Mitä tuosta? Nopeasti kuvassa näyttäisi olevan ummessa, mutta kyllä siellä kolo nokka-akselille on.75 ELX kirjoitti:https://i.ebayimg.com/images/g/COcAAOxy ... -l1600.jpg
FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Jaaha, taas isän punto eli 60 vuodelta 2004.
Vaihdekeppi heittäytyi veltoksi. Vaihteina 1/2. Kuulemma konehuoneesta löyti kolmosen ja pakin ajoittain.
Mitä tuolla välillä (ranne/vetopyörästö) menee yleensä rikki? Muuta kuin vaijeri?
Vaihdekeppi heittäytyi veltoksi. Vaihteina 1/2. Kuulemma konehuoneesta löyti kolmosen ja pakin ajoittain.
Mitä tuolla välillä (ranne/vetopyörästö) menee yleensä rikki? Muuta kuin vaijeri?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Kysymys vanhoista tietäville.
850 virranjakajassa kärkien pakeliitti "nasta" sulaa muutaman kilometrin jälkeen.
Mistä moinen johtuu. Jakaja pyörii ihan hyvin, purettu ja rasvattu. Kärjet uudet.
Kokeiltu kaksilla uusilla.
Puola normipuola (127 orkkis)
Eipä oo tämmöstäkään tapahtunut ennen
850 virranjakajassa kärkien pakeliitti "nasta" sulaa muutaman kilometrin jälkeen.
Mistä moinen johtuu. Jakaja pyörii ihan hyvin, purettu ja rasvattu. Kärjet uudet.
Kokeiltu kaksilla uusilla.
Puola normipuola (127 orkkis)
Eipä oo tämmöstäkään tapahtunut ennen
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Mahtaiskohan joku tietää minkä kokoinen lukkorengas menee 127 fiatin vetoakselin sisäpäätyyn? Eli se joka estää tripoidin tippumisen tasauspyörästöön.
Fiat 127 FIRE
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Osa numero taitaa olla LOCKRING 11066676
Bravo t-jet
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Onkohan tämä selvinnyt? Kaverin Sport Coupessa kävi samoin konerempan ja kevyen virityksen jälkeen. Kantta oli laskettu sen verran että jakajan akselin päittäisvälys oli liian pieni. Kymmenen kilsan ajon jälkeen akseli kuumeni niin paljon, että pakeliitti suli.RGR-Fiat kirjoitti:Kysymys vanhoista tietäville.
850 virranjakajassa kärkien pakeliitti "nasta" sulaa muutaman kilometrin jälkeen.
Mistä moinen johtuu. Jakaja pyörii ihan hyvin, purettu ja rasvattu. Kärjet uudet.
Kokeiltu kaksilla uusilla.
Puola normipuola (127 orkkis)
Eipä oo tämmöstäkään tapahtunut ennen
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Moro.
Juu kantta on laskettu tässäkin ja päittäisvälystä lisätty saman verran tai ainakin yritetty. Oudoksi asian tekee se, että samalla jakajalla ajettu ennenkin ja silloin toiminut, mut ei siinä varmaan muuta syytä voi olla.
Juu kantta on laskettu tässäkin ja päittäisvälystä lisätty saman verran tai ainakin yritetty. Oudoksi asian tekee se, että samalla jakajalla ajettu ennenkin ja silloin toiminut, mut ei siinä varmaan muuta syytä voi olla.
Kilpaurheilua FIATeilla jo vuodesta 1986
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
188 Punto 1.2 8v
Auton tyhjäkäynti on aikamoista tärinää, tuntuu pieniltä potkuista koneessa?
Vaihdettu uudet puolat, tulpat ja johdot. -ei vaikutusta.
Öljyt pysyy öljyinä ja jäähdytin nesteet öljyttöminä. Silti pieni epäilys kansipahvin kunnosta on olemassa. Savuttaa varsinkin kylmänä ehkä pikkuisen liikaa harmaan/valkoista. Jäähdytinneste ei kuitenkaan kovin nopeasti vajoa. Jäähdytinjärjestelmän ilmaus ei kuitenkaan tahdo onnistua täydellisesti, oireena käynnistymisen jälkeinen pieni pulputus apukuskin jalkatilassa. Loppuu kyllä hetken ajeltua.
Vikakoodinlukija antaa U1601, jota en niin ymmärrä.
Olisiko Fiat tietäjillä apuja?
Auton tyhjäkäynti on aikamoista tärinää, tuntuu pieniltä potkuista koneessa?
Vaihdettu uudet puolat, tulpat ja johdot. -ei vaikutusta.
