Regatan kone pystyyn, mahdollista?
Joko hiekkatomu on sen verran laskeutunut että uskallan pistää lusikkani soppaan? Tuli ihan sama olo kuin SFNETin nyyssejä lukiessa...
Heh, miten tuo kuvassa esiintynyt Ladan 90-luvun moottori näyttää ihan samalta kuin 70-luvullakin. Kuvan kaasarit näkyy olevan Dellorto DHLA:t, tällaisia on kyllä keltsissä jos kaipaat...
Mä nyt en mikään asiantuntija ole, mutta eikös noita 127:n vetohiluja ole soviteltu menestyksellisesti 600:n lodjuun?
Heh, miten tuo kuvassa esiintynyt Ladan 90-luvun moottori näyttää ihan samalta kuin 70-luvullakin. Kuvan kaasarit näkyy olevan Dellorto DHLA:t, tällaisia on kyllä keltsissä jos kaipaat...
Mä nyt en mikään asiantuntija ole, mutta eikös noita 127:n vetohiluja ole soviteltu menestyksellisesti 600:n lodjuun?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Köh-köh, pöllyää Ville se hiekka edelleen . Tänne pitäisi alkaa kauppaamaan kanssa niitä verkkoja nenään, tiiät varmaan miksi 8) . Eipä olisi uskonut että pienellä kommentilla saadaan näinkin pikkuisessa ryhmässä tuli tuonmoinen sota tuosta vetotavasta. Seuraavaksi sumareiden käytön jälkeen aletaan puhumaan kitka-nasta vai otetaanko ennen se että kumpaan päähän paremmat renkaat...
Ei mutta asiaan, Croman aski on aika rajua tekoa, lähemmäs kolmensadan hepan tehoilla nuo ovat pysyneet nipussa. Vetarithan ovat kanssa kohtuulliset, oikeastaan aika rajut, ulommat nivelet niistä väärällä käytöllä tietysti saa helpolla p*skaksi. Tuo laatikko on muuten ihan eri planeetalta verrattuna sitä vaikkapa Aparaatti-Rytmin askiin.
Etuvetoisiin nuo lukot ovat aina pikkasen hankalampia löytää, ja hinnakaita, valitettavasti. Tietysti näppärä mies sellaisen sinne sovittaa melkein mistä vaan... Nuo tueannat ovat ihan jees Cromassa, perusjiput alustaan niin sen PITÄISI olla kunnossa, tarkoitushan on testata millainen tuosta saadaan ja miten se kohtuullisella voimalla pysyy kasassa.
-82 Torinon näyttelyssä on esitelty Argenta i.e missä digiplexi, olin siis väärässä...
Ei mutta asiaan, Croman aski on aika rajua tekoa, lähemmäs kolmensadan hepan tehoilla nuo ovat pysyneet nipussa. Vetarithan ovat kanssa kohtuulliset, oikeastaan aika rajut, ulommat nivelet niistä väärällä käytöllä tietysti saa helpolla p*skaksi. Tuo laatikko on muuten ihan eri planeetalta verrattuna sitä vaikkapa Aparaatti-Rytmin askiin.
Etuvetoisiin nuo lukot ovat aina pikkasen hankalampia löytää, ja hinnakaita, valitettavasti. Tietysti näppärä mies sellaisen sinne sovittaa melkein mistä vaan... Nuo tueannat ovat ihan jees Cromassa, perusjiput alustaan niin sen PITÄISI olla kunnossa, tarkoitushan on testata millainen tuosta saadaan ja miten se kohtuullisella voimalla pysyy kasassa.
-82 Torinon näyttelyssä on esitelty Argenta i.e missä digiplexi, olin siis väärässä...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Jos tuosta aiheesta löytyy lisää infoa niin kertokaa mullekkiMä nyt en mikään asiantuntija ole, mutta eikös noita 127:n vetohiluja ole soviteltu menestyksellisesti 600:n lodjuun?
Mitä hiekkalaatikkoon tulee hankitaan kaikki nelivedot
Mun piti joskus ostaa 4veto panda mut se jäi ko se on aika harvinainen ja Ruma
Lisään kommenttini alkuperäiseen aiheeseen kun on hiukan omakohtaista kokemusta.
Useamman katsastuskonttorin kanssa asioita selvittäneenä voin todeta että moottorin vaihdon yhteydessä suositeltavin tapa teholukeman vertailuun on dynamolla käynti. Moottorin alkuperäisellä teholukemalla ei ole mitään merkitystä, kuutiotilavuus katsotaan noilla laskentakaavoilla.
Itse rakennan Fiat 850-autoa, johon istutetaan perään kuplan laatikko ja Lancian 1.6TC. Lancian teholukema on 108hv, joka ylittää sallitun vertailuauton rajan. Mutta koska auto käytetään dynolla ja siellä säädetään teho sopivaksi, ei ongelmia pitäisi tulla. Ja huomatkaa, tälläinen rakennelma ei tarvitse minkäänlaisia lupia... vain muutoskatsastus! Ja tämä on katsastuskonttorin suositus!
Itseltäni puuttuu vielä yksi paperitodiste vertailuautosta, mutta tämän threadin kohteena olevaan autoon ei pitäisi olla mitään estettä laittaa 2.0TC, koska paperit tuntuivat olevan jo olemassa.
Useamman katsastuskonttorin kanssa asioita selvittäneenä voin todeta että moottorin vaihdon yhteydessä suositeltavin tapa teholukeman vertailuun on dynamolla käynti. Moottorin alkuperäisellä teholukemalla ei ole mitään merkitystä, kuutiotilavuus katsotaan noilla laskentakaavoilla.
Itse rakennan Fiat 850-autoa, johon istutetaan perään kuplan laatikko ja Lancian 1.6TC. Lancian teholukema on 108hv, joka ylittää sallitun vertailuauton rajan. Mutta koska auto käytetään dynolla ja siellä säädetään teho sopivaksi, ei ongelmia pitäisi tulla. Ja huomatkaa, tälläinen rakennelma ei tarvitse minkäänlaisia lupia... vain muutoskatsastus! Ja tämä on katsastuskonttorin suositus!
Itseltäni puuttuu vielä yksi paperitodiste vertailuautosta, mutta tämän threadin kohteena olevaan autoon ei pitäisi olla mitään estettä laittaa 2.0TC, koska paperit tuntuivat olevan jo olemassa.
Mutta Juha kysehän oli alunperin siitä mitenpäin koneen konehuoneessa kuuluu olla, mites se näissä nelikoissa olikaan... Gralen konehuone on sitten ihan oikeesti ahdas...
Pandassa on oma tyylinsä, suora tuulilasi kaikki. Lisäksi tuo on varustelultaan aivan järkyttävän aneeminen...
Pandassa on oma tyylinsä, suora tuulilasi kaikki. Lisäksi tuo on varustelultaan aivan järkyttävän aneeminen...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
No 600:n vaihdelootankonversiosta on Parkkisen Tonin juttua mainiolla sivulla http://koti.mbnet.fi/hhakkala/apartraci ... iikka.html
Tuon TC-koneisen 850:n haluaisin ihan todella nähdä livenä jos saa tieliikenteeseen - tuo ihan oikeasti liikkuu ja lähtee viivalta, joskin mielenkiintoinen ajettava...
Noiden lupien suhteen on aika yhteneväinen asia - teki sen sitten virallisten tehojen, taikka dynomittauksen kanssa - lupia ei enää myönnetä ja kaikki muutokset hyväksytään muutoskatsastuksessa. Ilmeisesti 850:een on saanut sitten vähintään 1268cc moottoria jos tuo 1.6TC sopii iskutilavuutensa puolesta (cc + 25% sääntö).
Mitä vertailumalleja aiot 850:lle käyttää (teho, iskutilavuus), kun tuollaisia laitteita saa kilpiin? Onko sulla jo paperit niistä olemassa?
Ja lähdehän on: http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=128 ja sieltä laki auton rakenteen muuttamisesta.
Tuon TC-koneisen 850:n haluaisin ihan todella nähdä livenä jos saa tieliikenteeseen - tuo ihan oikeasti liikkuu ja lähtee viivalta, joskin mielenkiintoinen ajettava...
