-98 2.0ie Kappani kytkin reistailee taas. Paine ikään kuin katoaa johonkin pitempiaikaisen käytön jälkeen, jonka jälkeen se täytyy ilmata. Kytkimen pää- ja työsylinteri sekä pääsylinteriltä työsylinterille tuleva letku on uusittu. Kytkin on myös hankala ilmata.
Autolla on ajettu 262tkm. Kytkinlevy on alkuperäinen.
Mikä neuvoksi ?
Kappa:n kytkin
tai sitten siellä kummittelee ilmakupla joka ei poistu. Paras tapa ilmaamiseen on pumpata nestettä väärään suuntaan eli työsylinteriltä pääsylinterille, esimerkiksi kytkemällä letku etupyörän jarrun ilmanipalta työsylinterin ilmanippaan ja pumppaamalla jarrua nipat auki. Pitää muistaa tyhjentää kytkinnestesäiliötä ja täyttää jarrunestesäiliötä jos ei ole yhteinen.
Niin ja onhan kaikki neste ollut samaa tyyppiä ettei ole sotkettu silikoninestettä ja perinteistä keskenään.
Niin ja onhan kaikki neste ollut samaa tyyppiä ettei ole sotkettu silikoninestettä ja perinteistä keskenään.
Vivuston väljyys/taipuminen voisi tehdä sen että työsylinterin mäntä tulee niin ulos että saa ilmaa jostain välistä.
Jos tuossa on perinteinen kytkinasetelma niin kulunut levy pitäisi tehdä sen että mäntä on vain entistä syvemmällä työsylinterissä, asetelman tähtijousi kun kääntää tuon liikkeen. En tosin tiedä mitään nykyaikaisten etuvetojen nestekytkimistä.. Joitain muunlaisiakin kytkinsovelluksia on, kuten jo aikoinaan fiat 238 pakettiautossa..
Liikematka voi tosin kasvaa kuluneella kytkimellä kun asetelman jousi ei ole enää optimiasennossa, ja voi käydä niin että kytkimen liike ei riitä varsinkin jos sinne jää vähän ilmaa.
Jos tuossa on perinteinen kytkinasetelma niin kulunut levy pitäisi tehdä sen että mäntä on vain entistä syvemmällä työsylinterissä, asetelman tähtijousi kun kääntää tuon liikkeen. En tosin tiedä mitään nykyaikaisten etuvetojen nestekytkimistä.. Joitain muunlaisiakin kytkinsovelluksia on, kuten jo aikoinaan fiat 238 pakettiautossa..
Liikematka voi tosin kasvaa kuluneella kytkimellä kun asetelman jousi ei ole enää optimiasennossa, ja voi käydä niin että kytkimen liike ei riitä varsinkin jos sinne jää vähän ilmaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net