Fiat 127:an lokarit

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
abartman
Viestit: 5
Liittynyt: 01.03.2003 15:08

Fiat 127:an lokarit

Viesti Kirjoittaja abartman »

Mulla on sellanen ongelma että on tuo satiainen kärsii aika pahasta ruoste vauriosta ja nyt ois sitte tarkotus vaihtaa lokarit sekä eteen että taakse.
Mutta mistä noita lokareita löytäis ja miten vaihto kannattaa käytännössä suorittaa?
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

lokarit

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Itse otin mokomat pois. Tuntuivat vain keräävän mutaa yms. ja niiden takaa on vaikea pitää puhtaana. Ja monessa muussa autossa sinne kerääntynyt hiekka yms. pyrkii edistämään ruostumista. Ilman lokareite on helpompi pestä se kaikki pois. Tosin tämä on minun mielipiteeni.
Avatar
SJS127
Viestit: 60
Liittynyt: 27.02.2003 19:24
Paikkakunta: Helsinki

siis

Viesti Kirjoittaja SJS127 »

Voi kehveli. Pitäisköhän mennä takas kouluun.ja opetella lukemaan. :oops: Tyhmä kun olen niin oletin että tarkoitit sisälokareita.
Ei sattuis kellään olemaan vaihto päätä myydä.
abartman
Viestit: 5
Liittynyt: 01.03.2003 15:08

Viesti Kirjoittaja abartman »

No toi viestikin tais kyllä olla vähä epäselvä :shock:
Mutta jos tosin jollain ois antaa informaatiota noitten peltiosien saatavuudesta ja asennuksesta niin olisin kiitollinen,
kun en ole itte moista projektia ennen tehny ja aattellin eka hankkia vähä tietoo aiheesta etten sitte hätäpäissäni saa aikaan enemmän haittaa ku hyötyä. :D
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Ai täällä on joku muukin jolla on sama ongelma ku mulla! :shock: Katsos ku mul oli sellanen ongelma et mä vein ton mun ekan satakaksseiskan koululle projektoitavaksi ja yks tyyppi "autto" mua ottamal mult läpimädät takapyöränkotelot kokonaan poies ilman mun lupaa. Okei Motonetistä ei enään saanut eikä mistään maahantuojalta eikä mistään... Löysin romuttamon missä oli Super Stella josta olis saanu lokarit kahteen sataan euroon... Siihen loppu mun ekan auton kunnostaminen ja siitä tuli varaosa-auto. :evil: Tuli sitten uusi satakaksseiska. Eihän tästä mitään apua varmaan ole mutta mun Stella on varottava esimerkki siitä mitä seuraa jos ottaa takaa lokarit pois. :wink: En todellakaan suosittele että otat lokarit pois ja yrität etsiä uusia tilalle. Mun olisi pitänyt pitää autoa silmällä ja paikata ne lokarit uudella metallilla. Mun ehdotus on että paikkaat lokarit vaikka ne ois kuin mädät. No tuskin kukaan muu on niin hullu ku se joka vei mun lokarit...
Viimeksi muokannut kumpulainen_mika, 02.03.2003 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

Tuli mieleen et mitä peltiosia tarviit? Mul on paljon käyttökelpoista metallia tos Stellas... Myyn edullisesti. Motonetin sivujen mukaan niil on kans kaikkia ovien korjauspeltejä ja sun muuta...
abartman
Viestit: 5
Liittynyt: 01.03.2003 15:08

Viesti Kirjoittaja abartman »

Tarkotuksena ois nyt kevään/kesän aikana saada vaihdettua helmat,lokarit ja pohja.Sit kun on ne vaihdettu niin ei enää pitäs autosta ruostetta löytyä ja voi ruveta harkittemaan maalausta 8)
kumpulainen_mika
Viestit: 271
Liittynyt: 20.12.2002 22:02
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kumpulainen_mika »

No onnea projektille sitten! 8)
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

Tietty jos omistaa sopivan hitsauslaitteen ja peltiä, niin kyllähän sitä nyt paikat itse tekee.. riippuu tosin taidoista ja siitä miten mätä auto on.

Omassa tusinassani oli kohtalaisen ruostuneet lokarit / kaaret ja en mä mitään uusia ruvennu kattelemaan, pellistä taiteilee sopivat palat, rälläköi vanhat pois ja uutta peltiä tilalle vaan.. nyt ei enää pitäs heti ruostua kun on sen verran mömmöjä pellin päällä.. Mä jouduin vaihtamaan takalokarit melkein kokonaan, etulokareista osan, kuskin puolen lattiasta n. 40cm x 40cm alueelta ja tuulilasin alareunan koko matkalta yms yms yms.. mut hyvin onnistu.
abartman
Viestit: 5
Liittynyt: 01.03.2003 15:08

Viesti Kirjoittaja abartman »

Kyllä autosta ruostetta löytyy vaikka muille jakaa, sen takia aattelinkin että ois helpompi vaihtaa kerralla koko lokarit. Mietin tos että ois varmaa paras porata pistehitsaukset auki ja sit asentaa uudet pellit paikalleen ja hitsata ne sit kiinni mahollisimman siististi.onkohan tos mitään järkee...onko kellään kokemusta onnistuuko vaihto tualla tavalla vai onko jotain speciaali kikkoja mitä pitäs tietää?
Avatar
fiat127mkII
Viestit: 152
Liittynyt: 03.02.2003 22:36
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fiat127mkII »

No tottakai asian voi hoitaa monella eri tavalla. Mä tein itse korjauksen palapelinä, että kohta kerrallaa kasaan ja vaikka siitä ei ehkä tullu nätein mahdollinen ratkaisu aluksi, niin pienellä työllä sen sai entisen näköseks. eli siinä kun viimeisteli pinnan ennen pohjamaalausta.
abartman
Viestit: 5
Liittynyt: 01.03.2003 15:08

Viesti Kirjoittaja abartman »

Tuata palapeli taktiikkaa joutuu käyttämään ainakin tossa pohjan korjaukses kun se on (yllättäen) päässy ruostumaan etu osasta mihin kaikki lumi ja kura kengistä kertyy.Sama taitaa olla järkevää noitten takalokarien kohdalla..ei ehkä ole viisasta kiskoo koko lokareita irti koska ruostevaurio ei siellä ole aivan mahotonta, vaan luulen niin ne saa aika helpostikin korjattua kun vaan kärsivällisyys riittää :)
Vastaa Viestiin