Unohtamatta niitä paskoja recaroja ja älyttömiä kulkuhaluja-HH- kirjoitti:Kannattaa myös muistaa se että tuollainen 8500rpm on paljon tuolle vajailla vastapainoilla olevalle kampuralle. Mulle on tullut myös se ajatus kun eräällä on öljypumppurikkoja ollut, ja konetta on vissiin vähän laulatettu, että ettei vaan olisi kampuran värinä joka ne rikkoo... Myös muista piireistä joskus kuului juttua että tuo kampuran päässä olevia pumppuja olisi hajonnut kun kierroslukualuetta olisi nostettu...
Toinen juttu on se että mikä on katiskan käyttötarkoitus - jos voimaa on kunnolla sinne yli 8000rpm niin se on kaikki alhaalta pois. Eikös tää kuitenkin ihan kadulla ajettava harrasteauto ole pääasiassa?
Hyvä aihio sulla kyllä on koska noista vapari-Deltoista on aina saatu isoja tehoja, LVI-kaupasta kun hakee palloventtiilit niin pääsee ainakin alkuun imupuolen kanssa. Ja onhan tuo korimalli vaparina kovempi menemään kuin ahdettu, tosin öljynpinnan pysymisessä taisi olla vaan joskus jotain ongelmia jos oikeen muistan.
Mahdollinen kampuravärinä vois tietysti selittää osaltaan jotain noissa kampurapumpullisissa koneissa,Pystykonepumpullisessahan noita ongelmia ei ole ollutkaan,mut eihän niitä kai kukaan oo koskaan korkeelle kierrättänytkään
Öljypumput (oli se sit sisähammaspyörä-,ratas-,gerootoripumppu) on yleensä suunniteltu toimimaan tietyllä kierroslukualueella ja useimmiten jo vakiokierroksilla aletaan mennä yli pumppujen maksimi kierrosalueen,mikä taas johtaa kavitaatioon tai ylipaineen aiheuttamaan pumpun räjähdykseen riittämättömän ylipaineventtiilin takia.Näitähän on tapahtunut myös eräällä A-alkuisella merkillä jossa käytetään kampurapumppua,ja ei, se ei ole Italialainen
Eräällä ei ehkä tule enää olemaan ongelmia ainakaan öljypumpun takia
Asiasta mitään tietämättä arvailee hän