Lancia Thema 2.0 turbo ei kone kierrä
Lancia Thema 2.0 turbo ei kone kierrä
Vika: kierrokset ei nouse yli 2000 että moottori ei hyytyisi, eli sinne asti kiertää hyvin mutta kun painan kaasua hiukan nopeammin niin tuntuu että tukehtuu. Härnäämällä saan kierrokset 3000:iin mutta sitten rupee kone nykimään ja Bensa haisee ;( Tulpat vaihdettu samoin johdot tulpille/puolalle, vika tuli aammulla ajaessani toisen auto perässä ja kura lensi....Auto minulle ihan vieras vielä.. mistä vikaa hakemaan? Nimimerkillä: Noviisi Lancia kuskia
ja tällästa sitten vielä
Kipasin vesi sumutinpullon kanssa tarkistamassa kaikki mahdolliset vuotokohdat, sumutin vettä kaikkialle konehuoneeseen, ja ajoin pätkän matkaa, polkasin kaasun pohjaan, hyppi kuin kenguru aikansa, turbon valosytty hetkeksi, ajoin parkkiin ja kas kummaa otti kirrokset ihan normaalisti nykimättä??? sammutin auton ja kokeilin 10 min päästä uudestaan käynnistää... ei sitten kovin helposti lähtenyt ja kävi ihan miten sattu.. härnäsin aikani että sain taas kirrokset käyttöön .. ja taas pelas hienosti..ainiin, auto on/oli huono lähtemään käyntiin ennen näitä vikoja, piti olla "tolpassa lämpiämässä" ennenkuin lähti käyntiin. kulutus satasella on 10l enimmäkseen maantieajossa.
hmm... vähän kuulostaisi joltain kosketushäiriöltä.. toisaalta toi vaatimus koneen lämmittämisestä voisi viitata vaikkapa lämpötila-anturin häiriöön. Voisi koittaa laittaa jotain crc:tä liittimiin.. Kannattaa maadoitukset zekata. Konehuoneessa löytyy maadoituskammat lamppujen alta. On vaan aika hankala päästä käsiksi..
Moikka,mulla oli Thema 16V -94 ja siinä samanoloisia ongelmia.
Ei käynyt,savutti,bensa haisi ja katti aivan punahehkuinen 10:n minuutin käyttämisen jälkeen.Vika löytyi puolasta,toinen puoli toimi ja toinen melkein oikarissa.Se on uudemmassa Themassa semmonen musta mötikkä koneen etupuolella öljyn mittatikun vieressä.Tää hajos kanssa aivan yllättäen, illalla kaikki toimi ja aamulla ei ollenkaan.
Ei käynyt,savutti,bensa haisi ja katti aivan punahehkuinen 10:n minuutin käyttämisen jälkeen.Vika löytyi puolasta,toinen puoli toimi ja toinen melkein oikarissa.Se on uudemmassa Themassa semmonen musta mötikkä koneen etupuolella öljyn mittatikun vieressä.Tää hajos kanssa aivan yllättäen, illalla kaikki toimi ja aamulla ei ollenkaan.
Vika osittain korjattu
Vika paljastui kun ruiskutin vettä ilmamassamittariin ja sen lähistölle, oli varmaankin pieni rako josta vettä pääsi piirilevyn päälle. Oli aikamoiset hapettumat. Poistin ne ja kuivasin kotelon sisäpuolelta, kolvasin piuhat kiinni ( toinen liitin meni poikki irrottaessa) nyt ei nyvi ja hyvin kukkuu. Vikaa jäi siten selvittämättä että miksi ei lähde helposti käyntiin.. tutkimus lancian sielunelämään jatkuu.. kiitos viesteistä
Jos tuossakin on vielä se perinteinen Boschilainen bensapumpun ohjausrele niin huonoon käynnistyvyyteen aika usein vika löytyy siitä. Kytkee startatessa sähköt pumpulle tosi myöhään. Huomasin, kun kokeilin laittaa merkkilampun pumpun syöttöön ja katsoin sitä startatessa...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -