Vikakoodien lukeminen
Re: Vikakoodien lukeminen
Sorry, my bad. Mie katoinkii AlfaOBD vaatimuksia.
Multiecuun käypi kkl.
Multiecuun käypi kkl.
Re: Vikakoodien lukeminen
Kiitokset neuvoista.
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuon mukaan elm327 1.4 obd2 käy Stilossa kaikkeen muuhun, paitsi siihen airbagsysteemiin mihin sitä nyt tarvitsisin. Jotta pääsee käsiksi elmin tuomiin lisäominaisuuksiin verrattuna kkl piuhaan, niin pitää myös olla maksullinen ohjelmistoversio ja nippu adaptereita.
Mutta ei nyt vielä luovuteta. Tässä on mennyt vasta kymmenisen tuntia aikaa läppärinpläräykseen pajalla. Kai sitä keski-ikäinenkin hiljalleen oppii jotain uutta. Pysyvin oppihan tulee kantapään kautta.
Eli tämän näköinen kaapeli hommattuna. Tosin omani tuli virallisen jälleenmyyjän kautta tuplahintaan.
http://www.ebay.com/itm/ECUSCAN-FIAT-AL ... SwbopZXKve" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuon mukaan elm327 1.4 obd2 käy Stilossa kaikkeen muuhun, paitsi siihen airbagsysteemiin mihin sitä nyt tarvitsisin. Jotta pääsee käsiksi elmin tuomiin lisäominaisuuksiin verrattuna kkl piuhaan, niin pitää myös olla maksullinen ohjelmistoversio ja nippu adaptereita.
Mutta ei nyt vielä luovuteta. Tässä on mennyt vasta kymmenisen tuntia aikaa läppärinpläräykseen pajalla. Kai sitä keski-ikäinenkin hiljalleen oppii jotain uutta. Pysyvin oppihan tulee kantapään kautta.
Eli tämän näköinen kaapeli hommattuna. Tosin omani tuli virallisen jälleenmyyjän kautta tuplahintaan.
http://www.ebay.com/itm/ECUSCAN-FIAT-AL ... SwbopZXKve" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vikakoodien lukeminen
Ei oo yhtään fiiattia pihassa niin tällainen italian ihmeen obd lukian lisä adapteri joutais seuraavalle tarvitsialle, kytkee valintakytkimellä 1,3,9 tai 12 piikit käytettäväksi normi kkl,elm,obdkey kautta eli siis abs,airbag,tehostin,xenoni. paiskaa yv:tä jos tuntuu omalta.
Re: Vikakoodien lukeminen
Fiat Stiloon iski pahahenki konttorin pihalla. Autosta oli luettu ja nollattu vikakoodit ensimmäisen yrityksen jälkeen. Herjasi kakkospytyn puolaa joka sekä kaikki tulpat uusittiin. Nyt äsken toisella yrityksellä auto oli kooditon ennen konttorin pihaa kunnes katsuri ajoi sisään hädintuskin käyvällä koneella ja vikakoodi päällä. Koodi P0101 onko kaasuläppä vai ilmamassamittari? Konttorilta lähdettäessä oli vedot hukassa seuraavan kilometrin matkan, kaupan pihalta matkaa jatkettaessa auto veti hyvin ja kaikki muuten ok mutta se vikavalo palaa..Auto sammunut täydestä vedosta neljä krt 300 km ajorupeaman aikana.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Re: Vikakoodien lukeminen
Niin, potilas 1,6 bensa, ajettu 250 000 kmose kirjoitti:Fiat Stiloon iski pahahenki konttorin pihalla. Autosta oli luettu ja nollattu vikakoodit ensimmäisen yrityksen jälkeen. Herjasi kakkospytyn puolaa joka sekä kaikki tulpat uusittiin. Nyt äsken toisella yrityksellä auto oli kooditon ennen konttorin pihaa kunnes katsuri ajoi sisään hädintuskin käyvällä koneella ja vikakoodi päällä. Koodi P0101 onko kaasuläppä vai ilmamassamittari? Konttorilta lähdettäessä oli vedot hukassa seuraavan kilometrin matkan, kaupan pihalta matkaa jatkettaessa auto veti hyvin ja kaikki muuten ok mutta se vikavalo palaa..Auto sammunut täydestä vedosta neljä krt 300 km ajorupeaman aikana.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Re: Vikakoodien lukeminen
Olisiko se kuuluia "1,6 Stilon" Ecu-ongelma. Eli epämääräiset viat jotka ei poistu kuin Ecun vaihdolla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Vikakoodien lukeminen
ota map anturi irti ja putsaa / liottele paskat pois tai osta uusi, on imusarjan "takana" 2 ruuvilla kiinni, nollaa koodit ja kato loppuuko oireet...
