen kone:

Fiat Lancia
M202.13 7540500

Perässä on 5-vaihteinen laatikko.

Pitäis olla 1.3 Ritmon kone? Vuosimalli?

Pitäis ostaa tiivisteitä yms...

Kone on 128 ssa.

Apuja?
stella
Viestit: 2031
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja stella »

Onkos siinä sylinterikannen etuosassa 4kpl "pieniä" pultteja,joilla kansi on vielä kiinnitetty.....Minun Ritmossa lukee tuon numerosarjan M202.jälkeen numero 15 (eli 1500 kone)...Tuo Fiat Lancia taitaa lukea näissä kaikissa,ainakin näissä uudemmissa lohkoissa ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Onko koneessa M12 vai M10 kansipultit ja jos pultit ovat M10, niin montako niitä on?

Jostain päin moottoria pitäisi löytyä myös moottorin tyyppikoodi, se on meistetty, eli se löytyy jostain suoraksi koneistetusta pinnasta.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
akyttala
Viestit: 105
Liittynyt: 04.10.2009 22:54
Paikkakunta: Turku

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja akyttala »

http://sfk.ibk.se/forum/printthread.php?t=11833&pp=19" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuommosen anto guuggeli ja siellä on vastaava tunnistettu Ritmo 70CL 1,3l koneeksi.
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900c -90
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Ok ja kiitos kaikille!

Ritmo 1.3 70 CL, ok!

Varaosia kun kattelin puhutaan 1. ja 2. -mallista, mistä ne tulee / tietää?`

Jos osia tilaa onko tietoa missä vm. tuota pannua on käytetty?

Thx taas!

Ps. Kattelen niitä pultteja yms...
stella
Viestit: 2031
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja stella »

pleitor kirjoitti:Ok ja kiitos kaikille!

Ritmo 1.3 70 CL, ok!

Varaosia kun kattelin puhutaan 1. ja 2. -mallista, mistä ne tulee / tietää?`

Jos osia tilaa onko tietoa missä vm. tuota pannua on käytetty?

Ps. Kattelen niitä pultteja yms...
Eli nuo mainitsemasi mallit 1 ja 2 tarkoittavat MK1 Ja MK2 versioita....MK1:set on siis vanhempia,ja Ritmoissa ei ollut MK1 aikakaudella saatavissa tuota 70CL mallia....Vaan niissä oli tyyppimerkintä 65L tai CL (kirjainyhdistelmä on auton varustetaso,ei siis ole moottoriin yhteydessä)....Tuo sinun autosi moottori (jos se varmuudella on 70CL Ritmosta),niin on siinä tapauksessa MK2 korisesta......MK2 Ritmot taisi tulla markkinoille vuonna 1984 (jos nyt oikein muistan)....Ja näissä MK2 koneissa on muistaakseni kannessa ne pienet "lisäpultit" siinä kannen etuosassa (4kpl)...Vanhemmissa ei näitä ole...

PS:Tätä samaa 70 1,3-konetta oli myös Regatoissa ja Unoissa....Ja taisi olla myös Lancia Deltoissa/Prismoissakin, tuo 70 tarkoittaa moottorin hevosvoima määrää ;)
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

stella kirjoitti:
pleitor kirjoitti:Ok ja kiitos kaikille!

Ritmo 1.3 70 CL, ok!

Varaosia kun kattelin puhutaan 1. ja 2. -mallista, mistä ne tulee / tietää?`

Jos osia tilaa onko tietoa missä vm. tuota pannua on käytetty?

Ps. Kattelen niitä pultteja yms...
Eli nuo mainitsemasi mallit 1 ja 2 tarkoittavat MK1 Ja MK2 versioita....MK1:set on siis vanhempia,ja Ritmoissa ei ollut MK1 aikakaudella saatavissa tuota 70CL mallia....Vaan niissä oli tyyppimerkintä 65L tai CL (kirjainyhdistelmä on auton varustetaso,ei siis ole moottoriin yhteydessä)....Tuo sinun autosi moottori (jos se varmuudella on 70CL Ritmosta),niin on siinä tapauksessa MK2 korisesta......MK2 Ritmot taisi tulla markkinoille vuonna 1984 (jos nyt oikein muistan)....Ja näissä MK2 koneissa on muistaakseni kannessa ne pienet "lisäpultit" siinä kannen etuosassa (4kpl)...Vanhemmissa ei näitä ole...

PS:Tätä samaa 70 1,3-konetta oli myös Regatoissa ja Unoissa....Ja taisi olla myös Lancia Deltoissa/Prismoissakin, tuo 70 tarkoittaa moottorin hevosvoima määrää ;)
65 on yksikurkkuinen kaasari 32 icev , 70 kaksi kurkkuinen dmtr , prismassa ja deltassa taas on kaasuttimena tlda automattisella rikastimella ja puhtia hieman enemmän noin 80 hv .
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Iltaa,

otin kuvia ja ne linkissä:

Kuva

Kuva

Kuva

Auttaisko nuo??

t. Panu

Ja kiitos taas!! :D

Edit: Korjasin linkit toimiviksi. --tapi0
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Ok ja thx paljon!

Tuli vähä kaljapäissään laitettua... :D

t. Panu
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Näyttäs olevan 34 dat kaasarina.
ilmeisesti tuo kone on vähän sitä sun tätä ja vielä pikkasen totakin.
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Itseasiassa kaasari pitäis olla Ritmon pikku (105) Abarthista.

O kaikkee viritystä juu.

Pääasiassa, että joku tieto koneesta on :)

Kiitos kaikille!
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Tästä vielä lisäkysymys.

Kuka tietää paljonko on puristussuhde?

Kansi on nyt virin alla ja pitäisi saada tietää 100% oikeat purit?

t, Panu
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Jos kansi on työn alla, niin sehän on helposti mitattavissa. Noista kuvista ei kukaan ihminen pysty todellisia puristuksia sanomaan.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

vahna arwidsonin kirja antaa puristukset joko 9.1:1 tai 9.5:1 riippuen vähän moottorisi tarkasta iästä ja jos se nyt ylipäätään on ritmo 70 moottori
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
pleitor
Viestit: 105
Liittynyt: 27.10.2012 13:03
Paikkakunta: Kouvola

Re: Apua Fiiun koneen tunnistamiseen

Viesti Kirjoittaja pleitor »

Ok, mistä nuo purin erot tulee? Kone on tunnistettu 70 CL koneeksi ja vm. pitäisi olla -84.

t. Panu
Vastaa Viestiin