FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Mitä tuosta? Nopeasti kuvassa näyttäisi olevan ummessa, mutta kyllä siellä kolo nokka-akselille on.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jaaha, taas isän punto eli 60 vuodelta 2004.

Vaihdekeppi heittäytyi veltoksi. Vaihteina 1/2. Kuulemma konehuoneesta löyti kolmosen ja pakin ajoittain.


Mitä tuolla välillä (ranne/vetopyörästö) menee yleensä rikki? Muuta kuin vaijeri?
Minkä huollan, sen korjaan...
RGR-Fiat
Viestit: 72
Liittynyt: 27.12.2003 20:24
Paikkakunta: Lempäälä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja RGR-Fiat »

Kysymys vanhoista tietäville.
850 virranjakajassa kärkien pakeliitti "nasta" sulaa muutaman kilometrin jälkeen.
Mistä moinen johtuu. Jakaja pyörii ihan hyvin, purettu ja rasvattu. Kärjet uudet.
Kokeiltu kaksilla uusilla.
Puola normipuola (127 orkkis)

Eipä oo tämmöstäkään tapahtunut ennen
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Jaakkis
Viestit: 15
Liittynyt: 04.05.2010 19:14
Paikkakunta: Muurame

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Jaakkis »

Mahtaiskohan joku tietää minkä kokoinen lukkorengas menee 127 fiatin vetoakselin sisäpäätyyn? Eli se joka estää tripoidin tippumisen tasauspyörästöön.
Fiat 127 FIRE
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Osa numero taitaa olla LOCKRING 11066676
Bravo t-jet
Kake
GFF
Viestit: 446
Liittynyt: 20.12.2002 19:54
Paikkakunta: Köyliö

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Kake »

RGR-Fiat kirjoitti:Kysymys vanhoista tietäville.
850 virranjakajassa kärkien pakeliitti "nasta" sulaa muutaman kilometrin jälkeen.
Mistä moinen johtuu. Jakaja pyörii ihan hyvin, purettu ja rasvattu. Kärjet uudet.
Kokeiltu kaksilla uusilla.
Puola normipuola (127 orkkis)

Eipä oo tämmöstäkään tapahtunut ennen
Onkohan tämä selvinnyt? Kaverin Sport Coupessa kävi samoin konerempan ja kevyen virityksen jälkeen. Kantta oli laskettu sen verran että jakajan akselin päittäisvälys oli liian pieni. Kymmenen kilsan ajon jälkeen akseli kuumeni niin paljon, että pakeliitti suli.
RGR-Fiat
Viestit: 72
Liittynyt: 27.12.2003 20:24
Paikkakunta: Lempäälä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja RGR-Fiat »

Moro.

Juu kantta on laskettu tässäkin ja päittäisvälystä lisätty saman verran tai ainakin yritetty. Oudoksi asian tekee se, että samalla jakajalla ajettu ennenkin ja silloin toiminut, mut ei siinä varmaan muuta syytä voi olla.
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Nisman
Viestit: 1
Liittynyt: 21.09.2018 06:40

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Nisman »

188 Punto 1.2 8v
Auton tyhjäkäynti on aikamoista tärinää, tuntuu pieniltä potkuista koneessa?
Vaihdettu uudet puolat, tulpat ja johdot. -ei vaikutusta.

Öljyt pysyy öljyinä ja jäähdytin nesteet öljyttöminä. Silti pieni epäilys kansipahvin kunnosta on olemassa. Savuttaa varsinkin kylmänä ehkä pikkuisen liikaa harmaan/valkoista. Jäähdytinneste ei kuitenkaan kovin nopeasti vajoa. Jäähdytinjärjestelmän ilmaus ei kuitenkaan tahdo onnistua täydellisesti, oireena käynnistymisen jälkeinen pieni pulputus apukuskin jalkatilassa. Loppuu kyllä hetken ajeltua.

Vikakoodinlukija antaa U1601, jota en niin ymmärrä.

Olisiko Fiat tietäjillä apuja?
Jaakkis
Viestit: 15
Liittynyt: 04.05.2010 19:14
Paikkakunta: Muurame

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Jaakkis »

sampsulisami kirjoitti:Osa numero taitaa olla LOCKRING 11066676
Juu ilmeisesti sama osa, itellä ei kyllä taidot riitä osanumerosta kaivaa halkasijaa eikä googlekaan osannu olla avuksi. Pitänee ostaa motonetistä yleissarja ja toivoa että joku niistä sopii
Fiat 127 FIRE
Salmine
Viestit: 3
Liittynyt: 10.10.2015 14:50

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Salmine »

Onko 600 ja 126 moottorin pyörimis suunta sama?
rehnman
Viestit: 164
Liittynyt: 11.09.2009 21:46

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja rehnman »

Onko 600 ja 126 moottorin pyörimis suunta sama? on
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sama punto, johon vaihdoin kesällä kannentiivisteen.

Tuolloin homma toimi hyvin, mutta hetken päästä loppui lämmön tulo. Huuhtelin kennoa limsapullovirityksellä väärään suuntaan ja sieltähän tuli semmosta paksua paskaa aikalailla, kunnes vesi alkoi jitenkuten virrata.

Nyt ei puhalla enään ollenkaan lämmintä. Ei lorise eikä nostele lämpöjä. Kennon paluussa on letkulämmitin.


Onko normaali oire, jos on kenno tukossa?
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ensimmäinen homma varmaan testata, että kuumeneeko kennon letkut. Jos ei, niin ei siellä vesikään kierrä. Vastasuuntaan huuhtelua kunnon paineella saattaa auttaa. Jos neste ei kennossa kierrä, voi letkulämmitinkin jäädä lyhytikäiseksi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

20km maantietä, yksi ohitus ja kolmosella pari kilometriä.

Pelti auki ja kennon paluu siitå kannen vierestä vain lämmin (sen mitä ehti katalysaattorin ja kannen hohka lämmittämään).

Otin vastuksen pois, siellä oli semmosta mustanruskeanvaaleaa mössöä vähän, ilmeisesti jäänyt ex-ex-omistajan koneenvaihdosta (alkuperäinen kone keitetty ihan täydellisesti).

Otin porakone-pumpun, liitin sen kennon paluuletkuun ja otin kennolle menevän letkun irti. Hetken aikaa pumppu takoi käsissä, mutta sitten alkoi tulemaan ihan pikimustaa vettä ja ruskeita klönttejä. 20l huuhtelun jälkeen läpi tuleva vesi oli kirkasta.

Äsken ainakin kun ilmasin ja kokeilin, niin molemmat letkut kennolle tulikuumia (puhallin pois päältä) ja sisälle tuli tulikuumaa ilmaa.

Eihän tuo ole ilmaantunutkaan kunnolla, jos on ollut noin ummessa kenno.
Minkä huollan, sen korjaan...
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Sopiikohan t-jettiin kaksoismassa vauhtipyörän kaveriks c514 laatikko ?
Bravo t-jet
Vastaa Viestiin