Laillinen turbo

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
NesteHukka

Laillinen turbo

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Olisi 2.0 TC turbokone Hestecillä tuolla varastossa. Mitenkähän sen saisi laillisesti istutettua tuohon mirafioriin? Koppa on 1,6 koneelle rekisteröity, mutta siinä kaikki osat vastaa kakslitraista.

Koneesta irtoaa yli 300 heppaa (koneen rakentaneen varovainen arvio. Ei penkitetty), joten on aika temppu ottaa siitä käppyrät, joissa näkyy max 20% tehonkorotus.

Koneessa on Garret T-04 ja Hestec 45mm läppärungoilla.
Kannessa on muistaakseni 44mm imuvenat ja 40mm pakovenat. Nokat on 288 astetta. Alakerta on kuplan takomännillä, joista on sorvattu laesta pois, ja kampura on kevennetty. Voiteluna kuivasumppu.

Ilmeisesti sellaista asiaa, kuin turboluvat, ei enää ole olemassakaan?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ei ole lupia enää, ei. Homma menee siten että katsot tehokkaimman Mirkun (Volumetrico tai Abarth, 140hv), hankit sen paperit, muutat alustan ja jarrut samanlaiseksi kuin em. vertailumallissa on, ja penkität koneesta maksimissaan 140hv+20%.

Voi olla aikalailla säädöt pielessä jotta 168hv saadaan tuosta mainitsemastasi padasta. :lol:

Tästä katsastuksesta oli juttua jo aiemmin tässä forumissa, kannataa katsella vanhoja viestejä läpi..
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin