Regatan kone pystyyn, mahdollista?
Kuvan perusteella väittäisin että ei ole yhtään pienempi poaketti kuin vinokoneen omakaan jakaja, valitettavasti. Hulluna visiona tuli mieleen että mitenkäs mahtaisi sopia virranjakaja siihen benspumpun paikkaan, sehän paikka näyttää samalta kuin 124 sc:n/132 ruiskun paikka. Nokkiahan saa (kun ostaa uuden virinokan 8) , hinta vaan joku yli 500e) tuohon, ne pukit ovat aikas kiven alla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ei kai Plexiä enää saa "tarvikkeena"/varaosana, aikoinaan noita sai Hankijan/Vehon organisaatioiden kautta. Ymmärtääkseni tuota matalampaa nokkapukkiin kiinnitettävää mallia ei ole saanut kuin tilaamalla varaosanumerolla, sehän ei ollut hyllytavarana, valmiina pakettina niin kuin noi lohkoasenteiset.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Kunhan on se ratas sinne vaan, akselit oli muistaakseni molemmissa saman paksuiset. Kyllä noi rojut saa siirrettyä melkeen minne vaan jakajaan, digipexin varsinkin kun siinä ei ole muuta kuin pelkkä pyörijä... (vai onko Argentan digiplexissä jotain muutakin?)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Lisää ideointia
Resepti:Nro 779/1998
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta
6 §
Moottorin muuttaminen
2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.
Otamme 2.0 pystykoneen alakerran. Korvaamme sen kannen croman kannella 154A1.000 90 hp CHT tai 154C2.000 / 154C5.000 98hp CHT. Kiitokset Vierille hyvästä informaatiosta. Koska iskutilavuus ei muutu, katsoo katsastusmies kombinaation joko 90 tai 98 heppaiseksi. Leima paperiin ja baanalle.
Nyt Ladaan on kuitenkin tulossa uusi kansi, missä muotoillut palotilat. Venttiilien ja kanavien parantelu on vielä suunnitteilla. Pitää ensin tutkia miten 1.6 CCCP-koneen käytös muuttuu, rahaa kun se ei niin kauheasti vie. Kaasari on vielä haussa, ei kenelläkään olisi tarjota noin 1.6 koneelle tarkoitettua 2 * 32mm vaiheittain aukeavaa kaasaria? Kuvia tulevasta kannesta
Kun sitten krooninen tehontarve iskee, joutunee harkitsemaan siirtymistä italialaisen suunnittelun helmeen. Ensin kone, sitten auto =)