Re: Vikakoodien lukeminen
Lähetetty: 10.09.2017 09:56
Sorry, my bad. Mie katoinkii AlfaOBD vaatimuksia.
Multiecuun käypi kkl.
Multiecuun käypi kkl.
Gruppo Fiat Finlandia r.y. - Alkuperäinen Fiat-merkkikerho jo vuodesta 1980.
http://fiatforum.fi/
Niin, potilas 1,6 bensa, ajettu 250 000 kmose kirjoitti:Fiat Stiloon iski pahahenki konttorin pihalla. Autosta oli luettu ja nollattu vikakoodit ensimmäisen yrityksen jälkeen. Herjasi kakkospytyn puolaa joka sekä kaikki tulpat uusittiin. Nyt äsken toisella yrityksellä auto oli kooditon ennen konttorin pihaa kunnes katsuri ajoi sisään hädintuskin käyvällä koneella ja vikakoodi päällä. Koodi P0101 onko kaasuläppä vai ilmamassamittari? Konttorilta lähdettäessä oli vedot hukassa seuraavan kilometrin matkan, kaupan pihalta matkaa jatkettaessa auto veti hyvin ja kaikki muuten ok mutta se vikavalo palaa..Auto sammunut täydestä vedosta neljä krt 300 km ajorupeaman aikana.
Noniin, yritin tässä taas parhaani ohjeiden mukaan. Kone on win7 64bit ja piuha KKL-VAG-COM 409.1Sämpy kirjoitti:Tein tällaisen topikin, kun tuntuu tulevan koko ajan kysymyksiä uudemmista fiiuista eikä ole kysyjillä oikein tietoa koodien lukemisesta tahi laitteista.
Voi sitten laittaa linkin tähän topikkiin. Koitaan koostaa tähän heti alkuun jotain mitä on aiemmin kirjoitettu, mutta saa lisäillä ken tietää aiheesta jotain.
Jos on yhtään tietokoneiden kanssa sinut, niin kannattaa tutustua multiecuscan -nimiseen ohjelmaan. Perusversio on ilmainen, toimii 20 minuuttia kerrallaan. Pienellä lisämaksulla saa lisää ominaisuuksia. Selkeä ja monipuolinen käyttöliittymä, vikakoodien lukemisen ja kuittaamisen lisäksi pystyy lukemaan erilaisia moottorin arvoja ja kytkemään päälle esim. puhaltimia tms testimielessä.
Tämä on siis nimenomaan italialaisiin autoihin kehitetty ohjelma.
Myös älypuhelimiin ja tabletteihin on tarjolla erilaisia ohjelmia.
Liittymiseen tarvitaan sopiva johto tai bluetooth liitinlaite. Itse käytän kytkentämuutettavaa vag-com johtoa jonka sai reilulla kympillä ebaystä. Mutta niiden asentamisessa tietokoneelle on oma säätämisensä, halvin ei toiminut ollenkaan. Rahalla saa varmaan parempia.
Toki sellainen yleislukijakin auttaa, joita saa vaikka Motonetistä. Jos ei halua sen nörtimmin asioita tehdä. Toimii sitten tosiaan kaikissa 2000-luvun autoissa ainakin perustoimintojen osalta. Moottorin vikakoodit on niitä jotka näkee kaikilla lukijoilla ja ne katsotaan katsastuksessa. Muitten laitteiden vikakoodit ei vaikuta katsastukseen (ainakaan vielä) (abs, airbag) jos kojelaudassa ei ole katsastuksessa päällä ilmoitusta jostain niiden viasta. Halvat peruslukijat ei lue kuin juurikin moottorikoodit.
http://www.multiecuscan.net/
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... koodit.pdfKaasupunto kirjoitti:Tuossa katsastuksen hylkäyksen aiheuttavat vikakoodit fiudelle.
