Kertokaas te jotka tiedätte...Eli Ritmon 1,5 kone on täl hetkellä auki,ja tarvis tietää seuraavat kiristymomentti arvot
-kampiakselin
-kiertokankien
-vauhtipyörän
-kannen
-nokka-akselikehdon
Ja sit viel jos sais kansipulttien kiristysjärjestyksen
Fiat Ritmo 1,5 koneen kiristysarvot/järjestys
Fiat Ritmo 1,5 koneen kiristysarvot/järjestys
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Sohokoneelle olikin täällä huonosti löydettävissä momentteja. No, korjataan asia:
Runkolaakeri: 80 Nm
Kansipultti: 40 Nm + 90 astetta + 90 astetta
(vanhanmallisen koneen M12 kansipultit ja -mutterit: 95 Nm)
Nokkapukki kanteen: 20 Nm
Imu/pakosarjat, pinnapultit: 28 Nm
Kiertokanki: 51 Nm
Vauhtipyörä: 83 Nm
Nokka- ja apuakselin hihnapyörät (M10): 83 Nm
Kiristin: 44 Nm
Kampuran hihnapyörä (mutteri): 137 Nm
Kiristysjärjestys:
8 6 2 5 10
7 3 1 4 9
(ylhäältä katsottuna, jakopää vasemmalla)
Runkolaakeri: 80 Nm
Kansipultti: 40 Nm + 90 astetta + 90 astetta
(vanhanmallisen koneen M12 kansipultit ja -mutterit: 95 Nm)
Nokkapukki kanteen: 20 Nm
Imu/pakosarjat, pinnapultit: 28 Nm
Kiertokanki: 51 Nm
Vauhtipyörä: 83 Nm
Nokka- ja apuakselin hihnapyörät (M10): 83 Nm
Kiristin: 44 Nm
Kampuran hihnapyörä (mutteri): 137 Nm
Kiristysjärjestys:
8 6 2 5 10
7 3 1 4 9
(ylhäältä katsottuna, jakopää vasemmalla)
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Fiat Ritmo 1,5 koneen kiristysarvot/järjestys
Vois lisätä uudemman kannen 8mm pulttien(4kpl) momentit?Vai kiristelläänkö näppituntumalla....