FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.

FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittyen.

ViestiKirjoittaja wellu » 11.07.2015 10:05

Ajattelin, että toimisikohan täällä tämmöinen "korjaamo" topic.

Eli tänne voi laittaa automalliin katsomatta pieniä korjauskysymyksiä, tekniikkaan liittyviä kysymyksiä ja neuvonpyyntöjä, joille ei ole tarpeen tehdä omaa ketjua.
Joku sitten vastaa jos jaksaa ja tietää.

Minäpä aloitan.
Onko Fiat bravon 1.2 16V:n polttoaineen painetta jotenkin mahdollista mitata? Alkanut puutuilemaan kierroksilla kaasu pohjassa samalla sytyttäen vikavalon. Ei viitsisi aloittaa osien vaihtoa summamutikassa, joten jonkinlainen diagnoosi olisi mukavampi tehdä ensin.

Ja saako tuohon samaan autoon mistään kytkinhaarukoita, vai täytyykö etsiä käytetty/korjata vanha?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja 75 ELX » 11.07.2015 11:32

jonkinlainen diagnoosi olisi mukavampi tehdä ensin


Lue vikakoodit


wellu kirjoitti:Ja saako tuohon samaan autoon mistään kytkinhaarukoita, vai täytyykö etsiä käytetty/korjata vanha?


http://www.ebay.co.uk/itm/381275483686

http://www.nimark.fi/buy/FIAT_7617578_249/
Avatar
75 ELX
 
Viestit: 286
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 11.07.2015 11:50

75 ELX kirjoitti:
jonkinlainen diagnoosi olisi mukavampi tehdä ensin


Lue vikakoodit



Missäspäin autoa töpseli sijaitsee? Töissä on obd2 -lukulaitteet ja muutamia satunnaisia, mutta eikös hiivatissa ollut joku ihan omansa? Autohan on 1999...
Ja töiden ohjelmisto on esitronic.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja uk350 » 12.07.2015 10:07

siinähän se mahtaa olla kuskin puolella konehuoneessa iskaritolpan paikkeilla "soikea" liitin ja 3 piuhaa.
summassa vaihtamalla se on 99% varmuudella viimenen osa joka on syyllinen eli vikakoodit ensin...
uk350
 
Viestit: 257
Liittynyt: 27.11.2014 10:11

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja alexandre » 12.07.2015 10:42

wellu kirjoitti:Ajattelin, että toimisikohan täällä tämmöinen "korjaamo" topic.

Eli tänne voi laittaa automalliin katsomatta pieniä korjauskysymyksiä, tekniikkaan liittyviä kysymyksiä ja neuvonpyyntöjä, joille ei ole tarpeen tehdä omaa ketjua.
Joku sitten vastaa jos jaksaa ja tietää.

Minäpä aloitan.
Onko Fiat bravon 1.2 16V:n polttoaineen painetta jotenkin mahdollista mitata? Alkanut puutuilemaan kierroksilla kaasu pohjassa samalla sytyttäen vikavalon. Ei viitsisi aloittaa osien vaihtoa summamutikassa, joten jonkinlainen diagnoosi olisi mukavampi tehdä ensin.


Suolahdessa olisi laitteet vikakoodien lukuun sekä paineidenkin mittaukseen. Jos tarvetta niin 0405046267
alexandre
 
Viestit: 8
Liittynyt: 22.06.2015 21:28

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 13.07.2015 21:20

Vika poistui putsaamalla ihan kaikki käsiksi päästävät moottoritilan liittimet. Puolapaketti oli kunnolla homeessa ja map pikinen. Kakkosen tulpanhattu oli myös 1cm muita ylempänä.

Nyt vaan seuraava kyselemään pikkuvioista yms. Jos tämän topickin saisi ns. "pyörimään", voisi olla hyvä nastoittaa?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 03.09.2015 08:49

Mitä materiaalia on Fiat Bravo 1.2 16V:n kytkinhaarukka?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja A Bart » 03.09.2015 17:34

Jatketaan bravon 1.2 moottorista.
Vuosimalli tuolla taitaa olla -01 ja varustettu sähköisellä toivomuspolkimella.
Välillä tuo tekee lähtiessä helposti ykkösellä nykimistä, ei siis pätkimistä vaan sitä kun koittaa pienellä kaasulla nostaa kytkintä ja auto lähtee eteenpäin kaasupolkimen asento muuttuu hieman kun asento penkissa muuttuu ja veto lakkaa jolloin liikahdat penkissä eteenpäin=> kaasupoljin painuu taas pari milliä jolloin siirryt penkissä taaksepäin pikkaisen jolloin polin taas luulee että nyt se pirulauta painaa kaasua.
Tätä ei tapahdu jos painaa pikkaisenkin reippaammin poljinta, mutta tuo on jotenkin yliherkkä tuossa tyhjäkäynnin kohdilla.
Määritelmä voisi olla kengurubensa, ja jos tukee monon konsolin reunaan, ei tuota tapahdu.
A Bart
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 11.10.2015 18:15