Itsellä kun oli ongelmia sellaisen sinisen kytkentämuutettavan VAG-KKL piuhan kanssa joita saa Ebaystä reilulla kympillä, eli asentuu helposti XP/Vista mutta Win7 tai uudemmat ei enää asentunutkaan automaatilla, niin latasin tuolta ohjaimen:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Eli tuon asennus ja sen jälkeen piuha kiinni USB-porttiin, niin asentui oikein ja alkoi toimia.
Jos multiecuscan sivusto tuntee ajoneuvon ja sen purkin (abs/bagi) niin sopivalla johdolla ohjelma lukaisee kyllä herjat ja tarvittaessa nollaakin ne.wellu kirjoitti:Noniin, yritin tässä taas parhaani ohjeiden mukaan. Kone on win7 64bit ja piuha KKL-VAG-COM 409.1Sämpy kirjoitti:Tein tällaisen topikin, kun tuntuu tulevan koko ajan kysymyksiä uudemmista fiiuista eikä ole kysyjillä oikein tietoa koodien lukemisesta tahi laitteista.
Voi sitten laittaa linkin tähän topikkiin. Koitaan koostaa tähän heti alkuun jotain mitä on aiemmin kirjoitettu, mutta saa lisäillä ken tietää aiheesta jotain.
Jos on yhtään tietokoneiden kanssa sinut, niin kannattaa tutustua multiecuscan -nimiseen ohjelmaan. Perusversio on ilmainen, toimii 20 minuuttia kerrallaan. Pienellä lisämaksulla saa lisää ominaisuuksia. Selkeä ja monipuolinen käyttöliittymä, vikakoodien lukemisen ja kuittaamisen lisäksi pystyy lukemaan erilaisia moottorin arvoja ja kytkemään päälle esim. puhaltimia tms testimielessä.
Tämä on siis nimenomaan italialaisiin autoihin kehitetty ohjelma.
Myös älypuhelimiin ja tabletteihin on tarjolla erilaisia ohjelmia.
Liittymiseen tarvitaan sopiva johto tai bluetooth liitinlaite. Itse käytän kytkentämuutettavaa vag-com johtoa jonka sai reilulla kympillä ebaystä. Mutta niiden asentamisessa tietokoneelle on oma säätämisensä, halvin ei toiminut ollenkaan. Rahalla saa varmaan parempia.
Toki sellainen yleislukijakin auttaa, joita saa vaikka Motonetistä. Jos ei halua sen nörtimmin asioita tehdä. Toimii sitten tosiaan kaikissa 2000-luvun autoissa ainakin perustoimintojen osalta. Moottorin vikakoodit on niitä jotka näkee kaikilla lukijoilla ja ne katsotaan katsastuksessa. Muitten laitteiden vikakoodit ei vaikuta katsastukseen (ainakaan vielä) (abs, airbag) jos kojelaudassa ei ole katsastuksessa päällä ilmoitusta jostain niiden viasta. Halvat peruslukijat ei lue kuin juurikin moottorikoodit.
http://www.multiecuscan.net/
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... koodit.pdfKaasupunto kirjoitti:Tuossa katsastuksen hylkäyksen aiheuttavat vikakoodit fiudelle.
Itsellä kun oli ongelmia sellaisen sinisen kytkentämuutettavan VAG-KKL piuhan kanssa joita saa Ebaystä reilulla kympillä, eli asentuu helposti XP/Vista mutta Win7 tai uudemmat ei enää asentunutkaan automaatilla, niin latasin tuolta ohjaimen:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Eli tuon asennus ja sen jälkeen piuha kiinni USB-porttiin, niin asentui oikein ja alkoi toimia.
Ei löydä ajuria kyseiselle piuhalle, enkä tuolta esimerkin sivultakaan moista löytänyt. Tainno, voihan sieltä ladata pakatun paketin, muttei ne sisällä ajureita.
Mitähän voisi seuraavaksi tehdä?
Ja note to self-kysymys:
Pystyikö näillä laitteilla lukemaan ABS/Airbag koodeja?