Öljyt pysyy öljyinä ja jäähdytin nesteet öljyttöminä. Silti pieni epäilys kansipahvin kunnosta on olemassa. Savuttaa varsinkin kylmänä ehkä pikkuisen liikaa harmaan/valkoista. Jäähdytinneste ei kuitenkaan kovin nopeasti vajoa. Jäähdytinjärjestelmän ilmaus ei kuitenkaan tahdo onnistua täydellisesti, oireena käynnistymisen jälkeinen pieni pulputus apukuskin jalkatilassa. Loppuu kyllä hetken ajeltua.
Vikakoodinlukija antaa U1601, jota en niin ymmärrä.
Olisiko Fiat tietäjillä apuja?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Juu ilmeisesti sama osa, itellä ei kyllä taidot riitä osanumerosta kaivaa halkasijaa eikä googlekaan osannu olla avuksi. Pitänee ostaa motonetistä yleissarja ja toivoa että joku niistä sopiisampsulisami kirjoitti:Osa numero taitaa olla LOCKRING 11066676
Fiat 127 FIRE
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Onko 600 ja 126 moottorin pyörimis suunta sama?
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Onko 600 ja 126 moottorin pyörimis suunta sama? on
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Sama punto, johon vaihdoin kesällä kannentiivisteen.
Tuolloin homma toimi hyvin, mutta hetken päästä loppui lämmön tulo. Huuhtelin kennoa limsapullovirityksellä väärään suuntaan ja sieltähän tuli semmosta paksua paskaa aikalailla, kunnes vesi alkoi jitenkuten virrata.
Nyt ei puhalla enään ollenkaan lämmintä. Ei lorise eikä nostele lämpöjä. Kennon paluussa on letkulämmitin.
Onko normaali oire, jos on kenno tukossa?
Tuolloin homma toimi hyvin, mutta hetken päästä loppui lämmön tulo. Huuhtelin kennoa limsapullovirityksellä väärään suuntaan ja sieltähän tuli semmosta paksua paskaa aikalailla, kunnes vesi alkoi jitenkuten virrata.
Nyt ei puhalla enään ollenkaan lämmintä. Ei lorise eikä nostele lämpöjä. Kennon paluussa on letkulämmitin.
Onko normaali oire, jos on kenno tukossa?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Ensimmäinen homma varmaan testata, että kuumeneeko kennon letkut. Jos ei, niin ei siellä vesikään kierrä. Vastasuuntaan huuhtelua kunnon paineella saattaa auttaa. Jos neste ei kennossa kierrä, voi letkulämmitinkin jäädä lyhytikäiseksi.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
20km maantietä, yksi ohitus ja kolmosella pari kilometriä.
Pelti auki ja kennon paluu siitå kannen vierestä vain lämmin (sen mitä ehti katalysaattorin ja kannen hohka lämmittämään).
Otin vastuksen pois, siellä oli semmosta mustanruskeanvaaleaa mössöä vähän, ilmeisesti jäänyt ex-ex-omistajan koneenvaihdosta (alkuperäinen kone keitetty ihan täydellisesti).
Otin porakone-pumpun, liitin sen kennon paluuletkuun ja otin kennolle menevän letkun irti. Hetken aikaa pumppu takoi käsissä, mutta sitten alkoi tulemaan ihan pikimustaa vettä ja ruskeita klönttejä. 20l huuhtelun jälkeen läpi tuleva vesi oli kirkasta.
Äsken ainakin kun ilmasin ja kokeilin, niin molemmat letkut kennolle tulikuumia (puhallin pois päältä) ja sisälle tuli tulikuumaa ilmaa.
Eihän tuo ole ilmaantunutkaan kunnolla, jos on ollut noin ummessa kenno.
Pelti auki ja kennon paluu siitå kannen vierestä vain lämmin (sen mitä ehti katalysaattorin ja kannen hohka lämmittämään).
Otin vastuksen pois, siellä oli semmosta mustanruskeanvaaleaa mössöä vähän, ilmeisesti jäänyt ex-ex-omistajan koneenvaihdosta (alkuperäinen kone keitetty ihan täydellisesti).
Otin porakone-pumpun, liitin sen kennon paluuletkuun ja otin kennolle menevän letkun irti. Hetken aikaa pumppu takoi käsissä, mutta sitten alkoi tulemaan ihan pikimustaa vettä ja ruskeita klönttejä. 20l huuhtelun jälkeen läpi tuleva vesi oli kirkasta.
Äsken ainakin kun ilmasin ja kokeilin, niin molemmat letkut kennolle tulikuumia (puhallin pois päältä) ja sisälle tuli tulikuumaa ilmaa.
Eihän tuo ole ilmaantunutkaan kunnolla, jos on ollut noin ummessa kenno.
Minkä huollan, sen korjaan...
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye
Sopiikohan t-jettiin kaksoismassa vauhtipyörän kaveriks c514 laatikko ?
Bravo t-jet