FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Käyköhän uudempaan bravoon stilon jouset?
Sama pohjalevylle noissa mutta bravossa integroitu jousen katkeamis suoja (leveämpi lautanen) tai miksikä sanotaan.
Olis ylimääräset jouset stilosta..
Noh näkee viimestään kun alkaa purkamaan.
Jouset niin ehtoon puolel jotta täytyy vaihta.
Hmm.. Maasturi versio
Sama pohjalevylle noissa mutta bravossa integroitu jousen katkeamis suoja (leveämpi lautanen) tai miksikä sanotaan.
Olis ylimääräset jouset stilosta..
Noh näkee viimestään kun alkaa purkamaan.
Jouset niin ehtoon puolel jotta täytyy vaihta.
Hmm.. Maasturi versio
Bravo t-jet
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Eiks sen pysty laskemaan, kun jännitehän on tiedossa: 12 voltia. Mittaa mittarilla resistanssin. Sitten kun on tiedossa vastus ja jännite, voi laskea virran ja tehon.wellu kirjoitti:Mistä pystyn/pystyykö joku tarkistamaan tai tietääkö joku, minkä tehoinen jäähdyttimen flekti tommosessa -97 1.6/16V Bravassa on?
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Bravo t-jet
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Ääh, miksen itse tajunnut....
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Tarkemman tuloksen saat kun mittaat virran ja moottorille menevän jännitteen ja kerrot luvut keskenään.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Resistanssi on vastus. Ei resistenssisampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Joo resistanssi. puhelimen näppisDesmo kirjoitti:Resistanssi on vastus. Ei resistenssisampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Ja matikan opettajalla oli inpotenssi
Bravo t-jet
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Paha arvailla muuten.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
wellu kirjoitti:Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Paha arvailla muuten.
Ai niin, tärkein unohtui, eli ei ollut vikakoodeja.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Käy ajamassa reippaampi maantielenkki jolloin öljyyn kondensoitunut vesi haihtuu. 100 km sinne ja takaisin. Kylmälima on tyypillinen oire autoille jolla ajetaan talvisin pätkäajoa.Smirre kirjoitti:Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?
Exceed radiator temperature-vika saattaa olla anturivika. Mitä lämpömittari näyttää? Luetuta vikakoodit.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Okei.Jazga kirjoitti:Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.
Pohdin, olisiko voinut olla tukkoon jäätynyt pakoputkisto, mutta jos on korjaamohallissa ollut lämpöisessä tutkittavana, niin epäilen.
Vikoja eivät ole löytäneet, mutta ovat kaiketi koodit lukeneet?
Tosi paha näin etänä sanoa enempää.
Minkä huollan, sen korjaan...