87 Panda
Re: 87 Panda
Tuo jumalaton bensan käry kyllä viittaa vahvasti kastumiseen. Oletko kokeillut käynnistää ilman ryyppyä? Pitäisi lähteä ilmankin, kolme polkaisua, starttaus ja hörähdyksien mukaan pumppaamista.
Tosin kastelua voi helpottaa heikko kipinä, kuten Sämpy jo totesikin. Häikkää siinä nyt jokatapauksessa on ja kuulostaa huonolta kontaktilta, puolalta tjsp kun tekee vain pitkän seisonnan jälkeen.
Firemotti on kuitenkin yksi parhaita moottoreita lähtemään kylmänä käyntiin.
Tosin kastelua voi helpottaa heikko kipinä, kuten Sämpy jo totesikin. Häikkää siinä nyt jokatapauksessa on ja kuulostaa huonolta kontaktilta, puolalta tjsp kun tekee vain pitkän seisonnan jälkeen.
Firemotti on kuitenkin yksi parhaita moottoreita lähtemään kylmänä käyntiin.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 87 Panda
No, onko ne jakajankansi, pyörijä ja tulpanjohdot jo vaihdettu? Turha mun mielestä jatkaa takkuamista sitä ennen...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: 87 Panda
Samoin kuin sekin on syytä selvittää, että bensa haisee ulkopuolen lisäksi myös pyttyjen sisäpuolella. Se että haisee kun ei vielä takaa, että kone on soppaa saanut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 87 Panda
Leimahan sieltä tuli
Pieniä käynnistys ongelmia on, mutta antaa niiden olla. Ehkä ne kuuluu näin vanhaan autoon
Pieniä käynnistys ongelmia on, mutta antaa niiden olla. Ehkä ne kuuluu näin vanhaan autoon
Re: 87 Panda
Missä vika jos autoon tulee virrat päälle vasta kun rattia kääntää tai painaa eteenpäin/ylöspäin? Yrittänyt kaikki mahdolliset johdot tutkia ja kaikki mutta missään ei näytä olevan vikaa. Sitten kun on saanut virrat päälle niin ei anna startata kun vetää virrat pois. Eli taas pitää kääntää avaimista ja vemputtaa sitä rattia ees taas että tulee virrat päälle. Meneekä siellä ohjainakselin sisällä jotain kaapeleita mitä ei näe? Miten tätäkin vikaa voisi lähteä selvittämään. Kaiken mahdollisen olen jo tehny. Käyntiin sain aamulla tuurilla sillä tavalla, että kääntää ratin sellaiseen kohtaan missä alkaa sähköt räpättää ja tiristä jolloin se starttikin heräsi. En tiedä ajoinko tuon 2km matkan pelkällä akulla mutta ainakin toimi. Ratti irroitettu, jos siellä olisi jotain mutta ei ollut. Pitääkö nyt vielä irrottaa koko viiksipaketti että tietää missä vika. Ainoastaan rattia nostamalla/kääntämällä saa virrat päälle. Ei siis auta jos alapuolelta liikuttelee johtoja tai mualta. Mukavaa hommaa näin kylmällä ja kiireessä koska huomenna pakko päästä töihin Sulakkeet ei pamahda vaikka sähköt niin rätisee.
Video ongelmasta: https://www.youtube.com/watch?v=9Tw4DMA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Video ongelmasta: https://www.youtube.com/watch?v=9Tw4DMA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 87 Panda
Kai siellä rattiputken suojakotelon sisällä on virtalukon liittimet, niissähän tuollainen vika on. En tiedä tästä mallista, että pitääkö tehdä kuten pikkufiiateissa, ensin ratti irti, sitten kumitulppa-aukon kautta viiksipaketin lukitusmutteri auki ja sitten suojakotelo ynnä viiksipaketti yhtenä niippuna irti. Isommissa malleissahan suojakotelo on 2-osainen ja sen saa kahtia irrottamatta rattia tai viiksiä.
