Kusiaisen turbotus . . .

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Yleensä tosin se että kone ei kestä ahdettuna, johtuu useinmiten väärin järjestetystä sytytyksestä ja polttoaineensyötöstä kuin itse perusmoottorin heikkoudesta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Vaihdoin tossa eilen pyöränlaakerit taakse ja kattelin vetarihommelia vähän silläsilmällä :wink:

Eli voimansiirron vahvistukseen. Onnistuuko 127:kan tasauspyörästön asennus 600.sen laatikkoon tosiaan ihan suoraan, lue muutoksia tekemättä ?

Miten se ulomman murroksen vahvistus onnistuu kun tilaa on tosi vähän...

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Yleensä tosin se että kone ei kestä ahdettuna, johtuu useinmiten väärin järjestetystä sytytyksestä ja polttoaineensyötöstä kuin itse perusmoottorin heikkoudesta.
olet ville aivan oikees mut tuo kone mistä höpisin ei kestänyt kierroksia
ja muutkin kusiaisen koneet viritettynä on lahonnut liika kierroksiin tosin jos rajottas kierrokset noin 6000rpm niin kone varmastikin kestäs ja pitkään
Eli voimansiirron vahvistukseen. Onnistuuko 127:kan tasauspyörästön asennus 600.sen laatikkoon tosiaan ihan suoraan, lue muutoksia tekemättä ?


Tuota kannattaa kysyä jutun kirjoittajalta (hautakorpi) ja varmastikin hän vastaa tähän kysymykseen johon itsekkin haluaisin enemmän infoa
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

Kuulemani mukaan suurin suomeen tyyppihyväksytty oli 982cc, mutta taasen katsastuskonttorilta saadussa tulosteessa (tulostivat suoraan heidän ajoneuvotietokannasta) suurimman tyyppihyväksytyn mallin kuutiotilavuuden kohdalla oli enemmän, kutenkin alle 1000... Etsin sen paperin vielä jostain...
Vertailu autona voi pitää Zastava 850 / 843cc
(nimestään huolimatta sama auto kuin 600:nen)
siihen lain sallima 20% = 1011cc noin nopeasti päässä laskettuna

ja tämän voi tehdä ilman levyjarruja (zastavassa ei ole)
kuitenkin levyjä on joiltakin vaadittu
kyllähän silti levyt on järkevä vaihtoehto
Jussi
Viestit: 33
Liittynyt: 17.02.2003 21:28

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Levyt on kyllä ihan pakko pistää, kun alkaa virittelemään kusiaista; Ihan oman turvallisuudenkin vuoksi. Ei noi 4xrummut oikein pelaa muutenkaan!
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Joo levyt on jo edessä ja taaksekkin tuleepi jahka löydän satulat joissa onpi käsijarruvermeet...
muistaaksen FSO tai joku sellainen oli luovuttaja.

Onkos muuten kellään turvakaaressa sellasta "eturautaa", joka kiertäs jalkatilan etukautta, vois olla näppärä kun toi fiuden keula ei oo järin vahva

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Jussi
Viestit: 33
Liittynyt: 17.02.2003 21:28

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Juups, mulla on FSO:n satulat takana, mutta olikohan Fiat 124 tai 125:ssa kans tuollainen käypä satula en nyt just muista... :oops:

Tuo "eturauta" kävi kans mielessä kun kaaria hitsailin kiinni, mutta eipä tullu laitettua. Keulaa kyllä vähän muuten vahvistin ylim. putkilla, mutta lisää pitäisi, just in case... :roll:
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

jeps nuo mainitsemanne satulat kyl käy fso ja 124

Mut sinänsä 600:nen on kestävä
Mulla on jossakin pari kuvaa
Olen nimittäin purkanut pari (4) kolari kusiaista
2.0tc kuljettanut pissiäisen metsään
toinen paku 75kmh kylkeen
EI ole niin pahoja kuin luulisi
wanha pelti on peltiä :lol:
Harmi kun en nyt muista missä ne kuvat on
Jussi
Viestit: 33
Liittynyt: 17.02.2003 21:28

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Njoo, tankki ja akku edessä. Bensat syliin ja kipinää päälle. :shock: Ei tuo fiiatti maailman turvallisimpiakaan ole. Olikos juuri ruotsissa missä 600:nen oli kielletty aikoinaan...?

- J -
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

väitinkös minä nyt että se on turvallisin?

Se mitä minä olen jutellut naapuri maan Fiiu harrastajien kanssa Kukaan Ei Koskaan ole kuullut 600 Kiellosta
Jussi
Viestit: 33
Liittynyt: 17.02.2003 21:28

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Et, enkä niin väittänytkään :D . Totesin vain asian, koska keskustelussa oli mukana 600:sen etupää!

Ja tuo kieltoasia tuli vain jostain mieleeni, sen vuoksi esitinkin asian kysymysmuotoisena.

- J -
Avatar
Fiiutón
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 11:45
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Fiiutón »

Hei Jussi, minkälaista paineensäädintä käytit takajarruille ?
Ja mitkäs sulla on noi etujarrut ?

Ja nyt kun jarruhommiin tultiin... tossahan on siis yksipiirijarrut ???
Jos olen väärässä niin seuraava kysymykseni on turha...

Mitä kaksipiiristä jarrupääsylinteriä voi käyttää/olette käyttäneet kuussatasessa ?

TA
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Jussi
Viestit: 33
Liittynyt: 17.02.2003 21:28

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mitään erillistä paineensäädintä ei ole, jarrubalanssi on muuten aika hyvä (yllättävää kyllä!), tosin konttorilla sedät tutkivat ja testailivat hetken (autoon on haettu poikkeuslupa muutoksille).

Etujarrut on 850 specialin, menevät ns. "heittämällä" :D

- J -
juha

Viesti Kirjoittaja juha »

No mulla on vielä rummut nurkissa
On kyllä ollut kokeilua eteen ja taakse mut ei sitä oikeaa ole vielä vastaan tullut
Onhan mulla tuossa nurkassa kahdet parit 850 levyjarruja ne kiinni jollen muuta keksi

Siis 850 specialin ja coupen jarrut menee ihan suoraan
Vastaa Viestiin