Koritina vinkit
Koritina vinkit
Olisiko kenelläkään mitään ohjeita/vinkkejä tuohon tinan käyttöön ,kun tarkoitus olisi opetella tuota tinaamista. Vai lähdenkö vain yritys ja erehdys pohjalta.
Fiat 127 900L -81
Fiat 126 -76
Fiat Multipla BiPower -98
Suzuki Vitara -97
VW Touran EcoFuel -10
GAZ 66 -91
Fiat 126 -76
Fiat Multipla BiPower -98
Suzuki Vitara -97
VW Touran EcoFuel -10
GAZ 66 -91
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Ite vedin ihan pystymetästä vaan nestekaasupolttimella kuumaks ja sit juotospastalla pyyhkisin tinattavat pinnat läpi, hinkkaat sen verran et kiiltää ku papin k*lli ja sit vaan lämmittämään peltiä niin et tina sulaa sellasena semi jähmeänä ja pakkelilastalla vaikka tasottelee. Tinattavat pinnat tietysti santapaperilla karheeks. En sit tiedä onko tähän hommaan parempiakin keinoja, mut ite pidin tätä vähän vaivalloisena touhuna. Ite en tinailis kuin saumoja...
Tuossa tuli Speden unon korissa vastaan melkeen sentin tinakerrosta pintapelleistä, se on taas merkki siitä et peltityöt on vedetty huolella vituiks aiemman omistajan toimesta.
Tuossa tuli Speden unon korissa vastaan melkeen sentin tinakerrosta pintapelleistä, se on taas merkki siitä et peltityöt on vedetty huolella vituiks aiemman omistajan toimesta.
Fiat Uno Turbo i.e -88
Kunhan et käytä peltilastaa, tahtoo tuo tinamassa jämähtää peltiin. Hieman tulessa oleva vanerin palanen käy paremmin kuin pelti, en ole kokeillut ruokaöljyllä kyllästämistä mitä jotkut harrastajat suosittelevat. Kannattaa muistaa sanonta:"puhtaus on puoli ruokaa" tuon pohjustus aineen kanssa, pienikin epäpuhtaus vaikuttaa tartuntaan.UnoProjekti kirjoitti:pakkelilastalla vaikka tasottelee..
pohjustukseen
Pohjustukseen olen käyttänyt sellaista ainetta joka levitetään peltiin pensselillä ja sen jälkeen lämmitetään. Muuttuu lämmitettäessä ihan tinan väriseksi, mutta jäähdyttyään melko mustalta näyttäää pinta. Tämä musta lika pyyhitään pois ja sitten jatketaan normaaliin tapaan tinatangon kanssa. On toiminut oikein hyvin.
Lastana kaiketi aikoinaan käytettiin omenapuusta tehtyä lastaa. Siis silloin kun paljon tinattiin ja kitit olivat huonoja.
Lastana kaiketi aikoinaan käytettiin omenapuusta tehtyä lastaa. Siis silloin kun paljon tinattiin ja kitit olivat huonoja.
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
Olen tinannut kupariputkia rosteriin kiinni töissä, tosin tina oli puhdasta ja putkenpää kastettiin muurahaishappoon. Tehtiin joskus näitä: http://www.novobox.fi/page3.htmlvvieri kirjoitti:Eikä rosteriseenkaan..Nipa kirjoitti:Miten toimisi alumiinilasta? Siihen ei tina tartu.
Normaali tina/lyijy hartsi- tai suolahappojuoksutteella ei ota, mutta kai tuokin riippuu juoksutteesta. Mm. siitä se tarttuvuus alumiiniinkin on kiinni. Ja pitää muistaa että erilaisia rosteri- ja alumiiniseoksia on paljon.
Tuolla on jotain juttua asiasta:
http://koti.mbnet.fi/ijl/juotetaan.html
Tuolla on jotain juttua asiasta:
http://koti.mbnet.fi/ijl/juotetaan.html
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Koritina vinkit
Koritinoja on ollut saatavilla, mutta nyt on Tukes alkanut ottaa tiukempaa kantaa:
http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=8963" onclick="window.open(this.href);return false;
http://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=8963" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Koritina vinkit
Näyttää olevan vielä jokaisessa Motonetissa saatavana. Ainakin nettisivun mukaan. Pitänee hakea pari kankea varastoon.