Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Heips, osaako kukaan kertoa kuinka tarkalleen ottaen tehdään Kapan, esimerkiksi turvatyynyn valon nollauksessa tarvittavan OBD- kaapelin modaus.
Yksityiskohtaisia neuvoja tarvitaa, eli mitä liitetään mihin, ja ennen kaikkea mikä on k-line, kun se täytyis nähtävästi kytkeä 3-pinniin... Kytkishän sen, kun tietäis mikä se on... Minulla on VAG KKL piuha ja siihen sopiva kolmenapanen "fiatin" välipiuha.
Yksityiskohtaisia neuvoja tarvitaa, eli mitä liitetään mihin, ja ennen kaikkea mikä on k-line, kun se täytyis nähtävästi kytkeä 3-pinniin... Kytkishän sen, kun tietäis mikä se on... Minulla on VAG KKL piuha ja siihen sopiva kolmenapanen "fiatin" välipiuha.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Millä ohjelmalla aattelit koittaa nollausta?
Jos sulla on (kkl) obd=>fiat välijohto olemassa, niin mä ainakin sain tuolla yhdistellmällä ilman mitään modausta kapan motronikkiin yhteyden.
Bäkipuolta en koittanut, ja tuotakin vain kun halusin koittaa että pelittääkö.
Jos sulla on (kkl) obd=>fiat välijohto olemassa, niin mä ainakin sain tuolla yhdistellmällä ilman mitään modausta kapan motronikkiin yhteyden.
Bäkipuolta en koittanut, ja tuotakin vain kun halusin koittaa että pelittääkö.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Fiat Ecuscannilla ajattelin. Ei saanut yhteyttä bägiin, eikä abs:iin. Oliko se motronicin pistoke siellä virtalukon luona? siitäkään ei kyseisellä ohjelmalla saanut yhteyttä ecuun. Bägin töpseli on oikealla puolella olevan luukun alla. Millä ohjelmalla kokeilit?
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Ecuscan vaatii sitten että on maksullinen versio, jottä puhuu tuota 2.10.3 motronikkia.
Abs liitin ajovaloumpion takana kuskinpuolella.
Bäkin liitin tosisaankin sen luukun alla hanttarin jalkatilassa.
Abs:ssää ja airbäkiä (uudempaa ?) tuo puhuu muutenkin.
Abs liitin ajovaloumpion takana kuskinpuolella.
Bäkin liitin tosisaankin sen luukun alla hanttarin jalkatilassa.
Abs:ssää ja airbäkiä (uudempaa ?) tuo puhuu muutenkin.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Minun ymmärrykseni mukaan Kappan airbag tarvitsee "adapter cable 2:n", eli tämmöisen kytkennän OBD-kaapelin ja auton tai välijohdon väliin:
Tämä siis tuolta sivulta:
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Kytkennän voinee tehdä OBD-kaapelia muokkaamallakin, eli vetää vaikka johdot liittimestä ulos, ja yhdistää niitä sitten tarpeen mukaan. Pitäisi itsekin joskus kokeilla. Tosin, sanotaanhan siellä näinkin:
Tämä siis tuolta sivulta:
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
Kytkennän voinee tehdä OBD-kaapelia muokkaamallakin, eli vetää vaikka johdot liittimestä ulos, ja yhdistää niitä sitten tarpeen mukaan. Pitäisi itsekin joskus kokeilla. Tosin, sanotaanhan siellä näinkin:
Eli tuon mukaan taas homman pitäisi toimia suoraan ilman modauksia?PLEASE NOTE: For the old (non-EOBD) vehicles with 3-pin diagnostic connector you need UNMODIFIED interface with 3-pin adapter.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
OK, nyt alkanen ymmärtää tätä kuviota: Jos autossa on OBD-liitäntä, johon myös airbagit, ABS:t sun muut on yhteydessä, tehdään noita modauksia siihen obd-piuhaan tarpeen mukaan. Jos käytetään sitä 3-nastaista diagnostiikkapiuhaa, jollainen löytyy esim. Punto 1:sten airbageille ja varmaan saman ikäluokan Kappoihinkin, ei mennä modailemaan kaapelia.
Tässä ketjussa Marean omistaja sai kontaktin boksiin vasta, kun oli korjannut kontaktivian matkustajan istuimen tunnistinjohdossa (varsin mielikuvituksellinen syy-yhteys, mutta voisihan tietysti joku oikosulku pistää ohjausboksin jumiin):
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=411
Tuolla FiatECUScanin sivulla muuten ei puhuta mitään Fiatin 3-nastaisesta liitännästä vanhojen Puntojen airbagien ja ABS:ien kohdalla, vaikka ko. autoissa ei todellakaan mitään OBD-liitäntää ole. Hieman sekava sivu siis.
Tässä ketjussa Marean omistaja sai kontaktin boksiin vasta, kun oli korjannut kontaktivian matkustajan istuimen tunnistinjohdossa (varsin mielikuvituksellinen syy-yhteys, mutta voisihan tietysti joku oikosulku pistää ohjausboksin jumiin):
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=6&t=411
Tuolla FiatECUScanin sivulla muuten ei puhuta mitään Fiatin 3-nastaisesta liitännästä vanhojen Puntojen airbagien ja ABS:ien kohdalla, vaikka ko. autoissa ei todellakaan mitään OBD-liitäntää ole. Hieman sekava sivu siis.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Tuota vähän ihmetttelinkin, kun tuo k-line ampuu muistaakseni obd liittimestä nastasta 7 ulos.
Siihen kun lyö tuon 3-pinni adapterin niin keskustellaan suoraan ecun kanssa.
L-linja tulee sitten jostain toisesta natsasta mutta sekin on kytketty tuossa adapterissa oikein.
Siihen kun lyö tuon 3-pinni adapterin niin keskustellaan suoraan ecun kanssa.
L-linja tulee sitten jostain toisesta natsasta mutta sekin on kytketty tuossa adapterissa oikein.
Re: Lancia Kappa 2.4 OBD-piuhan modaus, apua tarvitaan
Tästäkään mitään kuulunut.....
Neuvo näitä nyt sitten.
Neuvo näitä nyt sitten.