Turbo Uno
Turbo Uno
No niin kaikki fiat immeiset. Oon ostamassa turbo unoa ja siihen pitäs heti alkuun tehdä koneremontti. Ajattelin että sitähän voisi piristää hieman samalla kun kone kerran aukaistaan. Kertokaapas hyviä viritys vinkkejä, ne olis tarpeen. Ajattelin et jos heppoja sais n. 180. Mitäs sais hörmannin levikkeet tai jotain muuta vastaavia??
- fiat127mkII
- Viestit: 152
- Liittynyt: 03.02.2003 22:36
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Unon virittämisestä ja sen ruiskun muutoksista on ihan varmasti jossain threadissa ollut juttua tässä forumissa - itse en löytänyt mutta kannattaa katsella vielä.
160hv kohdalla kuulemma suuttimet pitää vaihtaa isompiin - turbo riittänee nippa nappa tuonne 180:n tienoille.
Liikenneturvallisuuden tärkein tekijähän on ratin ja penkin välissä - vakiokuntoisenkin auton saa kiedottua puun ympärille jos kuski on sen mukainen. Eli säästetään ne kaahailut sinne radan puolelle niin ei mene hyvät pensa/viriosarahat valtiolle...
160hv kohdalla kuulemma suuttimet pitää vaihtaa isompiin - turbo riittänee nippa nappa tuonne 180:n tienoille.
Liikenneturvallisuuden tärkein tekijähän on ratin ja penkin välissä - vakiokuntoisenkin auton saa kiedottua puun ympärille jos kuski on sen mukainen. Eli säästetään ne kaahailut sinne radan puolelle niin ei mene hyvät pensa/viriosarahat valtiolle...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Yksi kaveri sanoi että lastu pitää ohjelmoida uudelleen kun sytytys käyrät ei riitä, mut paineita vakio turbolla sais sinne 180 humman tuntumaan. Ajattelin tehdä siitä sellaisen pillurinki auton millä vois kierrellä ratapäivillä ja pyöritellä lenkkiä. Mitäköhän verran hummia sais kannenkoneistamisella??? Pitääköhän ne Hörmannin levikkeet tilata ulkomailta vai oisko suomes??
Joo.. mua kiinnostas kanssa noi hörmannin levikkeet. itse ostelin kanssa tuossa loppukesästä turbo-unon. nyt tällä hetkellä tallissa rempan alla.. rakentelen autoa uudestaan. kotisivuilta löytyy kuvia viime kesältä jos jotakuta kiinnostaa. itse kanssa suunnitelttulut tuota välijäähdyttimen vaihtoa..
Fiat Uno 1.3 Turbo I.E -89
Oli tuosta juttua jo aiemminkin, mutta otetaan uusiksi. Eli orgissuuttimet riittävät kuulemma 140 heppaan, orgis ahdin sinne 160:neen. Nämä on kuultu tyypiltä ketä tuollaisen kanssa aikoinaan muutaman vuoden leikki.
Ja sitten vvieri on ihan oikeessa, mikään auto ei liiasta tehosta mene metsään, kuskin on vaan osattava tehokkaalla autolla käyttää järkeä ja malttia. Mikäli tuo ei onnaa niin kannattaa tyytyä polkupyörään.
Ja sitten vvieri on ihan oikeessa, mikään auto ei liiasta tehosta mene metsään, kuskin on vaan osattava tehokkaalla autolla käyttää järkeä ja malttia. Mikäli tuo ei onnaa niin kannattaa tyytyä polkupyörään.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- 1600cc_uno
- Viestit: 161
- Liittynyt: 21.02.2003 01:55
- Paikkakunta: turku
löysin tänään tiedot muutoksista novitecin rakentamaan turbo unoon. vehkeessä 1.6 litrasen tipon alakerta, garrett t3 ahdin, muutettu nokka-akseli, bensanpaineensäädin ja muutama muutos antureissa(sytkä ja pyörintänopeus ?) sekä tietysti säädöt kohdalleen. tehoa 197 heppaa. et ton mukaan suuttimien pitäs riittää melko pitkään.
jäi osa vähä epäselväks ku se oli saksaa:)
jäi osa vähä epäselväks ku se oli saksaa:)
uunosta saapi ihan pirteän pirssin...vakiot suuttimet riittävät noin 175heppaan 5bar paineilla.kovemmilla paineilla suuttimet menee lukkoon. mutta vakio turbo ei enään jaksa antaa kunnon potkua huippukierroksilla.itselläni on lastu laitettu ja turboruuvi,säädettävä bensanpaineen säädin ahtopaineen mukaan ,cossun coolerilla.
ja hyvin kerkiää......
ja hyvin kerkiää......
Lastusta
Moi
Onko kukaan itse vaihtanut lastua..kiinnostaa asia siksi että olisi
mielenkiintoista tietää minkä "kokoinen" lastu on,nimittäin työssäni
joudun ajoittain "lastuja" poltteleen eli kopiomaan,joten tietty mielessä
kävi kopioinnin yritys.Piiri ei varmaan paljoa maksa,mutta mikäli vaatii
boxiin jonkun oman "jalan" tai jos se on siihen juotettu alunperin,niin
menee vaikeeksi..
Onko kukaan itse vaihtanut lastua..kiinnostaa asia siksi että olisi
mielenkiintoista tietää minkä "kokoinen" lastu on,nimittäin työssäni
joudun ajoittain "lastuja" poltteleen eli kopiomaan,joten tietty mielessä
kävi kopioinnin yritys.Piiri ei varmaan paljoa maksa,mutta mikäli vaatii
boxiin jonkun oman "jalan" tai jos se on siihen juotettu alunperin,niin
menee vaikeeksi..