850cc kone

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
133 killer
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2002 11:57
Paikkakunta: rauma

850cc kone

Viesti Kirjoittaja 133 killer »

Moi! Kertokaapa mistä 850cc koneeseen saa viriviri nokka-akseleita? Saako niitä mistään, eli meneekö homma siihen että pitää hiotuttaa vanhasta ikäänkuin uusi??
Sopiiko 903 koneesta veivit suoraan 850 kampuralle?
Mitä maksaa takomäntäsatsi 850 koneeseen?
kiitos etukäteen!!!!
kallemaurola
Viestit: 18
Liittynyt: 19.12.2002 21:41

Viesti Kirjoittaja kallemaurola »

-Nokka pitänee hioa, tai tilata isolla rahalla ulkomailta.
-903 veivit ovat liian pitkät 843 koneelle.
-Takomäntäsatsin hinnasta ei ole tietoa, mutta ei varmasti ihan halpaa.

-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Avatar
Heikki
Ylläpitäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 23.11.2002 17:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Heikki »

Takomäntiä on aika hankala löytää. Minien ja Imppien virimännistä voi saada tehtyä sopivat, tosin taitavat nekin jäädä hieman turhan korkeiksi.
Takomännät voi tietysti teettää mittojen mukaan esim. Wisecolla, mutta hinta nousee tällöin tähtitieteelliseksi, luokkaa 2000 euroa.
Kannattaa miettiä, onko välttämätöntä käyttää takomäntiä, sillä halvemmillakin vaihtoehdoilla pärjää varsin pitkälle. Esim. pohjanmaalla liikkuvassa turbo-kusiaisessa (penkitetty 160hv 903cc) on käytössä Nissan Micran vakiomännät.
Tero
Viestit: 84
Liittynyt: 20.12.2002 17:21

kansi

Viesti Kirjoittaja Tero »

Keltaisessa pörssissä oli vähän aika sitten myynnis 133 virinokka!!
133 killer
Viestit: 4
Liittynyt: 30.12.2002 11:57
Paikkakunta: rauma

Viesti Kirjoittaja 133 killer »

Juu kiitoksia vinkeistä! Näillä pärjää jo pitkälle!!!
hautakorpi
Viestit: 46
Liittynyt: 29.01.2003 09:47
Paikkakunta: Kajaani

takomännät

Viesti Kirjoittaja hautakorpi »

Olen kuullut (ja käsissä kyseisiä mäntiä hypistellyt) että saksasta saisi 65mm takomäntäsarjaa noin 500e hintaan.

Mitä itse olen 903 koneita ropannut kasaan ´tubolla ja ilman, voin todeta vakio valumantien olvan todella lujia...ekana hajoo männänrengasvälit, muki pysyy muuten kyllä kasassa!!!!

-Toni-

ps. ovat kuulemma käyttäneet Nissan Micran 67mm mäntää 903 kampuran kanssa ja saaneet lähemmäs tonnisia koneista kasaan...kestää kuulemma hyvin kierroksia aina 850rpm saakka.
Avatar
Heikki
Ylläpitäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 23.11.2002 17:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: takomännät

Viesti Kirjoittaja Heikki »

hautakorpi kirjoitti:ps. ovat kuulemma käyttäneet Nissan Micran 67mm mäntää 903 kampuran kanssa ja saaneet lähemmäs tonnisia koneista kasaan...kestää kuulemma hyvin kierroksia aina 850rpm saakka.
Ei siis mitään varsinaisia kierroskoneita, vai? :wink: Anteeksi, oli pakko..
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuli vain mieleen - jos valumäntien kestävyys turbokäytössä epäilyttää niin kokeilkaapa tehdä lohkoon mäntiä alhaaltapäin jäähdyttävät öljysprayt kuten monissa tehdasturboissa on. TC-koneiden virittelyä käsittelevissä threadeissa on ollut aiheesta juttua.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin