turbo monojettiläiseen

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
JKAM
Viestit: 45
Liittynyt: 02.03.2008 09:26
Paikkakunta: nivala

turbo monojettiläiseen

Viesti Kirjoittaja JKAM »

jees elikkä onko voiko mahdollisesti ahtaa monojettiläisellä ruutalla olevaa konetta ja jos voi niin mitä muutoksia tarvii

ainahan sitä kaiken saa pelaan mutta onko järkevää?

tarkoituksena olisi ihan huviksi asentaa juhannus uunoon ahdin mahdollisimman halvalla ilman mitään erikoisempaa tehonlisäystä ajatellen vaan periaatteella ku olisi mukava että on turbo :shock:

olen kyllä monia tunteja istunut koneella seikkaillen mitä moninaisimmilla sivuilla mutta ei oikeen mitään tietoa ole saanut irti

kiitos jo etukäteen ja kiitos ei kommentteje laita MS ja yms. vastauksia
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
mikah
Viestit: 1074
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mikah »

Tosin leimaa ei ihan helposti saa, kun ovat alkujaan vähäpäästöisiä. Mutta jos ei tarvetta leimalle, niin siitä vaan.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Kyllä mulla kehui päästöjä, kun on kattikin paikallaan. :lol:
Tosiaan tietoa on erittäin hankala löytää turbottamiseen tuolla ruutalla, siksi itsekkin sain toimimaan vain kokeilemalla ja käyttämällä maalaisjärkeä.
Onkos kyseessä Uno vai mikä kampe?
Muistaakseni tuota monojettiä oli vain Unon faceliftin alkuvuosina.
Suoraan tuo ei turbon kanssa toimi, vaan muutoksia pitää tehdä sinnetänne. :wink:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
JKAM
Viestit: 45
Liittynyt: 02.03.2008 09:26
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja JKAM »

juu uunohan se on 1.0 i.e vuosmallia 92

noh jäi sanomatta mutta käy leimaan ennen urbon asennusta ja pitkälle leimalle turbo paikoilleen ku nimen omaan kyseessä juhannus auto (mattamustaa+pinkit liekit)

elikkäs projektin vois aloittaa näin notta rauta/putkitus hommat ensin ja sitte vasta se eotiikan kanssa näpertely :roll:

onko mitään mahdollisuuksia saaja niin ku inside piirin tietoa mitä kaikkia osia mahollisesti pitää modata/vaihtaa

en tiiä sitte tosta turbosta että onko oikian kokonen yms mutta laitan kumminkin
1.7 Tdi astra toimii luovuttajana sen suhteen
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Laittomalla kamppeella ei sitten parane joutua mihinkään onnettomuuteen, ainakaan niin että tulee henkilövahinkoja... :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ite vähän suhtaudun negatiivisesti moiseen toimintaan.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
JKAM
Viestit: 45
Liittynyt: 02.03.2008 09:26
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja JKAM »

noh ainahan sitä voi sattua mutta ajo matka tolla nuunolla on 4km joskus juhannuksen tienoilla mutta voipi olla että ei tuu leimaa joten tekniikka siirtynee kokonaisuudessaan 127 mikä on ollunna rojektina tossa 04 vuodesta lähtein :P


kyllähän lain säätäjät on keksineet taas :evil: jälkiturbon penkitys papereissa pitää olla ahtopaine käyrä näkösällä ja minimi paineet 1bar JEI että on kiva
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

No tuo kilon minimipaine ei ainakaan mistään lakiteksteistä löydy joten kehottaisin kysymään eri konttorilta, jos sieltä moisen vitsin kuulit. :lol: Se on totta että maksimi ahtopaine pitää mainita ja saattavat sen otteeseen merkitäkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Harvassa taitaa olla penkit, joista saa myöskään ahtopainekäyrän. Sen sijaan ihan harvassa ei ole katsarit, jotka on työstään pahasti kuutamolla. :lol: Maksimiahdot kyllä pitää olla penkityspaperiin merkittynä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
JKAM
Viestit: 45
Liittynyt: 02.03.2008 09:26
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja JKAM »

näin minäkin toivon että olisi katsurin huono vitsi mutta juuh täytynee käydä kokeileen jossain muualla sitte katsuroimassa :D

mutta oikiasti olis aikas villi jos vaan pitäis paikkansa siinä olis firen konekkin aika soikiana tollasilla paineilla
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

0,3bar on ohjeistettu minimi ahtopaine katsastuksessa.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19326
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

mutta oikiasti olis aikas villi jos vaan pitäis paikkansa siinä olis firen konekkin aika soikiana tollasilla paineilla
Ei välttämättä, voihan sinne olla jäänyt vaikka prikka ahtoputkeen tai kone hengittää muista syistä niin tavattoman huonosti... :lol:

No, onneksi petkutuksiin ei ole tarve mennä kuten tuossa edellä mainittiinkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
JKAM
Viestit: 45
Liittynyt: 02.03.2008 09:26
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja JKAM »

ohhohh

popeliksi meni kaupan eli nyt pitää sitte rueta kahteleen te turbokin tähän rojektiin

toi huonosti henkittävä kone kävi kyllä mielessä mutta saa nyt nähä millon sitä oikeen kerkiäis laittaan
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

luigi kirjoitti:Maksimiahdot kyllä pitää olla penkityspaperiin merkittynä.
Tämä tieto tulee merkitä myös rekisteritietoihin.

Uusimmissa LMP:n soveltamisohjeissa koskien auton rakenteen muuttamista:

Muutoskatsastusta edellyttävän vaihdetun tai muutetun moottorin käyttövoima, iskutilavuus, suurin nettoteho, moottorin numero, sylintereiden lkm, moottorin tunnus, apulaitteet (ahdin ja ahtoilman jäähdytin sekä ahtimen merkki ja malli), merkitään Moottori-ikkunalla niille kuuluviin kenttiin mahdollisten aiempien tietojen tilalle. Muut muutokseen liittyvät erikoisehdot merkitään Erikoisehdot -ikkunalle joko, Osa-alueen Moottori vakiomuotoisia erikoisehtoja käyttäen tai niiden puuttuessa vapaamuotoisia erikoisehtoja (esim. Ahtopaine (); Polttoaineen suihkutuslaitteiston merkki () ja malli (); Kaasuttimien merkki (), malli () ja lukumäärä (); Moottorinohjainlaitteen merkki () ja malli ()) Selite-kenttään tallentaen.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Vastaa Viestiin