130TC:n häkäpäästöt kuriin?

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
eldnarr
Viestit: 244
Liittynyt: 20.01.2003 18:12
Paikkakunta: Helsinki

130TC:n häkäpäästöt kuriin?

Viesti Kirjoittaja eldnarr »

Moro

Olin tuossa katsastus yrittämässä tuota Ritmoa ja pari pikku vikaa löyty jotka on kyllä helppo hoitaa, mutta sitten tuo häkä arvo joka oli noin prosentin verran ylimääräistä on pikku ongelma.

Eli mulla ei ole hajuakaan mitä lähteä tekemään.

Ilmeisestihän se johtuu siitä ettei moottori polta seosta tarpeeksi hyvin ja näin palotuote on CO:ta. Olisiko tähän nyt ratkaisu seoksen laihentaminen vai häh?!

Joka tapauksessa koneen suurempaan purkamiseen ei ole toistaiseksi mahdollisuutta ja sitten kun siihen on mahdollisuus ei katsastamiselle ole enää tarvetta 8) .
Jos olisi joku kevyt parannuskeino tiedossa olisin kiitollinen.

Mulla lurahti vielä hiukan liikaa öljyä koneeseen enkä sitä innostuksessani sitten kerinnyt vähentää. Voisiko tuo ylimäärä öljyä olla osa syy hä'än tuottoon?

Kuukausi aikaa laittaa kuntoon vaikka tuolla ajalla mitään väliä olekkaan kun auto on ajokiellossa.

Mitä nopeammin sitä nopeammin. :D

-pt
www.formula.stadia.fi
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Ei kai se päästöjen takia mennyt ajokieltoon?

Laihentamalla sitä voi koittaa saada kuriin, eli seosruuveja vaan kiinnipäin. Sitten on tietysti ongelmana, että lambda alkaa nousta.
Jos ei koneessa ole pahasti vikaa, niin kyllä se pitäisi säätämällä onnistua.
Itselläni oli aina ongelmia 2,5" pakoputken kanssa, kun se vetää tyhjäkäynnillä putken päästä ilmaa sinne sekaan, ja joutuu säätämään koneen ihan sikarikkaalle, että saa lambda-arvot kuriin.

Toi päästömittaus on kyllä sellainen asia, mikä ainakin meikäläisellä saa sapen kiehumaan.
Nyt kun taas konttorilla kelpaa muuallakin teetetyt päästömittaukset, niin vien yleensä aina muualle. Yleensä kuitenkin joutuu tekemään "katsastussäädöt", ja se ei onnistu ilman pakokaasuanalysaattoria.
Kerran olen säätänyt katsastuskonttorillakin päästöt kohdalleen. :wink:
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

jos CO yli 6,0 niin ajokielto....
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Vie nyt ihmeessä se Rytmi säädettäväksi niin ei tarvii ihmetellä, samalla sitten se kulkukin voi parantua...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
eldnarr
Viestit: 244
Liittynyt: 20.01.2003 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja eldnarr »

Juu tarvii viedä se päästö säätöön kun siihen on varaa (20E), mutta tuo teho säätö jää nyt kun se on hiukan kalliimpaa

-pt
www.formula.stadia.fi
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No milläs rahalla sitten turbokonetta ollaan ostamassa... :roll: Ei mutta noiden kaasarien saaminen synkkaankin voisi jo auttaa. Samallahan nuo molemmat säädöt menisivät, loppupelissä kuitenkin halvempaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
eldnarr
Viestit: 244
Liittynyt: 20.01.2003 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja eldnarr »

Ei kysymys olekkaan rahasta, vaikka en tiedä miten mun talouteni tähän liittyykään, vaan siitä mihin sitä haluaa käyttää.
En aio säätää sitä muuten kuin päästöjen kohdalta, että saan sen ajoon. Se on kuitenkin menossa purkuun piakkoin joten ei ole mitään järkeä hieno säätää sitä ainakaan vielä.

-pt
www.formula.stadia.fi
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Lueppa uudelleen mitä kirjoitit... Joo, ei silloin ole järkeä tehdä jos sen nyt kuitenkin purat. Ajattelin vain että kevät lähenee, samalla ajaisi kesän tuossa kuosissa ja purkaisi vasta syksyllä...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
eldnarr
Viestit: 244
Liittynyt: 20.01.2003 18:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja eldnarr »

Äh...Joo olisihan sillä kiva ajaa hiukan enemmänkin, mutta ajattelin että se olisi parempi huoltaa perusteellisesti ennekuin ottaa sen vakavaan käyttöön. Samalla tarvii miettiä mitä lähtee siitä rakentaa. :)

-pt
www.formula.stadia.fi
Vastaa Viestiin