Kiristysmomentit
Kiristysmomentit
Eli 2000 tc-koneen kiristysmomentteja olen vailla. Kannentiivisteeksi aion hommata cometicin, onnistuuko alkup. pulteilla(venyvät?)/momenteilla?
Jos uudenmalliset venymäpultit, niin 2-vaiheinen kiristys 20Nm, 40Nm, ja sitten 90 astetta ja 90 astetta.
Kiristysjärkkä
8 6 2 5 10
7 3 1 4 9
(Nuo 9 ja 10 jakopään puolella)
Varmaan menevät tavallisillakin, mutta viritettyyn ja etenkin ahdettuun kannattaisi ne kovat pultit hankkia. Ne vedetään sitten vaan momenttiin toisin kuin nuo venyvät mallit.
Kiristysjärkkä
8 6 2 5 10
7 3 1 4 9
(Nuo 9 ja 10 jakopään puolella)
Varmaan menevät tavallisillakin, mutta viritettyyn ja etenkin ahdettuun kannattaisi ne kovat pultit hankkia. Ne vedetään sitten vaan momenttiin toisin kuin nuo venyvät mallit.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Varmasti, jos kaupasta vaan löytyisi sopivalla mitalla...
Tuolla varaosapuolella on juuri kaupattu kovia kannen pultteja vähän aikaa sitten, katselehan vanhoja ilmoituksia.
Runkolaakeripultit 20Nm + 80 astetta, 2l koneessa ne keskimmäiset pitkät 20Nm + 120 astetta. KK:t 25Nm + 90 astetta. Vinokoneesta siis edelleen kyse. Vauhtipyörän pultit 142Nm.
Tuolla varaosapuolella on juuri kaupattu kovia kannen pultteja vähän aikaa sitten, katselehan vanhoja ilmoituksia.
Runkolaakeripultit 20Nm + 80 astetta, 2l koneessa ne keskimmäiset pitkät 20Nm + 120 astetta. KK:t 25Nm + 90 astetta. Vinokoneesta siis edelleen kyse. Vauhtipyörän pultit 142Nm.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Noita kovia pultteja ei saa valmiina mistään pulttikaupasta eli kannattaneen vilaista sinne osien myyntipuolelle...
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=2583
http://fiatforum.fi/viewtopic.php?t=2583
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 26.07.2005 09:08
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kiristysmomentit
Jatketaan tähän vanhaan ketjuun.
Kyseessä 1,8 Stilo 2002 ja kiertokangen pulttien momentti. Olisiko kellään tietoa? Autodatassa oli big end bearings (20 Nm + 60 astetta), tarkoittaakohan tämä nyt runkolaakeria vai kiertokangenlaakeria? Jotenkin tuntui nuo asteet oudoille kiertokangenlaakerille.
Kyseessä 1,8 Stilo 2002 ja kiertokangen pulttien momentti. Olisiko kellään tietoa? Autodatassa oli big end bearings (20 Nm + 60 astetta), tarkoittaakohan tämä nyt runkolaakeria vai kiertokangenlaakeria? Jotenkin tuntui nuo asteet oudoille kiertokangenlaakerille.
Fiat Grande Punto 1,4 16v -08
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 26.07.2005 09:08
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Kiristysmomentit
Kiitos nopeasta vastauksesta
Fiat Grande Punto 1,4 16v -08
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99
Fiat Bravo Tjet 150 -08
Alfa Romeo GTV V6 turbo -99