Noiden lupien suhteen on aika yhteneväinen asia - teki sen sitten virallisten tehojen, taikka dynomittauksen kanssa - lupia ei enää myönnetä ja kaikki muutokset hyväksytään muutoskatsastuksessa. Ilmeisesti 850:een on saanut sitten vähintään 1268cc moottoria jos tuo 1.6TC sopii iskutilavuutensa puolesta (cc + 25% sääntö).
Mitä vertailumalleja aiot 850:lle käyttää (teho, iskutilavuus), kun tuollaisia laitteita saa kilpiin? Onko sulla jo paperit niistä olemassa?
Ja lähdehän on: http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=128 ja sieltä laki auton rakenteen muuttamisesta.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vertailumallina aion käyttää Fiat 1300/124-mallia. Koneen koko 1280cc ja teholukema 88hv. Kyseinen auto on Fiat 850 coupe-mallia, jotka virallisen tiedon mukaan luetaan sedanin kanssa samaksi malliksi. Vertailuautossa on vaihdelaatikkona ollut 850:n oma laatikko, sovitekappaleella. Kunhan alustarakenne ja jarrut vastaavat vähintään tuota vertailumallia, niin homma ok.
Paperien puolesta kaikki muu on haalittuna, vielä tarvisi löytää tuon 1300/124-mallin valmistusmäärät jostakin...
Tuosta ajettavuudesta sen verran, että kyllä siitä saa kohtuullisen tietyin muutoksin, lähinnä etupäähän. Hyvää ei saa tekemälläkään...
Paperien puolesta kaikki muu on haalittuna, vielä tarvisi löytää tuon 1300/124-mallin valmistusmäärät jostakin...
Tuosta ajettavuudesta sen verran, että kyllä siitä saa kohtuullisen tietyin muutoksin, lähinnä etupäähän. Hyvää ei saa tekemälläkään...
Itselläni oli 2,0 TC 850 Sedan kilpuri, kyllä lähtee paikaltaan, mutta ajettavuus kuin vasaralla varsi edellä heitettynä.
Tähän hiekkalaatikkokeskusteluun koen suurta syyllisyyttä , erehdyin ja luulin huumorintajun foorumilaisilla riittävän pahoittelen
Tähän hiekkalaatikkokeskusteluun koen suurta syyllisyyttä , erehdyin ja luulin huumorintajun foorumilaisilla riittävän pahoittelen
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
No älä 131rally huolestu, suurempi syyllinen mä olen kun alunperin siitä moottorin asennustavasta vitsailin. Tiedän kyllä miten tulenarka asia monelle on joten niille nenäverkoille on täälläkin käyttöä...
Tuosta kasipätkän ajettavuudesta, uskon että on ollut aika hirveä. Tosin onhan kuplistakin saatu kohtuullisia rata-autoja, muutamien mestarien toimesta joten kai tosta Fiiatistakin saa.
No Juha, löytyikö jo kohta mistä koko hiekkakakkusota lähti liikkeelle vai menitkö ja audikauppaan?
Tuosta kasipätkän ajettavuudesta, uskon että on ollut aika hirveä. Tosin onhan kuplistakin saatu kohtuullisia rata-autoja, muutamien mestarien toimesta joten kai tosta Fiiatistakin saa.
No Juha, löytyikö jo kohta mistä koko hiekkakakkusota lähti liikkeelle vai menitkö ja audikauppaan?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Ai niin, siitä laatikko juzkasta, aikoinaan juttelin yhden kusiaskaverin kanssa joka oli HRF:n jääradalla (jotain 10v sitten) spritti-kusiaisella. Siinä oli koneena OHC ja laatikko oli 600:sen tai 850:sen oma just seiskan vetopyörästöllä, samoin taisi siinä ollamuitakin kamoja siitä askista. Tuon tarkempaa tietoa autosta ei ole, oliko se nyt silloin pinkin värinen (en varmaksi muista, punainen kuitenkin). Voisi olla sama auto josta on kuvia Vatasen maanmainiolla sivulla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -