16V lancian kierto kangista

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

16V lancian kierto kangista

Viesti Kirjoittaja pw »

joo tilasin tohon kilpuriini paololta männät ja ne olisi nyt tossa minulla nopee toimitus oli....!!! joo mutta ne ei käy koska kierto kangen yläpää on liian ahdas...eli minulla oli 8v:n männät ja niissä kiertokangen yläpää on 31mm kun näissä paololta tulleilla on 25mm ja 8vn kiertokanki on 26mm että onko kenellä 16v:n mäntiä että saisin tietoa minkä mittaiset niissä on se???
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Re: 16V lancian kierto kangista

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

pw kirjoitti:joo tilasin tohon kilpuriini paololta männät ja ne olisi nyt tossa minulla nopee toimitus oli....!!! joo mutta ne ei käy koska kierto kangen yläpää on liian ahdas...eli minulla oli 8v:n männät ja niissä kiertokangen yläpää on 31mm kun näissä paololta tulleilla on 25mm ja 8vn kiertokanki on 26mm että onko kenellä 16v:n mäntiä että saisin tietoa minkä mittaiset niissä on se???
mielestäni molemmissa on sama yläpää, kiertokangessa kohdistus nökön kätisyys vaan muuttuu
Dedra Grale on kasi vee ja tietysti kasi veen männät, mutta kuustoista veen kiertokanget, ja tosiaan ainut ero on laakerien eri kätisyys eli ne kohdistus nököset...

vai tarkotatko männän sisällä olevaa tilaa tapin kohdalta?(poikittais liike)
tappi on 22mm molemmissa
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Juu yhtä leveet veivien yläpäät niissä vakiona on. Eiks Vodellakin kavennettu veivin yläpäitä niiden C.P.S:n mäntien kanssa, eli tuo on mäntäkohtainen ominaisuus. Juttuahan oli mielestäni siellä H-profiiliveivi -topicissa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Juu C.P.S. männissä on lyhyempi tappi ja vaatii kangen yläpään kavennuksen. Tappi on vastaavasti paksuseinämäinen, joten kevyempi se ei ole kuin esim. venolian tappi mutta varmaan kestävämpi.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

ja kanki heikompi :(
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja pw »

joo nyt olis männät paikallaan ja jyrsin veivien päistä pari milliä pois eli niiden vapaa liike on nyt n 1.5mm riittääköhän se ?? en tiedä aika näyttää....niin tein sellaisen havainnon että niissä männissä on tappi keskellä mäntää kun näissä fiuden männissähän on tappi ollut n 2milliä sivussa...!!!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

pw kirjoitti:joo nyt olis männät paikallaan ja jyrsin veivien päistä pari milliä pois eli niiden vapaa liike on nyt n 1.5mm riittääköhän se ?? en tiedä aika näyttää....niin tein sellaisen havainnon että niissä männissä on tappi keskellä mäntää kun näissä fiuden männissähän on tappi ollut n 2milliä sivussa...!!!
Paha juttu!
Fiatin parilitranen raapii vakiomännilläkin helmoja vallan hirveesti.
Eli tappihan saisi olla enemmänkin sivussa.
escortmk2
Viestit: 215
Liittynyt: 08.02.2008 07:34
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Sama juttu wössnerissä
Lancia Delta Integrale
Vastaa Viestiin