Ai niin taitaa se 1-osainen suojaputki olla kiinni parilla ruuvilla jotka pitää irrottaa, toinen viiksipakettiin ja toinen rattiakselin kuoreen. Noin siis 127/133:ssa ainakin.
Ai niin taitaa se 1-osainen suojaputki olla kiinni parilla ruuvilla jotka pitää irrottaa, toinen viiksipakettiin ja toinen rattiakselin kuoreen. Noin siis 127/133:ssa ainakin.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 87 Panda
Ei löytynyt mitään silmin nähtävää ongelmaa. Painamalla rattiputken suojamuovia alaspäin päältä, tulee virrat päälle Toimii se ilman kojelautaakin mutta vaikeampi ajaa koska pitää pitää toinen käsi ratissa ja toinen käsi mittaristossa, ettei lennä ajossa lattialle.. Pitää hieman pereytyä syvemmin missä se vika voisi olla. Siinä kohdassa kun ei edes ole mitään johtoja alla mistä painamalla saa virrat..
Asiasta toiseen. Onko eroa käytännössä ja kestävyydessä jos kiilahihnalliseen laturiin vaihtaa moniurahihnallisen pyörän jne? Pitäisi saada tuohon 176B2000 koneeseen ja pandan omaan konehuoneeseen sopiva laturi, mahd iso että riittää virtaa. Kävi mielessä pistää uudempi laturi autoon, mutta vaihtaa nykyisestä laturista sen kiilahihnallisen pyörän siihen. Jostain olen kuullut että jos sen moniurallisen vaihtaa kiilahihnaan, ei se laturi välttämättä toimi kunnolla? Eli mistä löytäisi sopivan laturin ja mahd. tehokkaan? Puntolla oli 60-90A laturit, mutta niihin pitänee vaihtaa tuosta se hihnapyörä. Löytyy toki moniurallinen alahihnapyörä, että jos jaksaisi vaihdella sen tuonne koneeseen niin voisi käyttää normaalia moniurahihnallista laturia ilman muokkausta.
Asiasta toiseen. Onko eroa käytännössä ja kestävyydessä jos kiilahihnalliseen laturiin vaihtaa moniurahihnallisen pyörän jne? Pitäisi saada tuohon 176B2000 koneeseen ja pandan omaan konehuoneeseen sopiva laturi, mahd iso että riittää virtaa. Kävi mielessä pistää uudempi laturi autoon, mutta vaihtaa nykyisestä laturista sen kiilahihnallisen pyörän siihen. Jostain olen kuullut että jos sen moniurallisen vaihtaa kiilahihnaan, ei se laturi välttämättä toimi kunnolla? Eli mistä löytäisi sopivan laturin ja mahd. tehokkaan? Puntolla oli 60-90A laturit, mutta niihin pitänee vaihtaa tuosta se hihnapyörä. Löytyy toki moniurallinen alahihnapyörä, että jos jaksaisi vaihdella sen tuonne koneeseen niin voisi käyttää normaalia moniurahihnallista laturia ilman muokkausta.
Re: 87 Panda
Joko liittimet virtalukon pohjassa huonot tai löysällä, tai virtalukon pohja sökö. Joskus sai uusia Motonetista ja muista tarvikepuljuista kohtuuhintaan, en tiedä miten nykyisin.
Moniurahihnat taitavat olla pitkäikäisempiä, mutta en osaa sanoa, onko hihnapyörät keskenään vaihtokelpoisia näiden vanhojen ja uudempien Fire-koneiden välillä. Tehokkaampi laturi meinaa enemmän rasitusta hihnalle, mutta eiköhän kiilahihnakin tuossa kestä. Onhan niitä ollut käytössä ohjaustehostimissa ja ilmastoinneissakin.
