Integraleen kytkin

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Eli 16v grale kyseessä, vetävällä kytkimellä 235mm hakasijalla. Ehdotuksia kuunneltas mistä sais kohtuu hintasen sintteri yms. enemmän voimaa kestävän kytkimen? Itellä olis varastossa 8v gralen uusi grA OMP racingin 228mm 5 lapanen sintteri 30% vahvemmalla astelmalla, mut en tiedä viittiikö ruveta muuttamaan vetävää kytkintä painavaksi ja vaijeritomiseksi.. Onko jollain kokemusta asiasta? sachs race engineering ei ainakaan tarjonnu mitään vaihtoehtoja 16v versioon, Helix:illä olis mut maksaa yli tonnin :cry:
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Mitäs mopo-sport vantaa tarjoaa..??

Nimimerkillä kokemuksia ja halpoja sekä hyviä sellaisia..
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Ei ollu asetelmaa ku vaan 228mm eli 8v grale, turbo thema yms.
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja mikah »

ArtsiE kirjoitti:Itellä olis varastossa 8v gralen uusi grA OMP racingin 228mm 5 lapanen sintteri 30% vahvemmalla astelmalla, mut en tiedä viittiikö ruveta muuttamaan vetävää kytkintä painavaksi ja vaijeritomiseksi..
Miks se vaijeritoimiseksi pitää muuttaa? Jostain 16v Themasta kytkin vipu ja sylinterin teline, niin se on siinä. Niissä kun on myös normaalia kytkintä hydraulisena.
Ps. gr.A kytkinlevy on isommalla poorilla.
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

On vai! hyvä tietää, pääsee paljon vähemmällä, mut tota poordi hommaa en oo kokeillu kytkin akseliin, ostin sen grA:na ja ajattelin et samaan akseliin sopis, tarvii huomenna heti kattoo, kylmä hiki valuu jo.. jos jollain on tommonen ylimääräinen theman teline+vipu ni saa tarjota
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

Kyllä se OMP:n kytkin on ihan vakiolaatikkoon.
Sylinteristä en muista onko se samanlainen molemmissa, mutta sillä siitä selviää kun hankii Themasta kaikki osat.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Vetävässähän on ainakin ilmoitettu jonkin verran enemmän jousivoimaa, tais olla about 10%. Siis kun vertaa 8v ja 16v Gralen arvoja, ja myös tuo 16v:n on myös isompi halkaisijaltaan. Viilatuissa Coupéissa ovat jonkin verran käyttäneet 156:sen GTA:n asetelmaa sintterin kanssa joten joku Coupé-mies voisi kertoa mitä se kestää vääntöä? Seuraava askel niillä on ollut ilmeisesti sit se Helixin tuplajousiasetelma... Tuolla tuningpuolen (ftcf.org) Coupé-osastolla on asiasta ainakin jotain tarinaa jos oikeen muistan.

Mites paljon Artsilla tarttis paketin kestää vääntöä, ja oliko jollaan kokemuksia tuosta OMP:n paketista?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Hmm, oliko 16V theman työsylkyssä tosiaan joku erillinen teline ? Hatara muistikuva että sylkky olisi tullut suoraan vaihteiston korvaan kiinni ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Tossa muutama vaihtoehto:

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Lanci ... 1434wt_941

http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Lanci ... 1434wt_941

Laadusta tai väännönkestosta ei hajua. Kai noista joku voi ihan hyväkin olla, ainakin itelleni mietin jotakin noista.....ellei Quartermasteria saa levytettyä järkevillä levyillä.

Sachs Race Engineeringin asetelma olis ainakin TODELLA pitävä sintterilevyn kanssa...sääli ettei Lanciaan sitä enää saa. :cry:
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Vetävässähän on ainakin ilmoitettu jonkin verran enemmän jousivoimaa, tais olla about 10%. Siis kun vertaa 8v ja 16v Gralen arvoja, ja myös tuo 16v:n on myös isompi halkaisijaltaan. Viilatuissa Coupéissa ovat jonkin verran käyttäneet 156:sen GTA:n asetelmaa sintterin kanssa joten joku Coupé-mies voisi kertoa mitä se kestää vääntöä? Seuraava askel niillä on ollut ilmeisesti sit se Helixin tuplajousiasetelma... Tuolla tuningpuolen (ftcf.org) Coupé-osastolla on asiasta ainakin jotain tarinaa jos oikeen muistan.

