Elikkä hieman epävarma noitten hiettujen nokkien ajoituksen kanssa.
eikä löydy hyvää suomenkielistä ohjetta eikä viitsis venttiileitä mutkille laittaa..
moottori: Lancia prisma 1600 i (pyörii vastapäivään?)
vakio puristukset,männät + venttiilit.
kanavat,venttiilit,palotilat hiottu/kiillotettu.
nokat R-Koneistuksen hiomat
305 asteiset venttiilinosto 10.40 mm
ventiilivälykset 0,35 imu 0,40 pako
nosto nokalta 10,75 mm
ajoitus: JYkk 242 astetta asteet 1.00mm. välyksellä.
imuventtiili on täysin auki 2,8 mm. kun mäntä on ykk.ssa.
pakoventtiili on auki 2,4 mm. kun mäntä on ykk.ssa.
elikkä meneekö oikein jos laitan 1pytyn männän ykk ja siinä imu auki 2,8
pako 2,4 mm ?
noita jotain astelevyjä kattelin muttei tajuu niistä miten niitä käytetään
Lancia TC virinokkien ajoitus
Re: Lancia TC virinokkien ajoitus
Täysin sana vähän hämää!?NOS kirjoitti:Elikkä hieman epävarma noitten hiettujen nokkien ajoituksen kanssa.
eikä löydy hyvää suomenkielistä ohjetta eikä viitsis venttiileitä mutkille laittaa..
moottori: Lancia prisma 1600 i (pyörii vastapäivään?)
vakio puristukset,männät + venttiilit.
kanavat,venttiilit,palotilat hiottu/kiillotettu.
nokat R-Koneistuksen hiomat
305 asteiset venttiilinosto 10.40 mm
ventiilivälykset 0,35 imu 0,40 pako
nosto nokalta 10,75 mm
ajoitus: JYkk 242 astetta asteet 1.00mm. välyksellä.
imuventtiili on täysin auki 2,8 mm. kun mäntä on ykk.ssa.
pakoventtiili on auki 2,4 mm. kun mäntä on ykk.ssa.
elikkä meneekö oikein jos laitan 1pytyn männän ykk ja siinä imu auki 2,8
pako 2,4 mm ?
noita jotain astelevyjä kattelin muttei tajuu niistä miten niitä käytetään
Mutta mielestäni menee juuri noin.
Juu, nokan hiojien papereissa useinmiten juuri ajoittaminen on speksattu noin eli nostoina yläkuolokohdassa. Astelevyä ei niissä tarvi. Maksiminoston paikka molemmista kannattaisi levyn kanssa kyllä katsoa, jatkossa säätämistä varten.
Niin ja kaikki TC-koneet pyörii jakopään puolelta katsottuna myötäpäivään.
Niin ja kaikki TC-koneet pyörii jakopään puolelta katsottuna myötäpäivään.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Jeps! täytyy niputtaa kone kun sai varmuuden noista ajoituksista.
rupesin ihmettelee koneen pyörimis suuntaa kun koneistamolla missä kasasivat kannen puhui väärän kätisestä koneesta ja huomasin ite aikasemmin että kampiakselin pultti aukee myötäpäivää? luulisi olevan toisinpäin..
"ei ole tullu koskaan katottua miten päin se pyörii.. pääasia kuhan pyörii"
rupesin ihmettelee koneen pyörimis suuntaa kun koneistamolla missä kasasivat kannen puhui väärän kätisestä koneesta ja huomasin ite aikasemmin että kampiakselin pultti aukee myötäpäivää? luulisi olevan toisinpäin..
"ei ole tullu koskaan katottua miten päin se pyörii.. pääasia kuhan pyörii"