Re: Vikakoodien lukeminen
Noniin, yritin tässä taas parhaani ohjeiden mukaan. Kone on win7 64bit ja piuha KKL-VAG-COM 409.1Sämpy kirjoitti:Tein tällaisen topikin, kun tuntuu tulevan koko ajan kysymyksiä uudemmista fiiuista eikä ole kysyjillä oikein tietoa koodien lukemisesta tahi laitteista.
Voi sitten laittaa linkin tähän topikkiin. Koitaan koostaa tähän heti alkuun jotain mitä on aiemmin kirjoitettu, mutta saa lisäillä ken tietää aiheesta jotain.
Jos on yhtään tietokoneiden kanssa sinut, niin kannattaa tutustua multiecuscan -nimiseen ohjelmaan. Perusversio on ilmainen, toimii 20 minuuttia kerrallaan. Pienellä lisämaksulla saa lisää ominaisuuksia. Selkeä ja monipuolinen käyttöliittymä, vikakoodien lukemisen ja kuittaamisen lisäksi pystyy lukemaan erilaisia moottorin arvoja ja kytkemään päälle esim. puhaltimia tms testimielessä.
Tämä on siis nimenomaan italialaisiin autoihin kehitetty ohjelma.
Myös älypuhelimiin ja tabletteihin on tarjolla erilaisia ohjelmia.
Liittymiseen tarvitaan sopiva johto tai bluetooth liitinlaite. Itse käytän kytkentämuutettavaa vag-com johtoa jonka sai reilulla kympillä ebaystä. Mutta niiden asentamisessa tietokoneelle on oma säätämisensä, halvin ei toiminut ollenkaan. Rahalla saa varmaan parempia.
Toki sellainen yleislukijakin auttaa, joita saa vaikka Motonetistä. Jos ei halua sen nörtimmin asioita tehdä. Toimii sitten tosiaan kaikissa 2000-luvun autoissa ainakin perustoimintojen osalta. Moottorin vikakoodit on niitä jotka näkee kaikilla lukijoilla ja ne katsotaan katsastuksessa. Muitten laitteiden vikakoodit ei vaikuta katsastukseen (ainakaan vielä) (abs, airbag) jos kojelaudassa ei ole katsastuksessa päällä ilmoitusta jostain niiden viasta. Halvat peruslukijat ei lue kuin juurikin moottorikoodit.
http://www.multiecuscan.net/
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... koodit.pdfKaasupunto kirjoitti:Tuossa katsastuksen hylkäyksen aiheuttavat vikakoodit fiudelle.
Itsellä kun oli ongelmia sellaisen sinisen kytkentämuutettavan VAG-KKL piuhan kanssa joita saa Ebaystä reilulla kympillä, eli asentuu helposti XP/Vista mutta Win7 tai uudemmat ei enää asentunutkaan automaatilla, niin latasin tuolta ohjaimen:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Eli tuon asennus ja sen jälkeen piuha kiinni USB-porttiin, niin asentui oikein ja alkoi toimia.
Ei löydä ajuria kyseiselle piuhalle, enkä tuolta esimerkin sivultakaan moista löytänyt. Tainno, voihan sieltä ladata pakatun paketin, muttei ne sisällä ajureita.
Mitähän voisi seuraavaksi tehdä?