Mites paljon Artsilla tarttis paketin kestää vääntöä, ja oliko jollaan kokemuksia tuosta OMP:n paketista?
Olis kyl vetävä kytkin varmasti parempi ainaski vakiona, mut tommonen omp olis valmiina hyllyssä ni vois senkin johonki käyttää.. kokemusta kytkimestä sen verran et kaverilla raumalla tie themassa paikallaan tommonen paketti ja ei siinä ainakaan luista, theman voimista tarkkaan en tiedä mut hyvän matkaa +300hv luulisin. Oman moottorin väännöistä tai tehoista ei vielä hajuakaan, lohkon vien huomenna koneistamoon poraukseen ja sirpiksi sorvatun kampiakselin tasapainotukseen.. osia oon hyllyyn keräilly, evo 9 mitsun stroukki wisecot 85,5, matalat ja kevyet on, alfan 11mm pidemmät kanget, peltisarja, 50mm trust hukkaportti, hks gt 3040 ahdin, (riittää +500) hap-racingin tekemät nokka-akselit(samalla profiililla ku Alamäen Matin rallicross civicissä mutta pienemmällä nostolla)45mm läppärungot, lohkoon tehty 12mm kirteet arp:n pulteille, liekkirengas tiiviste, ja haltech tarvis seuraavaks hankkii.. siinä jotain moottorista.. toivottavasti ny ainaski enemmän tulis ku vakiossa :wink:
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

tommi nylund
Lähetetty: 04.3.2010 18:39 Viestin aihe:
Tossa muutama vaihtoehto:

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://www.ar-racingshop.de/product_inf ... 7088104548

http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Lanci ... 1434wt_941

http://cgi.ebay.de/Sport-Kupplung-Lanci ... 1434wt_941

Laadusta tai väännönkestosta ei hajua. Kai noista joku voi ihan hyväkin olla, ainakin itelleni mietin jotakin noista.....ellei Quartermasteria saa levytettyä järkevillä levyillä.

Sachs Race Engineeringin asetelma olis ainakin TODELLA pitävä sintterilevyn kanssa...sääli ettei Lanciaan sitä enää saa.

Kiitos Tommille linkeistä! olen kans kuullu tosta sachs racen asetelmasta hyvää, mutku ei saa enää.. :cry: tarvii noista vaihtoehdoista ruveta valitsee jos tota omp:n kytkintä en tohon käytä. Kaverib drift skylineen vaihdoin joskus Quartermasterin kytkimen, oli tosi v-mäinen laittaa kaikki levyt samaan asentoon toisiinsa nähden kun ei ollu ylimääräistä kytkiakselin tumppia, hienosti toimi kyl sitku paikalleen sai, 428hv ja vaikka kuinka kytkimellä potkas vaihteesta riippumatta ni kytkin ei periks antanu.
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Helixillä näytti olevan n. 450Nm kestävää kytkintä Lanciaan. Jos tähän pätee sama mitä SRE:n pakettiin niin tuon se kestää varmasti oli käyttö miten raakaa tahansa....vähemmän raa´asti käytettynä riittänee vielä pidemmällekin, kuten myös Sachsilainenkin. Helix on vahvasti meikäläisen listalla harkittavana jos monilevytys ei syystä tai toisesta onnistukaan...

Quartermaster kestää 3-levyisenä kuparilevyillä 1200Nm väännön luvatusti, joten ei sen pidäkään luistaa vaikka kuinka kytkimellä ampuis. :cool:

Moottorispeksit kuulostaa ookoolta. Onko katukäyttöön vai johonkin kilpahurjasteluun tuloillaan? Saiko ARP:ltä jo Fiatin koneeseen pultteja vai otitko mittatilauksena?
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tuossa muuten juttua noiden Coupé-miesten Helixiestä. Eli tuon tuplajousinen pitäis kestää kotimaisten mittausten mukaan 600Nm...
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=9401.0
http://ftcf.org/smf/index.php?topic=8228.0

Jotenkin vaan tuntuu et tolla paketilla se OMP:n kytkin joutuu koville :lol:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pele »

Tuommoistakin näkyy olevan tarjolla: http://www.ef-racing.it/index.php?main_ ... cts_id=267
Mulla on tuossa kilpurissa Saschin asetelma,tiedä sitten onko samanlainen mistä puhuitte,mutta hyvin pitää,ja on aika jämäkän oloinen,vaikka vanha onkin.
Samanlainen näkyi olevan "MPK":n Sprint-Lanciassa,ja poweria taisi parhaimmillaan olla 450hv.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja Pele »

Sattuipa tällainen paketti silmiin.Tässä olisi varmaan kaikille pitovaikeuksista kärsiville ratkaisu.
Täytyy melkein laittaa harkintaan uutta konetta varten.Eipä ois varmaan kytkin enää se heikko lenkki
Linkki: http://www.prospeed.bg/bg/product/4858
Hintaa paketilla euroissa n.1500.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin