Onko Fiat 131:ssä ollut missään ns. siviilimallissa levyjarruja takana vakiona?
Olen käyttänyt parissakin autossa 132:n lukkoperää (modifioitu tukivarsien kiinnikkeet), ja sen levyjarruja. Aina on mennyt läpi katsastuksesta. Kuitenkin, kun säännöt tiukkenevat, ja itselleni on tullut vähän ikää, niin tällaiset asiat alkaa aina vaan enemmän huolestuttaa.
Nyt taitaa olla perän vaihdon aika Abarth-lookkiin, ja ainoat kunnolliset perät, mitä minulla on, on noita 132:n periä. Pitäisiköhän taas vaan uskaltaa
Levyjarrut takana Fiat 131:ssä
Olen kuullut huhuja että jossakin pre -77 mallissa olisi ollut, mutta luulen olevan huhupuhetta.
Mutta 131 Abarth OLI siviilimallikin, ja siinä oli levyjarrut. Olivat vieläpä täsmälleen samat kuin 132 satulat. Ongelma näissä on käsijarrujen toimiminen. Henk.koht. olen sitä mieltä että siviiliautoon kannattaa jättää vakio rummut, PALJON helpompaa elämää... Nimim. 25kertaa katsastuksen uusinut ko. syystä...
Mutta 131 Abarth OLI siviilimallikin, ja siinä oli levyjarrut. Olivat vieläpä täsmälleen samat kuin 132 satulat. Ongelma näissä on käsijarrujen toimiminen. Henk.koht. olen sitä mieltä että siviiliautoon kannattaa jättää vakio rummut, PALJON helpompaa elämää... Nimim. 25kertaa katsastuksen uusinut ko. syystä...
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Joo, käsijarruongelmat on tuttuja...
Harmi vaan että pyöränlaakerisarjan tai ainakin sen kiinnitysholkin joutuu ostamaan molempiin vetareihin, jos aikoo muuttaa ne vetarit rumpujarruille. Vanhassa perässä on nimittäin eri kokoiset poorit vetareissa.
Noh, kulutustavaraahan nuo pyöränlaakerit näissä on
On vaan vähän paha paikka, kun mulla ei ole tällä hetkellä erikseen käyttöautoa, ja operaatioon on aikaa maksimissaan pari päivää...
Harmi vaan että pyöränlaakerisarjan tai ainakin sen kiinnitysholkin joutuu ostamaan molempiin vetareihin, jos aikoo muuttaa ne vetarit rumpujarruille. Vanhassa perässä on nimittäin eri kokoiset poorit vetareissa.
Noh, kulutustavaraahan nuo pyöränlaakerit näissä on
On vaan vähän paha paikka, kun mulla ei ole tällä hetkellä erikseen käyttöautoa, ja operaatioon on aikaa maksimissaan pari päivää...