Ja note to self-kysymys:
Pystyikö näillä laitteilla lukemaan ABS/Airbag koodeja?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Vikakoodien lukeminen
Jos multiecuscan sivusto tuntee ajoneuvon ja sen purkin (abs/bagi) niin sopivalla johdolla ohjelma lukaisee kyllä herjat ja tarvittaessa nollaakin ne.wellu kirjoitti:Noniin, yritin tässä taas parhaani ohjeiden mukaan. Kone on win7 64bit ja piuha KKL-VAG-COM 409.1Sämpy kirjoitti:Tein tällaisen topikin, kun tuntuu tulevan koko ajan kysymyksiä uudemmista fiiuista eikä ole kysyjillä oikein tietoa koodien lukemisesta tahi laitteista.
Voi sitten laittaa linkin tähän topikkiin. Koitaan koostaa tähän heti alkuun jotain mitä on aiemmin kirjoitettu, mutta saa lisäillä ken tietää aiheesta jotain.
Jos on yhtään tietokoneiden kanssa sinut, niin kannattaa tutustua multiecuscan -nimiseen ohjelmaan. Perusversio on ilmainen, toimii 20 minuuttia kerrallaan. Pienellä lisämaksulla saa lisää ominaisuuksia. Selkeä ja monipuolinen käyttöliittymä, vikakoodien lukemisen ja kuittaamisen lisäksi pystyy lukemaan erilaisia moottorin arvoja ja kytkemään päälle esim. puhaltimia tms testimielessä.
Tämä on siis nimenomaan italialaisiin autoihin kehitetty ohjelma.
Myös älypuhelimiin ja tabletteihin on tarjolla erilaisia ohjelmia.
Liittymiseen tarvitaan sopiva johto tai bluetooth liitinlaite. Itse käytän kytkentämuutettavaa vag-com johtoa jonka sai reilulla kympillä ebaystä. Mutta niiden asentamisessa tietokoneelle on oma säätämisensä, halvin ei toiminut ollenkaan. Rahalla saa varmaan parempia.
Toki sellainen yleislukijakin auttaa, joita saa vaikka Motonetistä. Jos ei halua sen nörtimmin asioita tehdä. Toimii sitten tosiaan kaikissa 2000-luvun autoissa ainakin perustoimintojen osalta. Moottorin vikakoodit on niitä jotka näkee kaikilla lukijoilla ja ne katsotaan katsastuksessa. Muitten laitteiden vikakoodit ei vaikuta katsastukseen (ainakaan vielä) (abs, airbag) jos kojelaudassa ei ole katsastuksessa päällä ilmoitusta jostain niiden viasta. Halvat peruslukijat ei lue kuin juurikin moottorikoodit.
http://www.multiecuscan.net/
http://www.trafi.fi/filebank/a/14145817 ... koodit.pdfKaasupunto kirjoitti:Tuossa katsastuksen hylkäyksen aiheuttavat vikakoodit fiudelle.
Itsellä kun oli ongelmia sellaisen sinisen kytkentämuutettavan VAG-KKL piuhan kanssa joita saa Ebaystä reilulla kympillä, eli asentuu helposti XP/Vista mutta Win7 tai uudemmat ei enää asentunutkaan automaatilla, niin latasin tuolta ohjaimen:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Eli tuon asennus ja sen jälkeen piuha kiinni USB-porttiin, niin asentui oikein ja alkoi toimia.
Ei löydä ajuria kyseiselle piuhalle, enkä tuolta esimerkin sivultakaan moista löytänyt. Tainno, voihan sieltä ladata pakatun paketin, muttei ne sisällä ajureita.
Mitähän voisi seuraavaksi tehdä?
Ja note to self-kysymys:
Pystyikö näillä laitteilla lukemaan ABS/Airbag koodeja?
Johdot/vaihtoehdot on lueteltu millä mihinkin pääsee kiinni mallin oikeanpuoleisessa laatikossa varsin selvästi.
Jos purnukan teksti on punaisella niin se vaatii maksullisen version.
Näin ainkin se on ollut.
