FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Sämpy kirjoitti:Ilmeisesti jokin Fiat kyseessä Commonrail systeemillä.

Mää näistä tiedä, mutta mitenkähän oirehtii jos ei siirtopumppu toimi tankissa. Onkohan korkeapainepumppu kuinka "imevää" mallia. Toisaalta jos on suodatin vaihdettu, niin kai se siirtopumppu toimi että sai ilmattua.

Kai se ensinnä pitäisi ohjelmalla katsoa ajossa polttoainepaineita ja sen sellaisia. Toisaalta minkälainen lie jakopää, kun oireet sopisi myös hampaalla hypänneeseen jakopäähän.

Vikakoodit vois joku viitseliäämpi suomentaa.
malli unohtuikin ilmoittaa 2008 Fiat Bravo 120/multijet 253tkm ajettu. tankissa ei ole painetta kun avasin korkin sammumisen jälkeen
jakopäällä ajettu 25tkm 2.5v jakopäästä ei ole vikakoodia tullut
p1131 lambda signaali ennen kattia
p2626 happianturi 1 virtapiirikatkos
p2a00 happianturi 1 virtapiiri long start up / virtapiirin alue

vikakoodit luettu multiecuscan/motomaatti ja boschtester
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Mites EGR?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja jarikin »

Veikkaus: EGR.
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Egr vaihdettu ja peitetty ja ohjelmoitu pois sen voi lukea pois
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Luigi »

pokemonjedi kirjoitti: 2200-> toimii normaalisti
Tukossa olevan katin luulisi vain pahentavan oireita tuossa vaiheessa. En nyt lähtisi kattikauppaan tässä vaiheessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Auto pölläyttelee välillä tuhdin mustan pilven ja sammuu sen jälkeen. silloin ei halua ottaa kierroksia kun yrittää käynnistää uurestaan.
Jakopään varmaan menee seuraavaksi tarkistukseen että sen voi lukea pois mahdollisista viasta
Katti poistuu kun uusi OEM katti 1300€ ja tarvike 600-1100€ (Katti löytyy downpipe)
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

pokemonjedi kirjoitti:Auto pölläyttelee välillä tuhdin mustan pilven ja sammuu sen jälkeen. silloin ei halua ottaa kierroksia kun yrittää käynnistää uurestaan.
Jakopään varmaan menee seuraavaksi tarkistukseen että sen voi lukea pois mahdollisista viasta
Katti poistuu kun uusi OEM katti 1300€ ja tarvike 600-1100€ (Katti löytyy downpipe)
Tarkennusta vian etsintään

Matkalla seinäjoki Rovaniemi välillä auto sammuu ajosta kaasupoljin tippuu pois 10min tien vieressä auto starttaa normaalisti. Matka jatkuu. jokin kolahtaa kun polkee? aivan kuin olisi jokin tulossa moottorin ja turbon väliltä pihalle. Tällä hetkellä ei oikeen pysty ajaa 800-2300rpm vastaa tosi huonosti kaasuun paitsi tyhjä käynnillä..

Kysymys on onko 120hv dpf vai ei. Kun sjoen fiat huolto sanoo että ei ole ja Vaasan huolto sanoo että on
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Silmällä katsoo onko turbon jälkeen hiukkasloukku vai ei.
Obd portista saa tietty tiedon dpf:n paineistakin jos siellä semmoinen on.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja jarikin »

8-venttiilisessä 120hp 1,9:ssä ei pitäs olla hiukkasloukkua. Auton alla näkyy kaks pönttöä peräkkäin ja lopuksi takavaimennin.
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

Vika etenee tällä hetkellä sammuu jos yrittää ajaa eteen päin. pakilla toimii mutta meinaa tukehtua..
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8341
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ilmeisesti pakoputken jäätyminen umpeen ei ole mahdollinen syy. Jos saisi löysättyä jostain alkupäästä... niin se katti oli heti moottorin jälkeen eikä auton alla? Onkohan näissä jo kunnon katti, vanhemmissa on vaan semmonen hento hila, joka ei voi kyl mitenkään mennä tukkoon.

Ihan vaan että saisi tuonkin mahdollisuuden suljettua pois.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Sillä tavalla on kyllä bensa-autoissa tukkiutunut katteja, että sisukset on irronneet, ja sitten jossain vaiheessa hakkautuneet ja murentuneet sopivaksi palloksi tukkimaan putkea aina välillä. Vanhassa 1.6 Tipon katissa oli muuten huomioitu tämä suojaamalla lähtevä putkiliitos peltihäkkyrällä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Nipa kirjoitti:1.5 Regatan kaasari on asentumassa murtolukuun. Miten merkityt letkuyhteet kytketään? Vanhassa ei ole kuin bensalle meno ja paluu. Sekä ryypylle jäähdytinlitku.
Regatasta tietäjiä ei ilmaiseti ole. :roll:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ottaa rekun kaasarista paremman kuvan niin ei välttämättä tarvitse olla regata tietäjä. Näkisi edes onko tuossa nyt dashpotti vai mikä kumma säädettävä härpäke onkaan. Dashpotin voi toimintatavasta riippuen kytkeä joko kaasuläpän alapuoliseen linjaan tai kaasuläpän yläpuoliseen linjaan. Kokeilemalla toki selviää myös. Muistaisin ettei oman rekun kaasarissa sellaista kuitenkaan ollut.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
pokemonjedi
Viestit: 48
Liittynyt: 31.10.2018 20:31

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja pokemonjedi »

pokemonjedi kirjoitti:
pokemonjedi kirjoitti:Auto pölläyttelee välillä tuhdin mustan pilven ja sammuu sen jälkeen. silloin ei halua ottaa kierroksia kun yrittää käynnistää uurestaan.
Jakopään varmaan menee seuraavaksi tarkistukseen että sen voi lukea pois mahdollisista viasta
Katti poistuu kun uusi OEM katti 1300€ ja tarvike 600-1100€ (Katti löytyy downpipe)
Tarkennusta vian etsintään

Matkalla seinäjoki Rovaniemi välillä auto sammuu ajosta kaasupoljin tippuu pois 10min tien vieressä auto starttaa normaalisti. Matka jatkuu. jokin kolahtaa kun polkee? aivan kuin olisi jokin tulossa moottorin ja turbon väliltä pihalle. Tällä hetkellä ei oikeen pysty ajaa 800-2300rpm vastaa tosi huonosti kaasuun paitsi tyhjä käynnillä..

Kysymys on onko 120hv dpf vai ei. Kun sjoen fiat huolto sanoo että ei ole ja Vaasan huolto sanoo että on


Diesel Ferrari sai kotipihasta lavetti kyydin huoltoon. katista löytyi irronneita palasia mutta ei ollut tukossa. uusi vikakoodi löytyi commonrail anturista tyyris osa oem rovaniemen wetteri hinta 450€ seinäjoen fiat huolto 330€ tarvike 136€ toivottavasti maanantaina kunnossa..
kysymys onkin mistä lähtee seuraavaksi vikaa etsimään jos ei tule kuntoon turbo yms..
Vastaa Viestiin