Tipo 1,6 tc hammashihna
Tipo 1,6 tc hammashihna
muokattu
Viimeksi muokannut am, 14.10.2007 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helpoiten saat ajoitukset pysymään kohdallaan kun merkkaat nokkien asennot tussilla ennen remmin irroitusta - paljon tarkempi tapa kuin ajoitusmerkkeihin luottaminen. Kampiakseli ei kyllä pääse pyörähtelemään jos et jätä vaihdetta päälle ja työnnä autoa...
Tätä menetelmää käyttäen voit jättää koneen sellaiseen asentoon jossa männät ei ole yläkuolokohdassa - riski taittaa venttiili jos nokka-akseli pääsee pyörähtämään, pienenee merkittävästi. Ei niitä silti pyöritellä kannata koska venttiilit voi osua toisiinsakin.
Kokeile hihnapyörästä onko vesipumpun akselissa klappia (omassani oli tätäkin). Kulunut vesipumppu alkaa pitämään ääntä.
Tätä menetelmää käyttäen voit jättää koneen sellaiseen asentoon jossa männät ei ole yläkuolokohdassa - riski taittaa venttiili jos nokka-akseli pääsee pyörähtämään, pienenee merkittävästi. Ei niitä silti pyöritellä kannata koska venttiilit voi osua toisiinsakin.
Kokeile hihnapyörästä onko vesipumpun akselissa klappia (omassani oli tätäkin). Kulunut vesipumppu alkaa pitämään ääntä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -