Aikoinaan eräästä alfasudista meni startti juurikin noin; ei jaksanut konetta pyörittää ja monesti jäi käyntiin lähtemättä. Hyytyi sitten lopullisesti sopivasti paikallisen autosähköliikkeen pihaan ja pikaisesti testattaessa akku työnsi yli 300A jännitteen ollessa silti 11V pinnassa.wellu kirjoitti:Testasin muuten tuo aiemmin mainitsemani Bravon 65ah vartan akun.
Kahden minuutin rasitustestissä ei jännite tippunut alle 11,9 voltin, eli akku on todella lujassa iskussa. Vissiin startti menossa (haukkaa virtaa eikä pyöritä kunnolla)
Sitten se diagnoosi olikin helppo, kun edellisen omistajan toimesta oli jo laturi (ilmeisesti saman käyntiinlähtemättömyysvian takia) vaihdettu ja akkukin näköjään oli kunnossa. Startin vaihdolla korjaantui se alfa.
Vanha laturi oli ilmeisesti hiilensä loppuun kuluttanut ja se hiilipöly kait sai mokkulan jonkinmoiseen oikoseen.. En sitä risaa starttia avannut, se meni vaihdossa uuteen, niin jäi tuo lopullinen vian syy varmistamatta.
Toinen huono lähtiä aikoinaan oli kaverin MG metro. Sai sahata kaapelit kiinni vaikka puoli tuntia, ei lupaustakaan vaikka kone pyöri iloisesti. Se lähti sitten työntämällä laakista käymään lähes nojaamalla. Vika löytyi puolasta, joka oli sopivasti väsähtänyt siten, ettei kipinää herunut ikinä startatessa, mutta käynnissä sytytys pelasi nippanappa.
Mutta ne olikin niitä muinaismuistoja jokusen vuosikymmenen takaa Löytyi kaasareita, virranjakajia, katkojankärkiä ja muita kivoja nippeleitä ja nappeleita, joiden kanssa oli hermeettisen hauskaa näperrellä pakkasessa räpylät jäässä pimeässä
Joo.