eli hakusessa olis suorituskyvyltään hieman parempi kytkin kuin tuo orkkis. vai voiko orkkis kytkimen luistamaan alkamista yrittää "kepulikonstein" välttää. näyttäis olevan muuten kyllä ihan hyvässä kunnossa mutta jännittää et jos se kuitenki alkaa luistamaan kasvaneen tehoreservin myötä. olis inha alkaa vaihtaa sitä just ku on taas saanu vehkeet nippuun. eli mistä tai keneltä tuommosta vois ruveta kyselee ja hintaluokkaanki ois mukava saada valotusta.
tai jos jollain on kokemuksia vakiokytkimen suorituskyvystä (hv/nm) niin kuuntelisin (lukisin) niitä mieluusti.
projekti lähtee käsistäääääääääääää.
turbo unon kytkin
Kyllä vakio 190:sen pitäisi parisataa nyyttonia kestää. Mopo-sportissa on sitten kaupan sintterilevyä jos ei kestä - tosin kolmelapainen joten saattaa napata aika äkäisesti kiinni. 8)
Itse ajattelin pärjäillä Ritmon vakio 180mm kytkimellä ja kuplan nelilapaisella sintterilevyllä - päälle 200nm olis mullakin tavoitteena. Tuon PITÄISI kyllä toimia.
Itse ajattelin pärjäillä Ritmon vakio 180mm kytkimellä ja kuplan nelilapaisella sintterilevyllä - päälle 200nm olis mullakin tavoitteena. Tuon PITÄISI kyllä toimia.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Esim OMP:ltä (vielä kohtuu hintaisia verrattuna "tosi" valmistajiin) saa 30% vakiota jäykempää asetelmaa ja 190mm sintterilevyjä Turbo Unoon. Vakio levy tuolla jäykemmällä asetelmalla alkaa luistaa jo penkitettäessä, tosin vääntöä on ollut tuossa kohdin 299Nm. Penkitettäessä rasitus kytkimeen tulee lisäksi tasaisesti kun taas kadulla kiihdytettäessä kytkin saa helposti pienen alkuluiston, jonka jölkeen se ei enää saavutakaan pitoa. Jäykän asetelman yhdessä sintterilevyn kanssa pitäisi kestää n.380Nm.
Terveisin Saku
Terveisin Saku