Moniurahihnat taitavat olla pitkäikäisempiä, mutta en osaa sanoa, onko hihnapyörät keskenään vaihtokelpoisia näiden vanhojen ja uudempien Fire-koneiden välillä. Tehokkaampi laturi meinaa enemmän rasitusta hihnalle, mutta eiköhän kiilahihnakin tuossa kestä. Onhan niitä ollut käytössä ohjaustehostimissa ja ilmastoinneissakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 87 Panda
Mystisesti kadonnut tuo virtaongelma..
Mutta tällä kertaa olisi penkkiasiaa. Ei kukaan sattuisi tietämään mistä löytyisi 30-35 eli ekan mallin pandan etupenkit? Tarvii saada etupenkit mitkä on kapeemmat ja matalemmat. Niistä saisi nätisti modattua uudempiin näihin kiskoihin, koska eikös ekassa mallissa ole erilainen se penkin kiinnitys lattiaan? Kuppipenkit ja muut on leveempiä kuin pandan vakio penkki
Mutta tällä kertaa olisi penkkiasiaa. Ei kukaan sattuisi tietämään mistä löytyisi 30-35 eli ekan mallin pandan etupenkit? Tarvii saada etupenkit mitkä on kapeemmat ja matalemmat. Niistä saisi nätisti modattua uudempiin näihin kiskoihin, koska eikös ekassa mallissa ole erilainen se penkin kiinnitys lattiaan? Kuppipenkit ja muut on leveempiä kuin pandan vakio penkki
Re: 87 Panda
Kannattaa sieltä ohjauspylvään luota silti paikallistaa ja aukoa ne liittimet. Tuollainen pätkivä liitin helposti voi alkaa kuumenemaankin vielä, kun virtalukon piuhoissa menee usein aika iso virta. Ettei pian pala koko vessa.
Kunhan hihnapyörät passaavat akselille niin en näe ongelmaa hihnatyyppien vaihtamisessa keskenään. Moniurahihnahan on toki häviöiltään pienempi ja luotettavampi. Haittapuolena voi ehkä olla tosi likaisissa olosuhteissa että uriin kertyy pieniä kiviä jotka syö hihnapyörät ja huonontaa kitkaa.
Kunhan hihnapyörät passaavat akselille niin en näe ongelmaa hihnatyyppien vaihtamisessa keskenään. Moniurahihnahan on toki häviöiltään pienempi ja luotettavampi. Haittapuolena voi ehkä olla tosi likaisissa olosuhteissa että uriin kertyy pieniä kiviä jotka syö hihnapyörät ja huonontaa kitkaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: 87 Panda
Juu, mk1 ja mk2 penkkien kiinnitys on erilainen. mk1 on samanlainen kuin muistaakseni 127:ssa, mk2:ssa samanlaiset kuin Lancia Y10:ssä.
Mk1 pandan penkit on kyllä perkeleen yksinkertaiset ja hyvät.
Mk1 pandan penkit on kyllä perkeleen yksinkertaiset ja hyvät.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: 87 Panda
Onko kukaan ostanut osia näistä internetin varaosa liikkeistä; mister-auto, osamies jne jne? Pitäisi vaihtaa pandaan eteen ja taakse jouset ja iskarit, mutta tuntuu olevan aika kiven alla nekin osat.
Re: 87 Panda
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: 87 Panda
http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=1&t=35627" onclick="window.open(this.href);return false;
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Re: 87 Panda
Taas tapahtuu..
Onnistuuko seuraava? 1.2l punton kone 5v laatikkoineen, nykyisen 903cc koneen ja 4v laatikon tilalle? Käykö vaihdelinkut tuosta vaihdelaatikosta Fire mallin vaihdelaatikkoon? Koneen ja lootan kannattimille pitää tehdä uusia pultin reikiä, mutta onko siinä mitään muuta erikoista?
Onnistuuko seuraava? 1.2l punton kone 5v laatikkoineen, nykyisen 903cc koneen ja 4v laatikon tilalle? Käykö vaihdelinkut tuosta vaihdelaatikosta Fire mallin vaihdelaatikkoon? Koneen ja lootan kannattimille pitää tehdä uusia pultin reikiä, mutta onko siinä mitään muuta erikoista?