FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Käyköhän uudempaan bravoon stilon jouset?
Sama pohjalevylle noissa mutta bravossa integroitu jousen katkeamis suoja (leveämpi lautanen) tai miksikä sanotaan.

Olis ylimääräset jouset stilosta..

Noh näkee viimestään kun alkaa purkamaan.
Jouset niin ehtoon puolel jotta täytyy vaihta.

Hmm.. Maasturi versio :mrgreen:
Bravo t-jet
jarikin
Viestit: 216
Liittynyt: 05.12.2016 17:24
Paikkakunta: Oulu

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja jarikin »

wellu kirjoitti:Mistä pystyn/pystyykö joku tarkistamaan tai tietääkö joku, minkä tehoinen jäähdyttimen flekti tommosessa -97 1.6/16V Bravassa on?
Eiks sen pysty laskemaan, kun jännitehän on tiedossa: 12 voltia. Mittaa mittarilla resistanssin. Sitten kun on tiedossa vastus ja jännite, voi laskea virran ja tehon.
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Bravo t-jet
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Ääh, miksen itse tajunnut.... :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tarkemman tuloksen saat kun mittaat virran ja moottorille menevän jännitteen ja kerrot luvut keskenään.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Desmo
Viestit: 84
Liittynyt: 13.03.2017 07:27
Paikkakunta: Joutseno

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Desmo »

sampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Resistanssi on vastus. Ei resistenssi :-)
sampsulisami
Viestit: 1914
Liittynyt: 09.04.2012 14:39

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja sampsulisami »

Desmo kirjoitti:
sampsulisami kirjoitti:Äkkiä sen laskee kun tietää jännite ja resistenssi http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/kun ... teita.html
Resistanssi on vastus. Ei resistenssi :-)
Joo resistanssi. puhelimen näppis :lol:
Ja matikan opettajalla oli inpotenssi
Bravo t-jet
Smirre
Viestit: 1
Liittynyt: 04.01.2018 09:41

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?
Jazga
Viestit: 5
Liittynyt: 10.01.2018 20:26

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Jazga »

Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?

Paha arvailla muuten.
Minkä huollan, sen korjaan...
Jazga
Viestit: 5
Liittynyt: 10.01.2018 20:26

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Jazga »

wellu kirjoitti:
Jazga kirjoitti:Fiat Linea 1.3 Diesel Multijet ei käy.. Käynnistyy, mutta käy vaivaisesti sekunnin pari ja sammuu. Vinkkejä mikä voisi olla vikana? Polttoainesuodatin on vasta vaihdettu ja tankissa oleva pumppu työntää korkeapainepumpulle asti hyvin ainetta. Ja polttoaineetkin on varmuuden vuoksi vaihdettu.
Oletko pystynyt vikakoodeja lukemaan/luetuttamaan jossain?

Paha arvailla muuten.

Ai niin, tärkein unohtui, eli ei ollut vikakoodeja.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Minkä huollan, sen korjaan...
Jazga
Viestit: 5
Liittynyt: 10.01.2018 20:26

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Jazga »

wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Smirre kirjoitti:Nyt kun kelit alkavat etelässäkin kylmetä niin grande puntoon tulee taas kausittainen vaiva. Eli heti kun ulkolämpötila kylmenee yli -10C asteeseen niin alkaa huohotin letkuun muodostumaan toffeen tapaista ainetta. Ilmeisesti öljyn ja veden sekoitusta? Huohotin letku on se paksu joka tulee ilmanpuhdistimeen. Joskus saattaa myös käynnistyksen yhteydessä valittaa "Exceed radiator temperature" ja joskus tämän yhteydessä sammahtaa valoihin pysähtyessä tai ei anna ottaa kierroksia. Onko muilla samanlaista vaivaa ja mitähän sille mahtaisi tehdä?
Käy ajamassa reippaampi maantielenkki jolloin öljyyn kondensoitunut vesi haihtuu. 100 km sinne ja takaisin. Kylmälima on tyypillinen oire autoille jolla ajetaan talvisin pätkäajoa.
Exceed radiator temperature-vika saattaa olla anturivika. Mitä lämpömittari näyttää? Luetuta vikakoodit.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

Viesti Kirjoittaja wellu »

Jazga kirjoitti:
wellu kirjoitti:Milloin ja miten vika ilmeni? Missäpäin auto majailee? Onko lämpötila ollut pidempään reippaasti pakkasella? Minkälaista ajoa (lyhyttä/pitkää/pätkää) autolla on ajettu...?
Vika ilmeni jo uudenvuoden aattona tankkauksen jälkeen. Noin kuukausi aiemmin oli vastaava ongelma. Eli kävi hetken vaivalloisesti starttauksen jälkeen ja sammui. Mutta silloin toisella yrityksellä toimi jo moitteetta. Tästä syystä en pitäisi tankkausta todennäköisenä syynä vikaan, varsinkin kun muut dieseliä tankanneet lähtivät tankilta aivan normaalisti.
Savonlinnan seudulla auto, ja korjaamolla ovat tutkineet, mutta eivät ole vielä vikaa löytäneet. Lämpötila oli silloin muistaakseni kevyesti pakkasen puolella. Autolla on ajettu pitkää ja pätkää, kyseisellä viikolla enemmän pätkää.
Okei.

Pohdin, olisiko voinut olla tukkoon jäätynyt pakoputkisto, mutta jos on korjaamohallissa ollut lämpöisessä tutkittavana, niin epäilen.

Vikoja eivät ole löytäneet, mutta ovat kaiketi koodit lukeneet?

Tosi paha näin etänä sanoa enempää. :(
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin