Integraleen kytkin

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Puristusvoimanperusteella esmes PO-metalkin nuo astelmat mittaa. Korjaamokirjassa on myös astelman puristusvoimat kerrottu joten sieltä löytyy niitä vertailukohteita :wink: .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja Pele »

Jep!
8V Integralen korjaamomanuaalista lainattu: Spring loading 600daN
16V Integrale 650daN
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

No niin, säädössä on käyty ja vituttaa ja riemastutta samaan aikaan :? 1,05bar painetta 468hv 460nm 8) rupes oikeen hymyilyttämään kun eka kunnon veto hukkis löysimmällä. eli kone virtaa ihan mukavasti.. sit 1,15bar noin 500nm ja 500hv, kytkin alko luistamaan rajusti ja sen jälkeen sit vaan yhtä kytkimen luistoa.. kone toimii hienosti, 3500rpm alkaa vetämään noin 4500 max vääntö jossain 6000-7000 välissä max teho koska ei keritty säätämään sytkäkarttaa loppuun, eli vaan 15astetta ennakkoa max ahdolla. suunitelma oli ajaa yli 1,5bar paineilla mut ei nyt ainaska tarvii kun voimaa siunaantuu pienemmälläkin. ongelmakin ilmaantu koneeseen, vettä menee hieman johonkin sylinteriin, tarvii repiä kansi pois pääsiäisenä ja tarkistaa mistä vuotaa. :cry:
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvin tuntuu olevan pannussa puhtia - onnittelut! 8) Kyllähän nuo lukemat jo tarvii aika radikaalit kytkinratkaisut.

Nyt pitäis tietysti kaivella jostain vanhaa keskustelua kun ei muista millainen kansipahvi sulla siellä olikaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

1,9mm spesso erillisillä liekkirenkailla.. tosiaan tota voimapuolta olis tuntunu tulevan vielä huomattavasti lisää jos vehkeet olis kestäny, 8,45 laskennallinen puristus ja pienellä ennakolla+pienellä paineella anto kyl reilusti yli omienkin odotusten voimaa, taitaapi se veivisuhteen muutto hieman auttaa asiaa.
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Jumaliste 8) Asialliset numerot :) Millä olet muuttanut veivisuhteen ? Itsellä työn alla muutos alffan veiveillä ja evo mitsun mukeilla. Eniten kiinnostais millaset nokat on paikalla ja millasella ajotuksella ?

Cometicilla ajattelin näin alkuun lähteä liikkeelle, saapi sitten nähdä mitä kestää. Kytkin on itellä vielä auki kun haluisin monilevyisen massalevyillä :roll: Scaralla tosiaan näytti olevan jotain variaatiota, paljonkohan hintaa ? Ja mahtaako vaijeri kestää tuollasen asetelman jäykkyyttä, mehukytkimille kun taitavat olla tarkoitettu, ja ennen kaikkea onko mahdoton käyttää.
Fiat Uno Turbo i.e -88
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Juurikin samoilla osilla kun sulla on eli suhteeksi tulee 173,3. nyt vaan itellä pelko kun moottori on porattu 85,5 ja 12mm pinnapultit että onko lohko jostain kohdasta antautunut, selviää lähipäivinä.. nyt kaljaa ääntä kohti ja suunnitellaan :D kytkin itellä kans tällä hetkellä avoinna, raha kans nyt rajoitta hankinta intoa, mut luulen et käytetty quarter maste 7,25" ja siihen niittaa fiatin poorit vanhosta levyistä, väännön keston pitäs olla ainakin riittävä ja siirtää ongelman melko varmasti vaihteistoon :( . voipi olla etuveto uno melko villi peli kunnon tehoilla, luulis pienen mustan vanankin piirtävän :lol:
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Juu, tuo 1,73 suhde alkaa olla jo ihan kohtalainen vakioon nähden. Mikäli sulla lohko helpannu tuolla porauksella niin heitän betonit lohkoon :? Kansipulttiratkaisu itellä myös avoin, mutta luulen että pysyttelen 10mm paksuudessa, sakemannit kun väittävät kestävän 700hp. Rahahan se on mikä tässä leikissä rajoittaa. Pyörittelin tallilla tuollasta QM asetelmaa ja vaikutti melkosen jäykältä, mut niin ne varmaan kaikki 184mm monilevyasetelmat. Mun puolesta vois olla isompikin halkaisijaltaan jos olis hiukan löysempi. Vanhoista levyista vois saada nippanappa sovellettua vaikkei purettuna ihan 1:1 sovikaan (purettu on). Hyvä se on kytkimen toimittaa voimansiirron sulakkeen roolia mut toisaalta ihan kiva että pitäiskin jotain. Juu olis se kiva jos edes piirtäisi vanaa mutta kun moneen vuoteen ei ole puhkunu lainkaan :(
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja Pele »

Hyvin on kyllä henkeä! :) :shock: Onnittelut!Outo homma kyllä tuo veden pääsy sylinteriin.En oo kyllä vastaavista ongelmista kuullut,siis jos kansipahvipuoli on ollut kunnossa.85,5 on kyllä aika iso poraus tuohon,mutta ei luulisi niin tiukalle olevan mitoitettu.Onko pahvi mallia joka vaatii urat lohkoon? Jos koneistus on vähän nafti.Ensin alkuun piti,mutta lämpiämisen ym. muutosten myötä ei enää pidäkään??
No,avaamallahan se sitten selviää,mitäpä näitä veikkailemaan.Harmi homma silti.Toivottavasti ei mitään vakavampaa.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Siinähän alkaa olemaan jo ihan isojen poikien lukemia! Onnittelut tuloksesta, toivottavasti ei mitään vakavampaa ole sen vesivuodon takana.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Mahtava on kone ja täytyy myöntää että kateellinen olen. :bow: Olis kilpailukykyinen moottori street-b:ssä isommalla paineella. :mrgreen:
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos pahvi on malliltaan ilman uria lohkossa niin katso ettei liekkirengas tule yhtään sylinterinsisälle. Meinaan jos hoonauksen jäljiltä on lohkossa reilumpi viiste niin liekkirengas kurkkaa aika reilusti yli ja ottaa lämpöä iha pirusti itteensä...
Samaten liekkirengas ei tietenkään tiivistä oikein jos sisimmäinen kynsi on palotilassa.

Oliko muuten kanteen tehty mitage modauksia. Nokkapuolikin kiinnostaa. :D
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

Kiitos kaikille onnitteluista :bow: vastauksia toivottavasti kaikille, nyt kansi purettu pois ja lohko onneksi ehjä HUH! tiiviste mallia irtoliekkirenkaat mitkä ei vaadi liekkirengasuria, ja pienet kynnet ymmärtääkseni kanteen päin(korjatkaa jos olen väärässä, oppirahojahan tässä maksellaan) kansi ja lohko on plaanattu. 1 ja 3 sylinteriin menee vesi liekkirenkaan välistä lohkon puolelta jostain syystä. liekkirenkaan reikä 85mm ja olen siitä hionut 0,5mm lisää että sopii 85,5 männille. mäntä tulee lohkon yli noin 0,75mm, tiiviste 1,9mm, palje noin iso koska matala mäntä "keinuu" jonkin verran. toi väisäsen edotus et liekkirengas lämpeis hirveesti kuulostas jotenkin järkevältä, mutta ehdotelkaa ihmeessä mikä muu on voinut mennä vikaan? olikos kellään kokemusta onko cometicciä esim 86 porauksella? nokka akselit hap-racing hionut vapari akseleista 279 asteiset musitaakseni ja aika pienellä nostolla 9,5mm paikkeilla (olisin itse halunnut enemmän nostoa mutta onneksi uskoin maestron puheita et turbo kone ei hirveetä nostoa tarvitse) 100e kappale maksoi. ajoitus 1,80mm imu auki ja 0,90 pako ykk:ssa, penkissä ei keritty nokkia säätämään vielä tosta lähtöarvosta mihinkään koska se kytkin antautu.. kaasuunvastaavuus ja käynti inmeen nättiä jopa tyhjäkäynnin tuntumassa. Ei taida lancian vaihteisto tykätä street-b vartti rykäsyistä vaikka moottorissa henkeä onkin. monelle(itseni mukaan lukien) toi teho noin pienellä paineella ihmetyttää, taitaa toi 16v kansi olla tosiaan melko hyvä :wink: , vakio venttiilit mulla siinä on ja itte olen portannu.
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Jos olet joutunu hiomaan liekkirengasta isommalle poraukselle se voinee olla pääsyyllinen.
Sisin kynsi kun taitanee tuosta nyt puuttua... :roll:

Itsellä on aivan sama ongelma navalinenpaffilla ja en tiedä mitä sille ny tekisin. Onneksi ei oo rahaa ni saapi paskat olla...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
ArtsiE
Viestit: 89
Liittynyt: 18.02.2010 20:22
Paikkakunta: Eura

Re: Integraleen kytkin

Viesti Kirjoittaja ArtsiE »

juurikin näin, liekkirengasta hiottu ohuemmaksi ja sisin kynsi puuttuu, olisin luullu et pitäis tollaikin mutta näköjään ei, uskaltaiskohan cometicin 85mm reikää hivasta puolimilliä?
lancia delta integrale 16v(harrasteauto)
lancia delta integrale 8v(tiensä päässä..)
fiat 131 supermirafiori 2l TIC (käyttöauto)
ex fiat punto gt
skyline r32 gt-r (käyttis kesällä)
ex turbo ritmo 130tc
Vastaa Viestiin