Marea 1.8 jakohihna

Tekniikkaan ja virittämiseen liittyvää keskustelua. Tee-se-itse jutut, rakentelu- ja korjauskysymykset.
kawaboy
Viestit: 2
Liittynyt: 28.12.2002 12:44
Paikkakunta: Nilsiä

Marea 1.8 jakohihna

Viesti Kirjoittaja kawaboy »

Sen enempää asiaa itse tutkimatta, niin mimmonen jobi on jakopään hihnan vaihto moiseen. Tartteeko erikoistyökaluja? Näyttäis yksinkertaiselta kun on tota tilaa aika ruhtinaallisesti koneen ja korin välissä. Kun noi Fiiatin pulttien et ruuvienpäät on niin erikoisia, niin tietääkö kukaan mistä saisi moisia työkaluja (kärkipala srj??) et homma onnistuu kotonakin?? Kannattaako pultit vaihtaa tavan pultteihin??
Jyrkil
Viestit: 43
Liittynyt: 03.01.2003 23:19
Paikkakunta: Heinola

Marea 1.8 jakohihna

Viesti Kirjoittaja Jyrkil »

Ei ole kovin monimutkainen homma. Saat kampiakselin siivapyörän pulttit auki ihan tavallisella torx-sarjalla. Ne pultit olisi kyllä hyvä vaihtaa sen jälkeen. Sellaista pala-sarjaa joka käy ruuvien kantoihin ei saa kuin fiatilta.
Työn suoritus:
Katsot tulpan reijästä et ykkösen mäntä on ylhäällä. Sitten otat vanhan hihnan pois ja laitat uuden hihnan paikalleen. Uudessa hihnassa on merkit ja nämä pitää laittaa samoihin kohtiin kuin hihnapyörien merkit. Muista oikea pyörimissuunta. Sitten kiristäjässä on viisari ja kiristäjän rungossa on reikä joka kohdalla viisari pitää olla et kireys on hyvä. Ensin pitää laittaa hihna liian kireälle ja pyörittää konetta 2 kierrosta ja sit säätä hihnan kireys. On aika helppo jos on vaihtanut hihnoja ennenkin onnistuneesti. Siihen pitää myös vaihtaa ohjainrulla ja kiristäjä.
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

Semmoisen palasarjan joka sopii löytyy biltemasta... (mitäpä sieltä ei sais.. :lol: ) itse vaihtaminen on kyllä ihan yksinkertainen, niinkuin jyrkil tossa kirjottikin, mitään ihme kikkailuja ei tarvita.
Vastaa Viestiin