turbo monojettiläiseen
turbo monojettiläiseen
jees elikkä onko voiko mahdollisesti ahtaa monojettiläisellä ruutalla olevaa konetta ja jos voi niin mitä muutoksia tarvii
ainahan sitä kaiken saa pelaan mutta onko järkevää?
tarkoituksena olisi ihan huviksi asentaa juhannus uunoon ahdin mahdollisimman halvalla ilman mitään erikoisempaa tehonlisäystä ajatellen vaan periaatteella ku olisi mukava että on turbo
olen kyllä monia tunteja istunut koneella seikkaillen mitä moninaisimmilla sivuilla mutta ei oikeen mitään tietoa ole saanut irti
kiitos jo etukäteen ja kiitos ei kommentteje laita MS ja yms. vastauksia
ainahan sitä kaiken saa pelaan mutta onko järkevää?
tarkoituksena olisi ihan huviksi asentaa juhannus uunoon ahdin mahdollisimman halvalla ilman mitään erikoisempaa tehonlisäystä ajatellen vaan periaatteella ku olisi mukava että on turbo
olen kyllä monia tunteja istunut koneella seikkaillen mitä moninaisimmilla sivuilla mutta ei oikeen mitään tietoa ole saanut irti
kiitos jo etukäteen ja kiitos ei kommentteje laita MS ja yms. vastauksia
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Kyllä mulla kehui päästöjä, kun on kattikin paikallaan.
Tosiaan tietoa on erittäin hankala löytää turbottamiseen tuolla ruutalla, siksi itsekkin sain toimimaan vain kokeilemalla ja käyttämällä maalaisjärkeä.
Onkos kyseessä Uno vai mikä kampe?
Muistaakseni tuota monojettiä oli vain Unon faceliftin alkuvuosina.
Suoraan tuo ei turbon kanssa toimi, vaan muutoksia pitää tehdä sinnetänne.
Tosiaan tietoa on erittäin hankala löytää turbottamiseen tuolla ruutalla, siksi itsekkin sain toimimaan vain kokeilemalla ja käyttämällä maalaisjärkeä.
Onkos kyseessä Uno vai mikä kampe?
Muistaakseni tuota monojettiä oli vain Unon faceliftin alkuvuosina.
Suoraan tuo ei turbon kanssa toimi, vaan muutoksia pitää tehdä sinnetänne.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
juu uunohan se on 1.0 i.e vuosmallia 92
noh jäi sanomatta mutta käy leimaan ennen urbon asennusta ja pitkälle leimalle turbo paikoilleen ku nimen omaan kyseessä juhannus auto (mattamustaa+pinkit liekit)
elikkäs projektin vois aloittaa näin notta rauta/putkitus hommat ensin ja sitte vasta se eotiikan kanssa näpertely
onko mitään mahdollisuuksia saaja niin ku inside piirin tietoa mitä kaikkia osia mahollisesti pitää modata/vaihtaa
en tiiä sitte tosta turbosta että onko oikian kokonen yms mutta laitan kumminkin
1.7 Tdi astra toimii luovuttajana sen suhteen
noh jäi sanomatta mutta käy leimaan ennen urbon asennusta ja pitkälle leimalle turbo paikoilleen ku nimen omaan kyseessä juhannus auto (mattamustaa+pinkit liekit)
elikkäs projektin vois aloittaa näin notta rauta/putkitus hommat ensin ja sitte vasta se eotiikan kanssa näpertely
onko mitään mahdollisuuksia saaja niin ku inside piirin tietoa mitä kaikkia osia mahollisesti pitää modata/vaihtaa
en tiiä sitte tosta turbosta että onko oikian kokonen yms mutta laitan kumminkin
1.7 Tdi astra toimii luovuttajana sen suhteen
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
noh ainahan sitä voi sattua mutta ajo matka tolla nuunolla on 4km joskus juhannuksen tienoilla mutta voipi olla että ei tuu leimaa joten tekniikka siirtynee kokonaisuudessaan 127 mikä on ollunna rojektina tossa 04 vuodesta lähtein
kyllähän lain säätäjät on keksineet taas jälkiturbon penkitys papereissa pitää olla ahtopaine käyrä näkösällä ja minimi paineet 1bar JEI että on kiva
kyllähän lain säätäjät on keksineet taas jälkiturbon penkitys papereissa pitää olla ahtopaine käyrä näkösällä ja minimi paineet 1bar JEI että on kiva
Mun on pienenä rokootettu köyhyttä vastahan
No tuo kilon minimipaine ei ainakaan mistään lakiteksteistä löydy joten kehottaisin kysymään eri konttorilta, jos sieltä moisen vitsin kuulit. Se on totta että maksimi ahtopaine pitää mainita ja saattavat sen otteeseen merkitäkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Ei välttämättä, voihan sinne olla jäänyt vaikka prikka ahtoputkeen tai kone hengittää muista syistä niin tavattoman huonosti...mutta oikiasti olis aikas villi jos vaan pitäis paikkansa siinä olis firen konekkin aika soikiana tollasilla paineilla
No, onneksi petkutuksiin ei ole tarve mennä kuten tuossa edellä mainittiinkin.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Tämä tieto tulee merkitä myös rekisteritietoihin.luigi kirjoitti:Maksimiahdot kyllä pitää olla penkityspaperiin merkittynä.
Uusimmissa LMP:n soveltamisohjeissa koskien auton rakenteen muuttamista:
Muutoskatsastusta edellyttävän vaihdetun tai muutetun moottorin käyttövoima, iskutilavuus, suurin nettoteho, moottorin numero, sylintereiden lkm, moottorin tunnus, apulaitteet (ahdin ja ahtoilman jäähdytin sekä ahtimen merkki ja malli), merkitään Moottori-ikkunalla niille kuuluviin kenttiin mahdollisten aiempien tietojen tilalle. Muut muutokseen liittyvät erikoisehdot merkitään Erikoisehdot -ikkunalle joko, Osa-alueen Moottori vakiomuotoisia erikoisehtoja käyttäen tai niiden puuttuessa vapaamuotoisia erikoisehtoja (esim. Ahtopaine (); Polttoaineen suihkutuslaitteiston merkki () ja malli (); Kaasuttimien merkki (), malli () ja lukumäärä (); Moottorinohjainlaitteen merkki () ja malli ()) Selite-kenttään tallentaen.
Fiat Uno Turbo i.e -88