Moro. Tilasin tossa heikalta sohon säädettävän nokkapyörän. Ongelmana on vaan se että Heikka sano että tuo ei käy 1.6 soho tipon remmin kanssa vaan vaatii 1.1-1.5 sohon remmin ja alarullat. Itse en tuota meinaa uskoa että tipon nokkapyörä/remmi olis eri jaolla kuin muissa. Kapeampi tuo remmi on kyllä. Pyörä on vielä matkalla joten kokeilemaan en vielä pääse onko asia niin vai ei ? 1.6 jakopään osat jo ostettu että meneekö ne sitten vielä vaihtoon..
tänään tuli tuo pyörä nii pääs vertailee. komia on mut tipon remmi ei käy tuohon sinne päinkään, iha eri jako hammastuksessa. Näin ollen tarvii kasaa tuo sitten 1.5 koneen osilla et saa tuon pyörän kiinni. Tulevaisuudessa vois tehä oman säädettävän siitä tipon pyörästä..
Sillä tipon remmillä kannattaa muutenki heittää vesilintua, vaikka nostoremmiksi . Mulla löytyy 1.1/1.5 koneen apuakselipyörä ja kampuran pyörä jos kiinnostaa...
Aika paljon noi eroaa toisistaan: Tipon nokkapyörässä 48 hammasta ja alapyörässä 24. 1.5 koneen nokkapyörässä 42 hammasta ja alapyörässä 21.
Onkos noissa täydellisissä tiivistesarjoissa yleensä kampiakselin ja apuakselin päiden stefat mukana ? nokka-akselin stefa oli mut ei muuta ?? tarvii tänää mennä ihmetteleen motonettiin et kenen mielestä se tiivarisarja on täydellinen...
Luultavasti nuo stefat kuuluvat siihen motonetinkin sarjaan. Sain ne ilmasiks kun löytyivät kuitenkin erikseen hyllystä. Ongelmana oli vaan se että tuossa sarjassa tuli mukana 1 stefa ja se olikin loppupelissä apu-akselin stefa eikä nokka-akselin stefa. Ovat muuten saman kokoiset ja mistään kirjasta ei tuota apu-akselin stefaa löydy. Kirjoissa on kyllä kampiakselin molemmat päädyt ja nokka-akselin stefat mutta ei tuota apu-akselia. Noh hyvä tietää tuokin että on saman kokoinen.