Kappa:n kytkin

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Aleksi
Viestit: 12
Liittynyt: 11.02.2009 18:31

Kappa:n kytkin

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

-98 2.0ie Kappani kytkin reistailee taas. Paine ikään kuin katoaa johonkin pitempiaikaisen käytön jälkeen, jonka jälkeen se täytyy ilmata. Kytkimen pää- ja työsylinteri sekä pääsylinteriltä työsylinterille tuleva letku on uusittu. Kytkin on myös hankala ilmata.

Autolla on ajettu 262tkm. Kytkinlevy on alkuperäinen.

Mikä neuvoksi ?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuleeko sieltä piiristä ilmaa sitten kun sen joutuu ilmaamaan? Jossainhan on selkeästi vuoto silloin...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

tai sitten siellä kummittelee ilmakupla joka ei poistu. Paras tapa ilmaamiseen on pumpata nestettä väärään suuntaan eli työsylinteriltä pääsylinterille, esimerkiksi kytkemällä letku etupyörän jarrun ilmanipalta työsylinterin ilmanippaan ja pumppaamalla jarrua nipat auki. Pitää muistaa tyhjentää kytkinnestesäiliötä ja täyttää jarrunestesäiliötä jos ei ole yhteinen.

Niin ja onhan kaikki neste ollut samaa tyyppiä ettei ole sotkettu silikoninestettä ja perinteistä keskenään.
Aleksi
Viestit: 12
Liittynyt: 11.02.2009 18:31

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Olen käyttänyt oikeanlaista nestettä. Voisiko kytkinlevyn kuluneisuudella olla osuutta asiaan ?
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Vivuston väljyys/taipuminen voisi tehdä sen että työsylinterin mäntä tulee niin ulos että saa ilmaa jostain välistä.
Jos tuossa on perinteinen kytkinasetelma niin kulunut levy pitäisi tehdä sen että mäntä on vain entistä syvemmällä työsylinterissä, asetelman tähtijousi kun kääntää tuon liikkeen. En tosin tiedä mitään nykyaikaisten etuvetojen nestekytkimistä.. Joitain muunlaisiakin kytkinsovelluksia on, kuten jo aikoinaan fiat 238 pakettiautossa..
Liikematka voi tosin kasvaa kuluneella kytkimellä kun asetelman jousi ei ole enää optimiasennossa, ja voi käydä niin että kytkimen liike ei riitä varsinkin jos sinne jää vähän ilmaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin