Unskin kansi

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Tupla Uno
Viestit: 8
Liittynyt: 14.02.2003 17:39
Paikkakunta: Kannonkoski

Unskin kansi

Viesti Kirjoittaja Tupla Uno »

Mitenkäs paljon turbo unskin kannella vois saada heppoja??? Mitäköhän se suurin piirtein maksais??
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Eniten tehoreserviä on ehkä Tipo 1.6GT kannessa koska siinä on varsin isot venttiilit jo vakiona. Turbon 1.3 alakerralla päästäneen kyllä semmoisiin 250hv tehoihin, jos iskutilavuutta kasvattaa (1.5...1.6) niin yli 300 on hyvinkin mahdollista. Tällöin sytytyksen, polttoaineen syötön ja välijäähdytyksen on syytä olla kunnossa...

Kannen porttaamisesta on ollut juttua tässä foorumissa aiemminkin (SOHC yleisesti). Poikkeuksena vapariin että pakoventtiilien kasvatuksestakin on hyötyä. Itselle on tulossa Ritmo 1.5 kannesta 39.5/35.5 venttiileillä terästettynä jonkinmoinen viritelmä, pitäis ehtiä portatakin tuo. :roll:

Kansien muutostöiden hinnoista en tiedä.. muutaman sata euroa kannattaa varmaan ainakin varata jos ei itse tee. Turbokoneen kannen virittely on kyllä kiitollista puuhaa, vaikuttaa todella paljon tehoihin... 8)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tupla Uno
Viestit: 8
Liittynyt: 14.02.2003 17:39
Paikkakunta: Kannonkoski

Viesti Kirjoittaja Tupla Uno »

Käykö se tipon kansi unskiin??? Minkälaiset laakerit alakertaan ois hyvät jos meinaa pistää polleja enemmän??
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Turbo unon sylinterit on pienemmät kuin 1.6 Tipon joten saattaa tulla ongelmia että palotila kannessa on sylinteriä isompi... kannattaa ehkä käyttää aihiona sitten 1.4:n tai turbouunon omaa kantta.

Tietämäni mukaan kunnon kisalaakereita ei ole saatavilla, jos joku tietää niin itsekin haluaisin tietää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Tupla Uno
Viestit: 8
Liittynyt: 14.02.2003 17:39
Paikkakunta: Kannonkoski

Viesti Kirjoittaja Tupla Uno »

Eli isommat venat unskin kanteen... Onko kannatusta ostaa titaani venttiilit, vai kestääkö ihan jonkun muun kotteron venttiilit?? Missä liikkeessä ois järkevin työstää kansi, et siitä tulis sit hyvä ja oisko jollakin valmiita ohjeita siihen??
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mä olen persaukisena tehnyt kansihommat itse, mutta joitain firmojen nimiä on tässäkin foorumissa vilissyt.

Tipon imuventtiilit pelaa oikein hyvin eikä mitään erikoiskalliita kisaventtiileitä tarvita. Muotoilla noitakin voi. Pakovenoihin voi sijoittaa enemmän jos haluaa, koska ne joutuu turbokoneessa lujille. Itse aion kokeilla rosterisia 35.5mm pakoventtiileitä, myydään Lautamäessä ja HM-osatuonnissa Kuplaan. Sopinevat paikalleen kunhan lyhentää 3mm ja asentaa käyttöen Ford OHC:n jousilautasia ja kiiloja.

Jotkin natriumtäytteiset pakovenat ois kanssa hauskat.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin