Sivu 1/1

Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 06.03.2011 16:42
Kirjoittaja k2.4
Heips, osaako kukaan kertoa kuinka tarkalleen ottaen tehdään Kapan, esimerkiksi turvatyynyn valon nollauksessa tarvittavan OBD- kaapelin modaus.
Yksityiskohtaisia neuvoja tarvitaa, eli mitä liitetään mihin, ja ennen kaikkea mikä on k-line, kun se täytyis nähtävästi kytkeä 3-pinniin... Kytkishän sen, kun tietäis mikä se on... Minulla on VAG KKL piuha ja siihen sopiva kolmenapanen "fiatin" välipiuha.

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 06.03.2011 22:30
Kirjoittaja A Bart
Millä ohjelmalla aattelit koittaa nollausta?
Jos sulla on (kkl) obd=>fiat välijohto olemassa, niin mä ainakin sain tuolla yhdistellmällä ilman mitään modausta kapan motronikkiin yhteyden.
Bäkipuolta en koittanut, ja tuotakin vain kun halusin koittaa että pelittääkö.

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 07.03.2011 19:13
Kirjoittaja k2.4
Fiat Ecuscannilla ajattelin. Ei saanut yhteyttä bägiin, eikä abs:iin. Oliko se motronicin pistoke siellä virtalukon luona? siitäkään ei kyseisellä ohjelmalla saanut yhteyttä ecuun. Bägin töpseli on oikealla puolella olevan luukun alla. Millä ohjelmalla kokeilit?

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 08.03.2011 10:01
Kirjoittaja A Bart
Ecuscan vaatii sitten että on maksullinen versio, jottä puhuu tuota 2.10.3 motronikkia.
Abs liitin ajovaloumpion takana kuskinpuolella.
Bäkin liitin tosisaankin sen luukun alla hanttarin jalkatilassa.

Abs:ssää ja airbäkiä (uudempaa ?) tuo puhuu muutenkin.

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 08.03.2011 10:38
Kirjoittaja Luigi
Minun ymmärrykseni mukaan Kappan airbag tarvitsee "adapter cable 2:n", eli tämmöisen kytkennän OBD-kaapelin ja auton tai välijohdon väliin:
Kuva
Tämä siis tuolta sivulta:
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Kytkennän voinee tehdä OBD-kaapelia muokkaamallakin, eli vetää vaikka johdot liittimestä ulos, ja yhdistää niitä sitten tarpeen mukaan. Pitäisi itsekin joskus kokeilla. Tosin, sanotaanhan siellä näinkin:
PLEASE NOTE: For the old (non-EOBD) vehicles with 3-pin diagnostic connector you need UNMODIFIED interface with 3-pin adapter.
Eli tuon mukaan taas homman pitäisi toimia suoraan ilman modauksia?

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 08.03.2011 12:18
Kirjoittaja Luigi
OK, nyt alkanen ymmärtää tätä kuviota: Jos autossa on OBD-liitäntä, johon myös airbagit, ABS:t sun muut on yhteydessä, tehdään noita modauksia siihen obd-piuhaan tarpeen mukaan. Jos käytetään sitä 3-nastaista diagnostiikkapiuhaa, jollainen löytyy esim. Punto 1:sten airbageille ja varmaan saman ikäluokan Kappoihinkin, ei mennä modailemaan kaapelia.

Tässä ketjussa Marean omistaja sai kontaktin boksiin vasta, kun oli korjannut kontaktivian matkustajan istuimen tunnistinjohdossa (varsin mielikuvituksellinen syy-yhteys, mutta voisihan tietysti joku oikosulku pistää ohjausboksin jumiin):
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=411

Tuolla FiatECUScanin sivulla muuten ei puhuta mitään Fiatin 3-nastaisesta liitännästä vanhojen Puntojen airbagien ja ABS:ien kohdalla, vaikka ko. autoissa ei todellakaan mitään OBD-liitäntää ole. Hieman sekava sivu siis.

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 08.03.2011 12:53
Kirjoittaja A Bart
Tuota vähän ihmetttelinkin, kun tuo k-line ampuu muistaakseni obd liittimestä nastasta 7 ulos.
Siihen kun lyö tuon 3-pinni adapterin niin keskustellaan suoraan ecun kanssa.
L-linja tulee sitten jostain toisesta natsasta mutta sekin on kytketty tuossa adapterissa oikein.

Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan

Lähetetty: 23.03.2011 17:50
Kirjoittaja A Bart
Tästäkään mitään kuulunut.....
Neuvo näitä nyt sitten.