Sivu 16/47

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 14.12.2017 19:54
Kirjoittaja sampsulisami
Käyköhän uudempaan bravoon stilon jouset?
Sama pohjalevylle noissa mutta bravossa integroitu jousen katkeamis suoja (leveämpi lautanen) tai miksikä sanotaan.

Olis ylimääräset jouset stilosta..

Noh näkee viimestään kun alkaa purkamaan.
Jouset niin ehtoon puolel jotta täytyy vaihta.

Hmm.. Maasturi versio :mrgreen:

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 15.12.2017 22:31
Kirjoittaja jarikin
wellu kirjoitti:Mistä pystyn/pystyykö joku tarkistamaan tai tietääkö joku, minkä tehoinen jäähdyttimen flekti tommosessa -97 1.6/16V Bravassa on?
Eiks sen pysty laskemaan, kun jännitehän on tiedossa: 12 voltia. Mittaa mittarilla resistanssin. Sitten kun on tiedossa vastus ja jännite, voi laskea virran ja tehon.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 16.12.2017 10:04
Kirjoittaja sampsulisami
Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 16.12.2017 12:13
Kirjoittaja wellu
Ääh, miksen itse tajunnut.... :lol:

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 16.12.2017 13:22
Kirjoittaja Nipa
Tarkemman tuloksen saat kun mittaat virran ja moottorille menevän jännitteen ja kerrot luvut keskenään.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 18.12.2017 08:21
Kirjoittaja Desmo
sampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Resistanssi on vastus. Ei resistenssi :-)

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 18.12.2017 11:26
Kirjoittaja sampsulisami
Desmo kirjoitti:
sampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Resistanssi on vastus. Ei resistenssi :-)
Joo resistanssi. puhelimen näppis :lol:
Ja matikan opettajalla oli inpotenssi

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 04.01.2018 09:56
Kirjoittaja Smirre
Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 10.01.2018 20:57
Kirjoittaja Jazga
Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 10.01.2018 21:00
Kirjoittaja wellu
Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?

Paha arvailla muuten.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 10.01.2018 21:43
Kirjoittaja Jazga
wellu kirjoitti:
Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?

Paha arvailla muuten.

Ai niin, tärkein unohtui, eli ei ollut vikakoodeja.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 10.01.2018 22:45
Kirjoittaja wellu
Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 11.01.2018 18:24
Kirjoittaja Jazga
wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 11.01.2018 18:36
Kirjoittaja Nipa
Smirre kirjoitti:Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?
Käy ajamassa reippaampi maantielenkki jolloin öljyyn kondensoitunut vesi haihtuu. 100 km sinne ja takaisin. Kylmälima on tyypillinen oire autoille jolla ajetaan talvisin pätkäajoa.
Exceed radiator temperature-vika saattaa olla anturivika. Mitä lämpömittari näyttää? Luetuta vikakoodit.

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Lähetetty: 11.01.2018 20:23
Kirjoittaja wellu
Jazga kirjoitti:
wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.
Okei.

Pohdin, olisiko voinut olla tukkoon jäätynyt pakoputkisto, mutta jos on korjaamohallissa ollut lämpöisessä tutkittavana, niin epäilen.

Vikoja eivät ole löytäneet, mutta ovat kaiketi koodit lukeneet?

Tosi paha näin etänä sanoa enempää. :(