A Bart kirjoitti:Jatketaan bravon 1.2 moottorista.
Vuosimalli tuolla taitaa olla -01 ja varustettu sähköisellä toivomuspolkimella.
Välillä tuo tekee lähtiessä helposti ykkösellä nykimistä, ei siis pätkimistä vaan sitä kun koittaa pienellä kaasulla nostaa kytkintä ja auto lähtee eteenpäin kaasupolkimen asento muuttuu hieman kun asento penkissa muuttuu ja veto lakkaa jolloin liikahdat penkissä eteenpäin=> kaasupoljin painuu taas pari milliä jolloin siirryt penkissä taaksepäin pikkaisen jolloin polin taas luulee että nyt se pirulauta painaa kaasua.
Tätä ei tapahdu jos painaa pikkaisenkin reippaammin poljinta, mutta tuo on jotenkin yliherkkä tuossa tyhjäkäynnin kohdilla.
Määritelmä voisi olla kengurubensa, ja jos tukee monon konsolin reunaan, ei tuota tapahdu.

No minulla on samantapaista ominaisuutta -99 1.2 16V:ssa.


Tietäjät hoi!
Mitä öljyä sopii kaataa Fiat Bravo 1.2 16V ohjaustehostimeen? Vuotaa hitusen ja pitäisi lisätä, mulla on tossa ATF 320 Dextron2:sta, sopiiko sitä käyttää?
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja A Bart » 13.10.2015 11:57

Vähän tuo parani, kun vaihdoin ilmanputsarin ja ehjäsin sen putsarin ja kaasuläpän välisen putken joka yllättäen oli parista kohtaa rikki.
A Bart
 
Viestit: 619
Liittynyt: 17.12.2006 16:45
Paikkakunta: Pori

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 13.10.2015 16:30

Mutta lievästä nypytyksestä osakaasulla/rauhallisesti liikkeelle lähtien taidetaan vähän jokapuolella puhua ominaisuutena.

En tiedä sitten, liittyykö jotenkin ruiskuun. Esim. isommalla kaasuläpällä kuulemma alkaa osakaasulla nykimään, liekkö MAP sekoa?

Omassa hävis alle 2krpm vääntö lyhyen imuputken ja vaparifiltterin asennuksen jälkeen. :lol:
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 14.10.2015 21:27

Mitenkäs tommonen -00 Fiat Brava 1.6 16V tarvitseeko semmonen kaasuläpän sopeutusta?

Välillä sammuu hetki käynnistyksen jälkeen, muuten toimii hyvin. Kaasuläppä on vaijerilla.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 21.11.2015 21:19

Kuuluuko tommosen -99 Bravo 80 SX:n lukita jarrudynolla takapyöriä jalkajarrulla?

Katsastuksesta meni erinomaisin kehuin jarrut läpi (akselien pyöräkohtaiset erot 0%), mutta ammattikoululla kun kokeilin, en saanut takapyöriä lukkiutumaan dynolla edes kahdella jalalla koko kropan voimalla jarrua painaessani. Käsijarrulla menee "ilman hikeä" takapää lukkoon.

-onko nyt mahdollisesti ilmaa järjestelmässä (poljin ok)?
-onko nyt mahdollisesti kehintä liian kaukana?
-onko nuo jarrut vain tuommoiset?

Autossahan ei ole ABSeja eikä kuormaa tuntevaa venttiiliä. On vain takapiirin painetta rajoittava "jakaja".
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja stella » 21.11.2015 22:34

No eihän niiden pyörien tarvitse lukkiutua siinä dynolla....Riittää,kunhan vaan saadaan tarpeeksi jarruvoimaa/auton painoon nähden ;) ....Toisissa autoissa lukkiutuu takapyörät,kun reilusti painaa jarrua...Ja toisissa ei lukkiudu,mutta pitävät siltikin tarpeeksi ;) ....Eihän jarrun tarkoitus ole,että "pyörä pitää saada lukkoon jokatapauksessa"...
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
stella
 
Viestit: 1197
Liittynyt: 06.12.2007 23:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: FiatForum korjaamo - kysymyksiä tekniikkaan yms. liittye

ViestiKirjoittaja wellu » 21.11.2015 23:15

Eihän sen tarkoitua olekkaan, mutta kyllä tällä ruodolla on jokaisen auton kaikki pyörät mennyt tarvittaessa lukkoon. :mrgreen:

Pitänee tarkistaa kehintä. Samaten ilmata varmuudeksi (taakse vaihdettu putkia).
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Avatar
wellu
 
Viestit: 3736
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Seuraava

Paluu Tekniikka ja virittäminen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron