Fiat 127:an lokarit
Fiat 127:an lokarit
Mulla on sellanen ongelma että on tuo satiainen kärsii aika pahasta ruoste vauriosta ja nyt ois sitte tarkotus vaihtaa lokarit sekä eteen että taakse.
Mutta mistä noita lokareita löytäis ja miten vaihto kannattaa käytännössä suorittaa?
Mutta mistä noita lokareita löytäis ja miten vaihto kannattaa käytännössä suorittaa?
lokarit
Itse otin mokomat pois. Tuntuivat vain keräävän mutaa yms. ja niiden takaa on vaikea pitää puhtaana. Ja monessa muussa autossa sinne kerääntynyt hiekka yms. pyrkii edistämään ruostumista. Ilman lokareite on helpompi pestä se kaikki pois. Tosin tämä on minun mielipiteeni.
No toi viestikin tais kyllä olla vähä epäselvä
Mutta jos tosin jollain ois antaa informaatiota noitten peltiosien saatavuudesta ja asennuksesta niin olisin kiitollinen,
kun en ole itte moista projektia ennen tehny ja aattellin eka hankkia vähä tietoo aiheesta etten sitte hätäpäissäni saa aikaan enemmän haittaa ku hyötyä.
Mutta jos tosin jollain ois antaa informaatiota noitten peltiosien saatavuudesta ja asennuksesta niin olisin kiitollinen,
kun en ole itte moista projektia ennen tehny ja aattellin eka hankkia vähä tietoo aiheesta etten sitte hätäpäissäni saa aikaan enemmän haittaa ku hyötyä.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 20.12.2002 22:02
- Paikkakunta: Vihti
Ai täällä on joku muukin jolla on sama ongelma ku mulla! Katsos ku mul oli sellanen ongelma et mä vein ton mun ekan satakaksseiskan koululle projektoitavaksi ja yks tyyppi "autto" mua ottamal mult läpimädät takapyöränkotelot kokonaan poies ilman mun lupaa. Okei Motonetistä ei enään saanut eikä mistään maahantuojalta eikä mistään... Löysin romuttamon missä oli Super Stella josta olis saanu lokarit kahteen sataan euroon... Siihen loppu mun ekan auton kunnostaminen ja siitä tuli varaosa-auto. Tuli sitten uusi satakaksseiska. Eihän tästä mitään apua varmaan ole mutta mun Stella on varottava esimerkki siitä mitä seuraa jos ottaa takaa lokarit pois. En todellakaan suosittele että otat lokarit pois ja yrität etsiä uusia tilalle. Mun olisi pitänyt pitää autoa silmällä ja paikata ne lokarit uudella metallilla. Mun ehdotus on että paikkaat lokarit vaikka ne ois kuin mädät. No tuskin kukaan muu on niin hullu ku se joka vei mun lokarit...
Viimeksi muokannut kumpulainen_mika, 02.03.2003 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 20.12.2002 22:02
- Paikkakunta: Vihti
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: 20.12.2002 22:02
- Paikkakunta: Vihti
- fiat127mkII
- Viestit: 152
- Liittynyt: 03.02.2003 22:36
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tietty jos omistaa sopivan hitsauslaitteen ja peltiä, niin kyllähän sitä nyt paikat itse tekee.. riippuu tosin taidoista ja siitä miten mätä auto on.
Omassa tusinassani oli kohtalaisen ruostuneet lokarit / kaaret ja en mä mitään uusia ruvennu kattelemaan, pellistä taiteilee sopivat palat, rälläköi vanhat pois ja uutta peltiä tilalle vaan.. nyt ei enää pitäs heti ruostua kun on sen verran mömmöjä pellin päällä.. Mä jouduin vaihtamaan takalokarit melkein kokonaan, etulokareista osan, kuskin puolen lattiasta n. 40cm x 40cm alueelta ja tuulilasin alareunan koko matkalta yms yms yms.. mut hyvin onnistu.
Omassa tusinassani oli kohtalaisen ruostuneet lokarit / kaaret ja en mä mitään uusia ruvennu kattelemaan, pellistä taiteilee sopivat palat, rälläköi vanhat pois ja uutta peltiä tilalle vaan.. nyt ei enää pitäs heti ruostua kun on sen verran mömmöjä pellin päällä.. Mä jouduin vaihtamaan takalokarit melkein kokonaan, etulokareista osan, kuskin puolen lattiasta n. 40cm x 40cm alueelta ja tuulilasin alareunan koko matkalta yms yms yms.. mut hyvin onnistu.
Kyllä autosta ruostetta löytyy vaikka muille jakaa, sen takia aattelinkin että ois helpompi vaihtaa kerralla koko lokarit. Mietin tos että ois varmaa paras porata pistehitsaukset auki ja sit asentaa uudet pellit paikalleen ja hitsata ne sit kiinni mahollisimman siististi.onkohan tos mitään järkee...onko kellään kokemusta onnistuuko vaihto tualla tavalla vai onko jotain speciaali kikkoja mitä pitäs tietää?
- fiat127mkII
- Viestit: 152
- Liittynyt: 03.02.2003 22:36
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Tuata palapeli taktiikkaa joutuu käyttämään ainakin tossa pohjan korjaukses kun se on (yllättäen) päässy ruostumaan etu osasta mihin kaikki lumi ja kura kengistä kertyy.Sama taitaa olla järkevää noitten takalokarien kohdalla..ei ehkä ole viisasta kiskoo koko lokareita irti koska ruostevaurio ei siellä ole aivan mahotonta, vaan luulen niin ne saa aika helpostikin korjattua kun vaan kärsivällisyys riittää