Re: Vikakoodien lukeminen
Kokkeile kelepaisko tuo driveri http://www.wch.cn/download/CH341SER_ZIP.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vikakoodien lukeminen
Alkoi toimimaan, kun KKL oma levy löytyi.
Mutta viälä, voiko tuolla lukea muuta kuin moottoria?
Kohdeautona on nyt Fiat Punto 60 -04 "Tor1no".
ABS-herjaa välillä, mutta nyt päälimmäisenä rikas tyhjäkäynti (kylmänä mustaa savua ja röpöttää). Toimii muuten hyvin. Autoon vaihdettu kone, ECU ja koritietokone. Mittaristo vilkuttaakuttaakuttaa...
Mutta viälä, voiko tuolla lukea muuta kuin moottoria?
Kohdeautona on nyt Fiat Punto 60 -04 "Tor1no".
ABS-herjaa välillä, mutta nyt päälimmäisenä rikas tyhjäkäynti (kylmänä mustaa savua ja röpöttää). Toimii muuten hyvin. Autoon vaihdettu kone, ECU ja koritietokone. Mittaristo vilkuttaakuttaakuttaa...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Vikakoodien lukeminen
Itse itselle vastaten: ei pysty.
Elikkäs tarvitaankos nyt tuommoiseen OBD2 autoon minkälainen kaapeli MES:ia käyttäen? Onko se kytkimellä varustettu KKL-VAG-COM -kaapeli tuohon soveltuva, vai tukeeko MES kuinka hyvin noita korin/abs:n sähköjen lukemista?
Mikä olisi paras konsti yhteyden pitoon?
Moottorin tuolla kaapelilla sai hienosti luettua. Ei ole kuunaan toiminut MES yhtä hienosti, kyllä tuo OBD2 protokolla on vain hyvä juttu siinä mielessä. Bravon 3-pinnisen kanssa yhteyden saaminen oli yhtä kokeilemista ja yhteys saattoi aina katketa milloin mistäkin syystä.
Elikkäs tarvitaankos nyt tuommoiseen OBD2 autoon minkälainen kaapeli MES:ia käyttäen? Onko se kytkimellä varustettu KKL-VAG-COM -kaapeli tuohon soveltuva, vai tukeeko MES kuinka hyvin noita korin/abs:n sähköjen lukemista?
Mikä olisi paras konsti yhteyden pitoon?
Moottorin tuolla kaapelilla sai hienosti luettua. Ei ole kuunaan toiminut MES yhtä hienosti, kyllä tuo OBD2 protokolla on vain hyvä juttu siinä mielessä. Bravon 3-pinnisen kanssa yhteyden saaminen oli yhtä kokeilemista ja yhteys saattoi aina katketa milloin mistäkin syystä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Vikakoodien lukeminen
Pystyy, mutta pitää tinailla hyppyjohdin parin nastan väliin. Ja airbageille vielä omansa. En nyt muista ulkoa miten se meni. Sellaista kaapelia ei saa mennä laittamaan paljon uudempiin malleihin (olikohan Bravo ja Delta 3:sta alkaen), vaan niille pitää olla kytkimellinen kaapeli.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Vikakoodien lukeminen
Mulla on Multiecuscan ja virallinen johtosetti, pääsen käsiksi aivan kaikkeen. ELM tarttee ja adapterit, että pääsee airbagiin ja proxy alignmentiin yms käsiksi.
Mulla on sama ongelma -04 Puntossa eli käy rikkaalla sen aikaa kun rikastus päällä (pari minuuttia), kaikki vaihdettu eikä apua. No eipä tuo haittaa kuin talvella ja muuten toimii hienosti.
Mulla on sama ongelma -04 Puntossa eli käy rikkaalla sen aikaa kun rikastus päällä (pari minuuttia), kaikki vaihdettu eikä apua. No eipä tuo haittaa kuin talvella ja muuten toimii hienosti.
http://www.youtube.com/jonik1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Vikakoodien lukeminen
Täytynee hommailla tuo ELM nuita uudempia varten ja kytkimellinen sitten Bravx varten.
Minkä huollan, sen korjaan...