Muutama kysymys uno turbosta
Muutama kysymys uno turbosta
Joo, terve vaan kaikille
Nyt on sitte 1,3 uno turbo vm -90 alla, pari kysymystä olis siitä heti alkuunsa. Eli Miten teillä on unot pitää lämmöt tälläsillä ilmoilla? Omassani kyllä lämmöt laskee kun ajelee vähän kovempaa ja pidempiä matkoja vaikka olen laittanut pahvin syylarin eteen. Onko tämä joku perusvika vai auttaako termostaatin vaihto? Tälläistä katoin motonetista : Termostaatti 80° Turbo-Uno. Onko tuo 80 astetta riittävä? vai pitäisikö sen olla korkea-asteisempi?
Nyt on sitte 1,3 uno turbo vm -90 alla, pari kysymystä olis siitä heti alkuunsa. Eli Miten teillä on unot pitää lämmöt tälläsillä ilmoilla? Omassani kyllä lämmöt laskee kun ajelee vähän kovempaa ja pidempiä matkoja vaikka olen laittanut pahvin syylarin eteen. Onko tämä joku perusvika vai auttaako termostaatin vaihto? Tälläistä katoin motonetista : Termostaatti 80° Turbo-Uno. Onko tuo 80 astetta riittävä? vai pitäisikö sen olla korkea-asteisempi?
ootko muuten välijäähytintä suojannut mitenkään kovilla pakkasilla?
kun annat kunnolla happea matka ajossa tai vaikka kaupingis ajaissa niin kovilla pakkasilla ahtoilma menee liian kylmäks ja se käypi laskemaan lämpöjä kun konetta ahetaan sillon -30asteisella ilmalla..kyllä uno piristyy kun saapi enemmän sillon happea kun ilma on kylmempää.missä sit sulla pysyy koneen öljyn lämmöt?jaksaako edes nostaa normaaliin lämpöön!
kun annat kunnolla happea matka ajossa tai vaikka kaupingis ajaissa niin kovilla pakkasilla ahtoilma menee liian kylmäks ja se käypi laskemaan lämpöjä kun konetta ahetaan sillon -30asteisella ilmalla..kyllä uno piristyy kun saapi enemmän sillon happea kun ilma on kylmempää.missä sit sulla pysyy koneen öljyn lämmöt?jaksaako edes nostaa normaaliin lämpöön!
Tässähän se ongelma vähän niinkuin piilee, Kenelläkään tutuilla ei ole ikinä ollu turbo unoa, joten ei oo minkäänlaista vertailukohdetta Öljyn lämmöt nousee kylmillä pakkasilla just johonki 60 asteeseen tai jos käyttää autoa pitkään paikallaan niin öljyn lämpö nousee 80 asteeseen jolloin vedenlämpö näyttää 90astetta (onko normaalit?) Voisin samalla laittaa jonkun pahvin siihen coolerin eteen että ei suoraan ajoviima siihen kävis.Hörmann kirjoitti: ootko muuten välijäähytintä suojannut mitenkään kovilla pakkasilla?
kun annat kunnolla happea matka ajossa tai vaikka kaupingis ajaissa niin kovilla pakkasilla ahtoilma menee liian kylmäks ja se käypi laskemaan lämpöjä kun konetta ahetaan sillon -30asteisella ilmalla..kyllä uno piristyy kun saapi enemmän sillon happea kun ilma on kylmempää.missä sit sulla pysyy koneen öljyn lämmöt?jaksaako edes nostaa normaaliin lämpöön!
Parempi varmaan vaan hyväksyä se kylmempi moottori kun unohtaa se paffi sinne paikalle ja sitten ihmetellään miksi lämpimillä keleillä ei kulje, ei se cooleri siellä turhaan ole... Nuo öljynlämmöt ovat ihan ok, paljoa 90ast kuumemmaksi niitä ei kannata päästääkkään, myös moottorinlämpö on ok, kuumempaa termaria ei missään nimessä tarvita jos nyttenkin nostaa jo lämmöt tuonne, maksimi alkaa olla jo tuokin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -