Outo rapina koneessa
Tuo puristuspainemittaus kannattaa ainakin tehdä heti.
Jos se ei anna mitään ilmi niin nappaisin vielä öljypohjan koneesta irti ja katsoisin ne laakerit - ei paha nakki verrattuna siihen että tulee 'jallu luuraamaan' jos on huono tuuri ja laakeri menee isoilta kierroksilta, sitten lohko ja kampura on pilalla. Paljon ajetuissa koneissa yleensä laakerivälyksiä on runsaanpuoleisesti merkistä riippumatta.
Jos se ei anna mitään ilmi niin nappaisin vielä öljypohjan koneesta irti ja katsoisin ne laakerit - ei paha nakki verrattuna siihen että tulee 'jallu luuraamaan' jos on huono tuuri ja laakeri menee isoilta kierroksilta, sitten lohko ja kampura on pilalla. Paljon ajetuissa koneissa yleensä laakerivälyksiä on runsaanpuoleisesti merkistä riippumatta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Minulla alkaa taas venttiilit pudota laskuista pois. Naputuksen voimakkuus tuntuu olevan suoraan verrannollinen kaasupolkimen asentoon.
Pitäisi varmaan sitten tutkia öljypohjan kautta. On meinaan öljypohjakin kuin päälle istuttu huopahattu, eli voi olla öljypumpun imuputkikin ottanut osumaa jossakin vaiheessa. Se on tosin "hiinä ja hiinä".
Harmillista sinänsä, ettei tälle nyt kannata oikein alkaa mitään tekohengitystä tekemään. Jos tuo 2,0 kone ei olisi väärällä paikkakunnalla, ja vielä autossa kiinni (puolen metrin lumikerroksen alla), niin heittäisin sen nokalle samantien.
Pitäisi varmaan sitten tutkia öljypohjan kautta. On meinaan öljypohjakin kuin päälle istuttu huopahattu, eli voi olla öljypumpun imuputkikin ottanut osumaa jossakin vaiheessa. Se on tosin "hiinä ja hiinä".
Harmillista sinänsä, ettei tälle nyt kannata oikein alkaa mitään tekohengitystä tekemään. Jos tuo 2,0 kone ei olisi väärällä paikkakunnalla, ja vielä autossa kiinni (puolen metrin lumikerroksen alla), niin heittäisin sen nokalle samantien.
Eikös tuo kuitenkin pitäisi ilmetä myös yskimisenä tai koneen ontumisena?karkin kirjoitti:Just sen takia vääntyny/kantava/palanu imuvena,se päpättää vedätettäessä imusarjaan päin?
Kaikkihan tietää että TC menee tosi herkästi ns.tukkoon kaupunkiajossa ja vaatii säännöllistä karstan poistoa että puhti säilyy?!
Nyt kun ei ole mitään tuollaisia oireita.
Tuon tukkoon menemisen allekirjoitan kans. Hevoset on usein pahasti laitumella, jos ei ole muistanut rankaista tarpeeksi
Täytyy vähän ihmetellä, että mitä h*lv...
Tänä aamuna ei koneesta kuulunut oikeastaan mitään ylimääräistä millään kierrosalueella. Kostea ja lämmin keli on erona. Tuo taas lisää ihmetystä äänen lähteeseen.
Noh, töistä lähtiessä se tietysti naputtaa varmaan taas kahta kauheammin 8)
Joo, venakoppiin kurkkaan heti kun ehdin käymään tuolla tallilla. Pihalla ei näillä keleillä kauheammin inspaa räpeltää. (jeps, olen talvi-allergikko) Apuakseli on edellisen omistajan jäljeltä, joten sen ajoitus voi niinikään olla ihan mitä vaan, jos kyseinen hemmo ei ole tiennyt asiasta.
Ei tässä nyt niin hirveästä laiskuudesta ole kyse, vaan siitä, että vaikka tuolta koneesta löytyisi mitä, niin eipä sille kannata mitään alkaa tehdä, kun koneenvaihto alkaa muutenkin heti, kun saan trailerin sovittua, että saan luovuttaja-auton pelipaikalle.
Tänä aamuna ei koneesta kuulunut oikeastaan mitään ylimääräistä millään kierrosalueella. Kostea ja lämmin keli on erona. Tuo taas lisää ihmetystä äänen lähteeseen.
Noh, töistä lähtiessä se tietysti naputtaa varmaan taas kahta kauheammin 8)
Joo, venakoppiin kurkkaan heti kun ehdin käymään tuolla tallilla. Pihalla ei näillä keleillä kauheammin inspaa räpeltää. (jeps, olen talvi-allergikko) Apuakseli on edellisen omistajan jäljeltä, joten sen ajoitus voi niinikään olla ihan mitä vaan, jos kyseinen hemmo ei ole tiennyt asiasta.
Ei tässä nyt niin hirveästä laiskuudesta ole kyse, vaan siitä, että vaikka tuolta koneesta löytyisi mitä, niin eipä sille kannata mitään alkaa tehdä, kun koneenvaihto alkaa muutenkin heti, kun saan trailerin sovittua, että saan luovuttaja-auton pelipaikalle.