130TC:n häkäpäästöt kuriin?
130TC:n häkäpäästöt kuriin?
Moro
Olin tuossa katsastus yrittämässä tuota Ritmoa ja pari pikku vikaa löyty jotka on kyllä helppo hoitaa, mutta sitten tuo häkä arvo joka oli noin prosentin verran ylimääräistä on pikku ongelma.
Eli mulla ei ole hajuakaan mitä lähteä tekemään.
Ilmeisestihän se johtuu siitä ettei moottori polta seosta tarpeeksi hyvin ja näin palotuote on CO:ta. Olisiko tähän nyt ratkaisu seoksen laihentaminen vai häh?!
Joka tapauksessa koneen suurempaan purkamiseen ei ole toistaiseksi mahdollisuutta ja sitten kun siihen on mahdollisuus ei katsastamiselle ole enää tarvetta 8) .
Jos olisi joku kevyt parannuskeino tiedossa olisin kiitollinen.
Mulla lurahti vielä hiukan liikaa öljyä koneeseen enkä sitä innostuksessani sitten kerinnyt vähentää. Voisiko tuo ylimäärä öljyä olla osa syy hä'än tuottoon?
Kuukausi aikaa laittaa kuntoon vaikka tuolla ajalla mitään väliä olekkaan kun auto on ajokiellossa.
Mitä nopeammin sitä nopeammin.
-pt
Olin tuossa katsastus yrittämässä tuota Ritmoa ja pari pikku vikaa löyty jotka on kyllä helppo hoitaa, mutta sitten tuo häkä arvo joka oli noin prosentin verran ylimääräistä on pikku ongelma.
Eli mulla ei ole hajuakaan mitä lähteä tekemään.
Ilmeisestihän se johtuu siitä ettei moottori polta seosta tarpeeksi hyvin ja näin palotuote on CO:ta. Olisiko tähän nyt ratkaisu seoksen laihentaminen vai häh?!
Joka tapauksessa koneen suurempaan purkamiseen ei ole toistaiseksi mahdollisuutta ja sitten kun siihen on mahdollisuus ei katsastamiselle ole enää tarvetta 8) .
Jos olisi joku kevyt parannuskeino tiedossa olisin kiitollinen.
Mulla lurahti vielä hiukan liikaa öljyä koneeseen enkä sitä innostuksessani sitten kerinnyt vähentää. Voisiko tuo ylimäärä öljyä olla osa syy hä'än tuottoon?
Kuukausi aikaa laittaa kuntoon vaikka tuolla ajalla mitään väliä olekkaan kun auto on ajokiellossa.
Mitä nopeammin sitä nopeammin.
-pt
www.formula.stadia.fi
Ei kai se päästöjen takia mennyt ajokieltoon?
Laihentamalla sitä voi koittaa saada kuriin, eli seosruuveja vaan kiinnipäin. Sitten on tietysti ongelmana, että lambda alkaa nousta.
Jos ei koneessa ole pahasti vikaa, niin kyllä se pitäisi säätämällä onnistua.
Itselläni oli aina ongelmia 2,5" pakoputken kanssa, kun se vetää tyhjäkäynnillä putken päästä ilmaa sinne sekaan, ja joutuu säätämään koneen ihan sikarikkaalle, että saa lambda-arvot kuriin.
Toi päästömittaus on kyllä sellainen asia, mikä ainakin meikäläisellä saa sapen kiehumaan.
Nyt kun taas konttorilla kelpaa muuallakin teetetyt päästömittaukset, niin vien yleensä aina muualle. Yleensä kuitenkin joutuu tekemään "katsastussäädöt", ja se ei onnistu ilman pakokaasuanalysaattoria.
Kerran olen säätänyt katsastuskonttorillakin päästöt kohdalleen.
Laihentamalla sitä voi koittaa saada kuriin, eli seosruuveja vaan kiinnipäin. Sitten on tietysti ongelmana, että lambda alkaa nousta.
Jos ei koneessa ole pahasti vikaa, niin kyllä se pitäisi säätämällä onnistua.
Itselläni oli aina ongelmia 2,5" pakoputken kanssa, kun se vetää tyhjäkäynnillä putken päästä ilmaa sinne sekaan, ja joutuu säätämään koneen ihan sikarikkaalle, että saa lambda-arvot kuriin.
Toi päästömittaus on kyllä sellainen asia, mikä ainakin meikäläisellä saa sapen kiehumaan.
Nyt kun taas konttorilla kelpaa muuallakin teetetyt päästömittaukset, niin vien yleensä aina muualle. Yleensä kuitenkin joutuu tekemään "katsastussäädöt", ja se ei onnistu ilman pakokaasuanalysaattoria.
Kerran olen säätänyt katsastuskonttorillakin päästöt kohdalleen.
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Ei kysymys olekkaan rahasta, vaikka en tiedä miten mun talouteni tähän liittyykään, vaan siitä mihin sitä haluaa käyttää.
En aio säätää sitä muuten kuin päästöjen kohdalta, että saan sen ajoon. Se on kuitenkin menossa purkuun piakkoin joten ei ole mitään järkeä hieno säätää sitä ainakaan vielä.
-pt
En aio säätää sitä muuten kuin päästöjen kohdalta, että saan sen ajoon. Se on kuitenkin menossa purkuun piakkoin joten ei ole mitään järkeä hieno säätää sitä ainakaan vielä.
-pt
www.formula.stadia.fi