850cc kone
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.12.2002 11:57
- Paikkakunta: rauma
850cc kone
Moi! Kertokaapa mistä 850cc koneeseen saa viriviri nokka-akseleita? Saako niitä mistään, eli meneekö homma siihen että pitää hiotuttaa vanhasta ikäänkuin uusi??
Sopiiko 903 koneesta veivit suoraan 850 kampuralle?
Mitä maksaa takomäntäsatsi 850 koneeseen?
kiitos etukäteen!!!!
Sopiiko 903 koneesta veivit suoraan 850 kampuralle?
Mitä maksaa takomäntäsatsi 850 koneeseen?
kiitos etukäteen!!!!
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 19.12.2002 21:41
-Nokka pitänee hioa, tai tilata isolla rahalla ulkomailta.
-903 veivit ovat liian pitkät 843 koneelle.
-Takomäntäsatsin hinnasta ei ole tietoa, mutta ei varmasti ihan halpaa.
-Kalle-
-903 veivit ovat liian pitkät 843 koneelle.
-Takomäntäsatsin hinnasta ei ole tietoa, mutta ei varmasti ihan halpaa.
-Kalle-
"Anyone can modify an American 5 - 6 liter engine. Only a true artist can get the maximum of a small engine, and a small engine in a way remembers this." (Camillo Alquati)
Takomäntiä on aika hankala löytää. Minien ja Imppien virimännistä voi saada tehtyä sopivat, tosin taitavat nekin jäädä hieman turhan korkeiksi.
Takomännät voi tietysti teettää mittojen mukaan esim. Wisecolla, mutta hinta nousee tällöin tähtitieteelliseksi, luokkaa 2000 euroa.
Kannattaa miettiä, onko välttämätöntä käyttää takomäntiä, sillä halvemmillakin vaihtoehdoilla pärjää varsin pitkälle. Esim. pohjanmaalla liikkuvassa turbo-kusiaisessa (penkitetty 160hv 903cc) on käytössä Nissan Micran vakiomännät.
Takomännät voi tietysti teettää mittojen mukaan esim. Wisecolla, mutta hinta nousee tällöin tähtitieteelliseksi, luokkaa 2000 euroa.
Kannattaa miettiä, onko välttämätöntä käyttää takomäntiä, sillä halvemmillakin vaihtoehdoilla pärjää varsin pitkälle. Esim. pohjanmaalla liikkuvassa turbo-kusiaisessa (penkitetty 160hv 903cc) on käytössä Nissan Micran vakiomännät.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 30.12.2002 11:57
- Paikkakunta: rauma
-
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29.01.2003 09:47
- Paikkakunta: Kajaani
takomännät
Olen kuullut (ja käsissä kyseisiä mäntiä hypistellyt) että saksasta saisi 65mm takomäntäsarjaa noin 500e hintaan.
Mitä itse olen 903 koneita ropannut kasaan ´tubolla ja ilman, voin todeta vakio valumantien olvan todella lujia...ekana hajoo männänrengasvälit, muki pysyy muuten kyllä kasassa!!!!
-Toni-
ps. ovat kuulemma käyttäneet Nissan Micran 67mm mäntää 903 kampuran kanssa ja saaneet lähemmäs tonnisia koneista kasaan...kestää kuulemma hyvin kierroksia aina 850rpm saakka.
Mitä itse olen 903 koneita ropannut kasaan ´tubolla ja ilman, voin todeta vakio valumantien olvan todella lujia...ekana hajoo männänrengasvälit, muki pysyy muuten kyllä kasassa!!!!
-Toni-
ps. ovat kuulemma käyttäneet Nissan Micran 67mm mäntää 903 kampuran kanssa ja saaneet lähemmäs tonnisia koneista kasaan...kestää kuulemma hyvin kierroksia aina 850rpm saakka.
Re: takomännät
Ei siis mitään varsinaisia kierroskoneita, vai? Anteeksi, oli pakko..hautakorpi kirjoitti:ps. ovat kuulemma käyttäneet Nissan Micran 67mm mäntää 903 kampuran kanssa ja saaneet lähemmäs tonnisia koneista kasaan...kestää kuulemma hyvin kierroksia aina 850rpm saakka.
Tuli vain mieleen - jos valumäntien kestävyys turbokäytössä epäilyttää niin kokeilkaapa tehdä lohkoon mäntiä alhaaltapäin jäähdyttävät öljysprayt kuten monissa tehdasturboissa on. TC-koneiden virittelyä käsittelevissä threadeissa on ollut aiheesta juttua.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -